VJENCESLAV MEDAR

Prvi album benda koji svira samo filmsku glazbu

ELMA BURNIĆ, PJEVAČICA GRUPE FILMMUSICORKESTAR

Zagrebački bend FilmMusicOrkestar nakon dvije godine rada predstavio je autorski prvijenac “Evo muzike, traži se redatelj…”. Ovaj bend koji svira isključivo filmsku glazbu i koji je u prve dvije godine postojanja izrastao u regionalnu koncertnu atrakciju skupio je, kako to sami kažu, i nešto autorskog rada, točnije sedam pjesama. Elma Burnić, arhitektica po zanimanju, kantautorica je koja je pjevanje usavršila u klasi prof. Mirele Brnetić. S FilmMusicOrkestrom je od samih početaka i s lakoćom repertoar benda interpretira na devet različitih jezika. Dala je intervju Nacionalu.

NACIONAL: Objavljujete prvi album, kakav će biti stil pjesama i kada izlazi?

Ovaj je album i nas iznenadio. Zadnji nam je period izrazito autorski plodan i ideje su spontano izvirale. Rezultat je stilski kolaž, sinergija naših osobnosti i različitih glazbenih apetita koji izlazi 1. prosinca. Slaveći uskoro drugi rođendan benda, možemo reći da nam je ovaj album ‘’Evo muzike, traži se redatelj’’ najljepši dar, a ujedno odražava i naš originalni pristup obradama najvećih filmskih hitova u gipsy swing maniri sa začinima orijenta, klasike i bluesa. 

NACIONAL: Kako je došlo do nastanka grupe? I zašto izvodite filmsku glazbu?

Admir Ćulumarević, ritam gitarist i direktor filmskog festivala SPFF te Željen Klašterka, solo gitarist i urednik na HRT-u, došli su na ideju oformiti originalan ‘’filmski’’ bend s dvije gitare, kontrabasom i glasom. To je predstavljalo i zanimljivu ideju, ali i zafrkanciju koju gotovo nitko nije shvaćao ozbiljno. No već na prvoj probi koja je okupila i Tihomira Novaka iz Zagrebačke filharmonije i mene, osjetili smo da imamo nešto posebno i vrijedno. Ubrzo je uslijedio naš prvi nastup, na poziv Zorana Predina.

Nastojimo se dogovarati i razgovarati otvoreno o svemu, pa tako i o glazbenim ukusima. Ali bend je poput braka u kojem četiri osobe nastoje naći zajednički jezik, tako da je to vrlo živopisan put. Šalu na stranu, rekla bih da ipak Admir najčešće kormilari slaganjem repertoara, a naš Muki, kako zovemo Željena od milja, određuje smjer aranžiranja pjesama. 

NACIONAL: Koliko je glazba važna za film i bi li neki film bio tako dobar da nema glazbe koja ga nadopunjuje?

Vjerujem da, od svih devet umjetnosti, upravo glazba ima najneposredniji utjecaj na čovjeka i predstavlja izuzetno važno izražajno sredstvo filmske umjetnosti. S druge strane, primijetit ćete kako često i tišina kroji posebnu atmosferu u filmu. U svakom slučaju, možemo reći da je tišina, odnosno pauza bitno glazbeno tkivo koje i mi rado koristimo u našim aranžmanima. U obradi Magnificove pjesme ‘’Samo malo’’, iznenada ćemo izmaknuti tepih harmonizacije, ostavljajući između tišine i publike samo složno pucketanje prstima.

NACIONAL: Koji vam je film apsolutni broj jedan ikad?

Meni najdraži film je ‘’Nedodirljivi’’ iz 2013. Radi se o biografskom filmu koji, iako obrađuje tešku temu života kvadriplegičara, ostavlja gledatelja u ozračju radosti i nade. K tome, može se pohvaliti odličnim humorom i predivnom glazbom.

NACIONAL: Koliki je interes za vrstu glazbe koju izvodite?

Interes za ovu vrstu glazbe je nevjerojatno velik. Čini se da baš svi uzrasti uživaju u pjesmama s filmskoga platna i rado ih pjevaju s nama. Dosad smo odradili 80-ak koncerata u Hrvatskoj, na cijelom Balkanu, a i šire. Kad se sjetim samo prepunog sarajevskog Kamernog teatra u kojem smo održali jedan od prvih koncerata, nakon kojeg nam je Emir Hadžihafizbegović uputio riječi: “Hvala za magiju…” ili oduševljene publike po mnogim gradovima, srce mi je zaista puno jer smo svaki put uspjeli razveseliti ljude.

NACIONAL: Možete li reći nešto više o članovima grupe i vašim suradnicima?

Osim što svi članovi Filmmusicorkestra odlično kuhaju, njihovi životni putevi su zaista osebujni… Naš Muki je multitalentiran i mi još uvijek otkrivamo sve njegove talente. Ono što iznimno cijenim kod njega je to što se u potpunosti predaje onome što radi. Osim što je diplomirani profesor gitare, priznati je hrvatski kompozitor koji je skladao za 20-ak umjetnika na hrvatskoj glazbenoj sceni. Naprimjer, Toni Cetinski je 1994. nastupio na Eurosongu u Dublinu s njegovom pjesmom ‘’Nek’ ti bude ljubav sva’’, Massimo s pjesmom ‘’Kao more’’ na Dori 1996. Admir Ćulumarević kojeg iz milja zovem Admirko, također je impresivna osoba. Rođen je i odrastao u Tuzli, a došavši u Zagreb, ubrzo je postao voditelj TV emisije ‘’Diplomat club’’. Prije desetak godina osnovao je Starigrad Paklenica Film Festival, a Admirko je i spiritus movens FilmMusicOrkestra i, kako mi znamo u šali reći, čovjek s tisuću riječi koji svojom duhovitošću svakom našem koncertu dodaje stand up. Teba spomenuti da je nedavno dobio i značajnu ulogu u igranome filmu o kojem će se u medijima uskoro govoriti.

Naš Tićo, kontrabasist Tihomir Novak, koji sa Zagrebačkom filharmonijom putuje po cijelom svijetu, predstavlja posebno zaigrane i šarmantne ‘’note’’ u FilmMusicOrkestru. Još kao dijete bio je strastveni nogometaš koji je igrao u Dinamu, no poznati profesor kontrabasa, skladatelj i tenor, nedavno preminuli Josip Novosel, prepoznavši izniman talent, nagovorio ga je da loptu zamijeni najvećim orkestarskim instrumentom, kontrabasom. Ubrzo je postao član renomiranog Gustav Mahler Jugendorchestera pod ravnanjem maestra Claudia Abbada. Tićo je i jedan od utemeljitelja i članova benda Tango Appassionato.

Ovaj album ne bi bio ovako dobro ‘’upakiran’’ bez produkcijske komande Tonija Eterovića, ali treba spomenuti i fantastičnu sviračku podršku Antonija Vrbičkog na harmonici, Josipa Mimice na klarinetu, Nebojše Buhina na gitari te Borne Šercara na bubnjevima.

Komentiraj