Problem pretjerane mršavosti riješite kaloričnom prehranom i vježbanjem

Pixsell/ Grgo Jelavic

Problem pretilosti i prekomjerne tjelesne mase je vrlo zastupljen u razvijenom svijetu, ali postoji i problem pothranjenosti. Dolaskom ljeta mnogi ljudi nastoje ‘smršavjeti’, a onima koji zbog metabolizma, letargije i nametnutih standarda ljepote imaju ‘manjak kilograma’ preporučuje se raznovrsne i visokokalorična prehrana. Recepte kako jednostavno i zdravo ‘obogatiti’ svoju prehranu pogledajte ovdje.

Mnoge zdrave osobe su jednostavno premršave, to su često osobe koje genetički imaju viši udio mišićnog tkiva, a često troše više energije, jer njihov organizam ima brži metabolizam. Ovo otežava proces dobivanja tjelesne mase, jer organizam potroši energiju prije nego što ju uspije pohraniti. Ponekad je uzrok mršavosti stres, razna emocionalna stanja, neke od bolesti, nedostatak interesa za hranu, što vodi prema gubitku apetita.

Da bi se udebljali treba unijeti više kalorija nego što se potroši. Pretjerana mršavost nije poziv za unos velikih količina kalorične hrane bogate mastima i jednostavnim šećerima, jer nije cilj ugroziti zdravlje.

Dnevno se preporučuju tri obilnija obroka te dva do tri međuobroka. Obroci neka budu sačinjeni od raznovrsnih namirnica, preporučuje se konzumacija punomasnog mlijeka, jednostruko nezasićenih i omega-3 masnih kiselina, od ugljikohidrata treba birati integralna peciva, tjesteninu i rižu, za dovoljnu količinu bjelančevina jedite ribu, piletinu, puretinu, jaja i nemasno crveno meso.

Za međuobrok možete konzumirati malu količinu sušenog voća, orašastih plodova i sjemenki.

Ističe se da kvalitetan program debljanja uključuje i redovito vježbanje, jer tako povećavate mišićnu masu, a ne masno tkivo. Tjelovježba ujedno otvara apetit.

Komentiraj