PAVLOVIĆ: ‘Možemo se pohvaliti da smo realizirali prvu srpsku sapunicu’

Autor:

FOTO ADRIA

Programska direktorica dviju srpskih nacionalnih televizija – Prve TV u O2 televizije – te šest kabelskih kanala u vlasništvu Prve TV, Katarina Pavlović, za Nacional govori o ambicijama širenja suradnje televizijskih kuća u zemljama bivše Jugoslavije te o iskustvima koprodukcije s hrvatskom Novom TV i RTL-om

Krajem 2018. kompanija Antena grupa prodala je osnivačka prava za medije koje je imala u svom vlasništvu u Srbiji i Crnoj Gori. Vrijednost akvizicije bila je 180 milijuna eura, a novi vlasnik Prve televizije, O2 TV-a, Prve TV Crna Gora, Play Radija, šest kablovskih kanala i triju portala prva.rs, o2tv.rs i B92.net postao je Srđan Milovanović.

O tome što se time promijenilo, kako Prva srpska televizija posluje u Srbiji i Crnoj Gori i ima li ambicija širiti suradnju i u zemlje bivše Jugoslavije Nacional je razgovarao s Katarinom Pavlović, programskom direktoricom dviju srpskih nacionalnih televizija – Prve TV i O2 televizije – te šest kabelskih kanala u vlasništvu Prve TV. Prošloga tjedna u Dubrovniku bila je jedna od panelistica na sedmom NEM-u (New European Market), vodećem okupljanju medijskih, televizijskih i komunikacijskih profesionalaca u srednjoj i istočnoj Europi, na kojem su sudjelovali predstavnici više od 2000 tvrtki.

Katarina Pavlović sadašnjoj TV kući pridružila se 2006. kad je pokrenuta Fox televizija (danas Prva TV). Od 2013. odgovorna je za razvoj kabelskih kanala i višekanalne strategije, a 2017. postala je programska direktorica dvaju nacionalnih kanala. Svojim iskustvom i strašću za televizijom značajno je pridonijela uspjehu Prve TV kao ključnog igrača na tržištu.

NACIONAL: Promijenila se vlasnička struktura medija kojima ste na čelu. Što to znači i kako se to odrazilo na program?

Uglavnom promjena vlasničke strukture diktira i dosta promjena, u našem slučaju nije bilo drastičnih promjena, ali bilo je definiranja ozbiljnije strategije i ulaganja u program. Prva televizija i dalje će postavljati standarde u zabavnom i informativnom programu, a najveća novina je na O2 televiziji i to u vidu sportskog programa. Prenosi ABA lige, Super lige Srbije, talijanske lige, vaterpolske svjetske lige, domaća prvenstva i drugi sportski sadržaji sada su dio O2 televizije koja je prvenstveno orijentirana ka muškoj populaciji.

NACIONAL: Koliko se sjećam, Antena grupa imala je ambicije širiti se i na Sloveniju i Hrvatsku, no u Hrvatskoj im to nije uspjelo. Priča se da su to tada svojim lobiranjem spriječili predstavnici Nove TV i RTL-a.

S gledišta poslovanja to mogu razumjeti. Ne bih ulazila sada u tu vrstu spekulacija, ali svakako je to tada bila strategija. I sada se menadžment naše kompanije želi širiti u regiju jer smo sigurni da to može biti samo pozitivno iskustvo i financijski isplativo za kompaniju poput naše.

NACIONAL: Kakav je vaš odnos s RTS-om, u programskom smislu?

Kao i svaki javni servis neke zemlje, tako bi i RTS trebao biti televizija koja se bavi više edukacijom publike i davanjem sadržaja koji nisu samo komercijalni. Na žalost, kod nas to još nije potpuno zaživjelo, već imate javni servis koji se natječe s komercijalnim televizijama i bori za gledanost. I Prva televizija i O2 TV svoj program kreiraju za komercijalnu ciljnu grupu, kao i sve komercijalne televizije na svijetu, grupu koja ima najveću vrijednost za reklamne agencije, što je u Srbiji grupa gledatelja od 18 do 49 godina. I ono čime se možemo pohvaliti je da u tome i uspijevamo i bilježimo uspjehe u gledanosti i prihodima.

NACIONAL: Kako se vaš informativni program pozicionira u odnosu na RTS?

Odlučili smo da ćemo pratiti samo ime naše televizije, tako da i prvi izvještavamo i uključujemo se u najveće događaje u zemlji i svijetu. Naše Vijesti/Dnevnik prve počinju u Srbiji i već od 18 sati generiraju veliku publiku s najvažnijim informacijama iz zemlje i svijeta. Tako da gledatelji najvažnije informacije prvo dobiju od nas, a potom od ostalih televizija, pa samim tim i od RTS-a tek u 19.30. U skladu s našim imidžom da smo televizija koja postavlja nove standarde u sadržaju i produkciji, od jeseni pripremamo veliko iznenađenje za publiku našeg informativnog programa.

‘NE VJERUJEM da će se mladi vratiti televiziji u onoj mjeri kako to rade njihovi roditelji. Ali kako će postajati stariji, tako će imati sve manje volje pretraživati stotine tv kanala’

NACIONAL: Kakva vam je politička orijentacija? Poznato je da je RTS, kao i HRT uvijek pod utjecajem politike koja je na vlasti.

Oni su, kao što ste i sami rekli, uvijek bliže vlasti, jer su u državnom vlasništvu i emitiraju na nacionalnoj razini, no rekla bih da se uvijek nalaze u nekoj sivoj zoni. Oni prate aktivnosti vlade, predsjednika, premijera, protokol, posjete i zato su predstavnici vladajuće politike više prisutni u programu nego ljudi iz opozicije.

NACIONAL: Naši kolege novinari iz Srbije obavještavaju nas o apsolutnoj Vučićevoj dominaciji nad medijima. Kako to komentirate?

Kada je riječ o političkoj sceni i praćenju u informativnom programu svih naših platformi (Prva televizija, O2 televizija, Play radio, B92.net,…) možete vidjeti da se može i objektivno izvještavati. Svjedoci smo da sve ovisi o novinarima. Naši novinari dobiju odgovore na sva pitanja predstavnika vlasti, koliko god se to njima u tom trenutku svidjelo ili ne. Primjera radi, kolega Filip Čukanović je prije dva tjedna razgovarao s predsjednikom Aleksandrom Vučićem i dobio odgovore koje nitko nije očekivao, a slična situacija bila je prilikom gostovanja u jutarnjem programu na Prvoj, kod Jovane Joksimović i Srđana Predojevića. Dakle, očigledno se može. Osim toga, kod nas u program dolaze i predstavnici opozicije koji komentiraju političku situaciju. Iz naše perspektive može se razgovarati i slobodno uređivati vlastiti televizijski program.

NACIONAL: Na NEM-u se puno razgovaralo o tome kako vratiti mlađe generacije pred velike ekrane jer djeca i tinejdžeri više ne gledaju linearnu televiziju..

Ne vjerujem da će se svi vratiti televiziji u onoj mjeri kako to rade njihovi roditelji. Ali kako će postajati stariji, imati više obaveza, posao i djecu, tako će imati manje vremena, a i volje pretraživati stotine kanala i programa. Problem je u tome da ima previše izbora. Zato je naš posao da to dobro odradimo za njih i da kad dođu kući i sjednu pred ekran gledaju ono što im se sviđa na linearnoj televiziji. Pa ni mi nismo sjedili pred televizorima kad smo bili tinejdžeri, iako nismo imali svu tu tehnologiju. Ali s godinama navike su nam se promijenile.

NACIONAL: Proizvodite li programe za mlade koji se emitiraju samo preko interneta, a ne i na linearnim programima?

Moram priznati da smo posljednje dvije-tri godine dosta radili na tome, na emitiranju premijernog i originalnog sadržaja samo za platformu našeg internetske stranice, tako i za sadržaj koji je rađen za obje platforme (stranica-TV). Prvenstveno su to bile serije za mlade, ali i sadržaji naših emisija koji se nisu pojavili u cijelosti na televiziji, već premijerno samo na portalu. Svakako sam mišljenja da je budućnost u kombinaciji i integraciji jednog i drugog.

NACIONAL: Što se onda najviše gleda na vašim televizijama?

Vjerujem ono što se gleda i svugdje na svijetu. Kvalitetan zabavni show program i domaći serijski i filmski program. Snaga Prve televizije je upravo u tome što se najveći show programi na svijetu, svega nekoliko mjeseci ili jedne godine nakon svjetske premijere prikazuju kod nas. I obaraju rekorde gledanosti u Srbiji. Tako je bilo posljednjih 9 godina (Prvi glas Srbije, Tvoje lice zvuči poznato, X faktor, Ples sa zvijezdama, Super ljudi, Ja volim Srbiju…), a vjerujemo da ćemo to pokazati i svim sadržajima koje smo pripremili za jesen 2019. i proljeće 2020. godine. Pored velikih show programa tu je domaći serijski i filmski program koji je posljednjih godina okosnica najveće gledanosti na Prvoj televiziji u odnosu na vlastiti program, ali i u odnosu na program konkurencije. Možemo se pohvaliti da smo realizirali prvu srpsku sapunicu, ali i veliki broj koprodukcijskih i serijskih i filmskih projekata.

NACIONAL: Koprodukcije među zemljama regije pokazale su se uspješnima, dapače, ta suradnja išla je uvijek ispred one političke.

Apsolutno. Mi ne pratimo politiku, već radimo serije koje se bave ljudskim osjećajima, ljubavima i sudbinama. Mi već godinama surađujemo s kolegama s Nove TV i RTL-a iz Hrvatske, razmjenjujući upravo serijski program, pa su tako gledatelji Prve televizije uživali u serijama “Čista ljubav”, “Kud puklo da puklo”, “Na granici”,… sve do velikog koprodukcijskog serijskog projekta „Pogrešan čovjek“, u kojem su glumili mnogi hrvatski i srpski glumci. Osim koprodukcije na serijskom programu tu su i suradnje na velikim show i muzičkim projektima. Kako se ovo pokazalo kao uspješna formula sve, publika će uživati u novim spektaklima koje radimo u koprodukciji s kolegama iz Hrvatske.

‘IMA LOGIKE televizijski povezati Hrvatsku, BiH, Srbiju i Crnu Goru jer nema jezičnih barijera, gledamo slične programe i dijelimo slične probleme. Ima i ekonomske logike’

NACIONAL: Vjerujem da je i u Srbiji, kao i u Hrvatskoj, problem dobrih autora, onakvih kakvi su radili klasike koji su i danas popularni, a snimani su u bivšoj državi.

Mogu se djelomično složiti s vama. Slažem se da smo kao zajednička država radili veliki broj projekata koji i dan danas kada se emitiraju na nacionalnim televizijama imaju veliku gledanost jer nas podsjećaju na jedan bezbrižan period života. A s druge strane i Srbija i Hrvatska imaju novi val autora koji ne samo da u svojim zemljama imaju veliku popularnost i gledanost, već se ona ogleda i izvan granica regije. Mi imamo sreće da smo upravo izabrali za suradnju te autore i dosad realizirali dvadesetak serija i desetak filmova.

NACIONAL: Ima li vaš novi vlasnik ambicije širiti svoje televizijsko carstvo i na ostale zemlje bivše Jugoslavije?

Ima logike televizijski povezati Hrvatsku, BiH, Srbiju i Crnu Goru jer nema jezičnih barijera, gledamo slične programe i dijelimo slične probleme. Ima i ekonomske logike kada se radi neki originalni novi program, da se odmah planira emitiranje u svim zemljama, čime se tržište znatno širi, a time pridobivaju i veći oglašivači. Tko god napravi tu mrežu, pojeftinit će proizvodnju i moći uložiti više u kvalitetne sadržaje, a vjerujem da ćemo to biti mi.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.