Poznati detalji o zadnjim trenucima putnika na Titanu prije kraja uz Titanic

Autor:

epa10706553 A handout satellite image made available by Maxar Technologies shows the search and rescue operations associated with the missing Titan submersible near the wreck of the Titanic in the Atlantic Ocean, 22 June 2023. The US Coast Guard, along with Canadian authorities, is searching the ocean depths for a submersible with Ocean Gate Expeditions, carrying tourists visiting the Titanic wreckage, 900 miles (1500 km) off the coast of Cape Cod, that lost contact on 18 June 2023.  EPA/MAXAR TECHNOLOGIES / HANDOUT -- MANDATORY CREDIT: SATELLITE IMAGE 2023 MAXAR TECHNOLOGIES -- THE WATERMARK MAY NOT BE REMOVED/CROPPED -- BEST QUALITY AVAILABLE -- HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

EPA/MAXAR TECHNOLOGIES

Putnici na podmornici Titan proveli su posljednje trenutke slušajući glazbu u mraku, otkrilo je novo izvješće, nakon što je objavljena posljednja poznata fotografija poginulog oca i sina.

Pojavili su se detalji o kobnoj ekspediciji od 18. lipnja, a New York Times je izvijestio kako su se ronioci pripremali za očekivano 12-satno putovanje.

Otac i sin Shahzada i Suleman Dawood, britanski milijarder Hamish Harding, francuski pilot podmornice Paul-Henri Nargeolet i Stockton Rush, izvršni direktor tvrtke OceanGate koji je bilo vlasnik podmornice, poginuli su kada je plovilo doživjelo katastrofalnu imploziju.

Objavljena je posljednja poznata slika Shahzade i 19-godišnjeg Sulemana. Slikani su na matičnom brodu Polar Prince kako nose narančastu vodootpornu jaknu i prsluk za spašavanje.

Christine Dawood, Shahzadina supruga i Sulemanova majka, rekla je da su također dobili OceanGate letačka odijela, vodootporne hlače, čizme s čeličnim vrhovima i kacige.

Dawoodovi zamalo nisu stigli na ekspediciju nakon što je njihov prvotni let iz Toronta za St John’s u Newfoundlandu otkazan, a ponovno rezervirani let odgođen.

Istaknuta pakistanska obitelj susrela se s  Rushom i njegovom suprugom u veljači u kafiću u blizini postaje Waterloo, gdje su razgovarali o dizajnu i sigurnosti podmornice.

U danima prije njihove smrti, ronioci su prisustvovali sigurnosnim sastancima i prezentacijama na matičnom brodu podmornice, Polar Prince, bivšem ledolomcu kanadske obalne straže koji je izgrađen 1959. godine.

Petorici poginulih ljudi dan prije zarona rečeno je da jedu “dijetno s malo ostataka” i da to jutro ne piju kavu.

Također su zamoljeni da učitaju svoje omiljene pjesme na telefon kako bi ih puštali preko Bluetooth zvučnika, ali gospodin Rush je inzistirao da se ne uključi country glazba.

Roniocima je rečeno da nose debele čarape i šešir, jer će biti hladnije što dublje bude išla podmornica.

Također su upozoreni da ne smoče noge od kondenzacije koja bi se stvorila na podu.

Tijekom ronjenja, žrtve bi vidjele samo bioluminiscentna morska stvorenja kroz otvor od 21 inča na putu prema olupini Titanica, budući da su reflektori bili isključeni dok podmornica ne dođe do morskog dna kako bi se uštedjela baterija.

Rush, pilot, obično je sjedio na stražnjoj strani podmornice, dalje od prozora. Ostali su sjedili leđima okrenuti zakrivljenim zidovima.

Podmornica se obično spuštala brzinom od oko 25 metara u minuti, prema New York Timesu, tako da oni na njoj ne bi osjetili nikakav osjećaj kretanja.

Američke novine također su izvijestile da je više misija Titana prekinuto nego što je obavljeno.

Prva četiri OceanGate ronjenja ove godine nisu stigla do Titanica.

Postojala je velika zabrinutost za sigurnost. Nekoliko stručnjaka za podmornice su ukazali na probleme. Tijekom misije Titana 2021. godine, ronioci su morali pomicati svoju težinu s jedne strane na drugu kako bi pomaknuli utege pričvršćene za podmornicu, da bi pospješili vraćanje plovila na površinu nakon prekida ronjenja.

U tijeku je nekoliko istraga o imploziji nakon što su komadi krhotina pronađeni oko 487 metara od Titanica pet dana nakon što je brod izgubio kontakt.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.