Preskakanje servisa: mala ušteda, a velika šteta!

Autor:

Foto: Autoportal.hr

Mnogi vlasnici automobila, opterećeni kreditima i padom standarda, servisiranje doživljavaju kao nužno zlo. Zbog toga štede na onome na čemu se ne bi smjelo štedjeti

Redovito održavanje automobila iznimno je važno za tehničku ispravnost i sigurnost automobila te se svaka nerazumna štednja vraća poput bumeranga. Nakon isteka jamstvenog roka, koji obvezuje na redovito održavanje, tri četvrtine vozača prestaje redovito održavati automobil. Štedi se na svemu, od motornog ulja i filtara, do kočnih obloga i – guma. Svi koji imaju sreću da izlijetanje s kolnika plate samo zgužvanim limom i oštećenjima na automobilu shvate kako su i najskuplje gume u stvari – jeftine.

Zakašnjelom izmjenom kočnih obloga uništavaju se diskovi, zbog loših amortizera pati cijelo podvozje i gume se nepravilno troše, a posebice se ugrožava sigurnost. Zbog toga je dobro što stanice za tehnički pregled rade sve temeljitije i prisiljavaju zaboravne da obave nužne popravke automobila. No tada je u pravilu popravak skuplji, nego da se obavio u sklopu običnog, redovitog servisa.

Tipična i nepotrebna oštećenja na automobilu nastaju zbog oštećenja i pucanja manšeta. To treba otkriti u što ranijoj fazi, dok mazivo još nije iscurilo, a vlaga i prljavština nisu ušli u osjetljivi mehanizam. Zbog toga treba preventivno izmijeniti ispucale manšete, prije nego dođe do većeg oštećenja mehanizma.

Najviše i najčešće štedi se na filtrima. Redovita izmjena filtara zraka, filtra goriva i filtra ulja iznimno je važna za funkcioniranje i vijek automobila. Šteta koja može nastati deseterostruko je veća od ušteda tijekom cijelog vijeka automobila, a istodobno se pogoršavaju performanse, povećava potrošnja goriva. Štetno je i ‘zaboraviti’ na izmjenu filtra klima uređaja, a i na njegovu dezinfekciju, jer mogu nastati opasne upale, kod vozača i putnika.

Mnogi i ne znaju da najkasnije nakon četiri godine treba izmijeniti tekućinu za kočnice, jer se prlja i upija vlagu te se ubrzava korodiranje sustava, a kočnice mogu otkazati. Nakon četiri godine, odnosno na 50.000 km preporučljivo je izmijeniti i ulje u mjenjaču, jer to produžava njegov vijek.

Važna je i elektronička kontrola te po potrebi i čišćenje brizgalica, jer to osigurava dobre performanse i nisku potrošnju. Mnogi ne znaju da zbog neispravne lambda sonde može nastati veće oštećenje motora, jer pravilno ubrizgano gorivo ima funkciju izgaranja i hlađenja čela klipa. Zbog svega je preporučljivo redovito održavati automobil, najbolje u ovlaštenom servisu ili barem poštivati svu potrebnu servisnu proceduru.

Ako puno vozite u gradu ulje je preporučljivo izmijeniti nakon 10.000 km, zajedno s (originalnim!) filtrom, a u mješovitoj vožnji, bez puno forsiranja, na 15.000 km. U motoru uvijek treba biti između najmanje i najveće dopuštene razine, između ‘min’ i ‘max’ na kontrolnoj šipki. Zimi je zbog bržeg zagrijavanja preporučljivo da ulje bude na sredini, a ljeti zbog boljeg hlađenja na maksimumu.

Svaki motor troši ulje, jer treći klipni prsten ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stijenki cilindara i ono potom izgara. Ulje se gubi i na ventilskom mehanizmu te na brtvilima i semerinzima (posebice kod starih motora). Pročistači zraka, ulja i goriva iznimno važni, stoga je prpreporučljivo da su originalni.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.