ORSAT ZOVKO: ‘Cro Copa sam promovirao kao da je holivudski glumac, a ne borac’

Autor:

19.2.2021.Zagreb, Orsat Zovko, TV producent, predsjednik i vlasnik borilačke promocije Final Fight Championship (FFC) - portret
Photo: Tomislav Cuveljak/NFoto/PIXSELL

Orsat Zovko vlasnik je specijaliziranih televizijskih kanala, radiopostaje, news portala, lokalne televizije i producentske kuće. PHOTO: Tomislav Čuveljak/NFOTO

Tempo donosi životnu priču Orsata Zovka, koji se od distributera i prikazivača animiranih filmova, preko vođenja karijere Mirka Filipovića i promocije borilačkih sportova, razvio do vlasnika borilačkih TV kanala

Široj javnosti najpoznatiji kao menadžer Mirka Filipovića, Cro Copa, rođeni Dubrovčanin Orsat Zovko puno je više od toga. Iako je postao svjetski sinonim za vrhunsku produkciju borilačkih sportova, malo ljudi zna da su ga upravo dječji TV kanali vinuli u visine i ucrtali ga na svjetsku produkcijsku scenu. Radi se o svjetski poznatom i svestranom poduzetniku s vizijom i nosom za biznis. Možda se ipak najbolje opisuje sam Zovko, koji unatoč činjenici da je vlasnik specijaliziranih televizijskih kanala (Wataaa, Fight Channel World), radiostanice, news portala, lokalne televizije (Dubrovačka televizija) i producentske kuće (Ineomedia), te što je jedan od najvećih promotora borilačkog sporta (Final Fight Championship – FFC), sebe predstavlja kao producenta koji u poslovne projekte ulazi strastveno i s ciljem da bude najbolji.

U razgovoru za Nacional pokušali smo napraviti presjek njegova života i karijere, a Zovko se prisjetio kako je sve krenulo i otkrio koja mu je jedina nit vodilja i danas najvažnija u poslu i životu.

„Moja produkcijska kuća krajem 90-ih i početkom 2000-ih radi tada s glavnom i jedinom nacionalnom televizijskom kućom, a to je HRT. U jednom momentu smo radili i pet emisija tjedno. ‘Forum – vaš stil života’ s Hamedom Bangourom je bio preteča formata ‘Red Carpeta’ ili tjednog glamur-magazina. Nakon toga sam radio sličnu emisiju pod nazivom ‘Sjaj’ gdje sam tada već pomalo zaboravljenu Anu Sasso probudio i angažirao da bude voditeljica. Bilo je skeptika u vezi mog izbora voditeljice, međutim Ana je odlično odradila posao pa samim tim i meni olakšala situaciju. U isto vrijeme sam radio i glazbenu emisiju ‘Ritam’. Zanimljivo je spomenuti da je voditeljica bila Uršula Tolj, koja je sad glavna urednica Zabavnog programa HRT-a. Nažalost, neki od kojih sam tada učio su pokojni, a jedan od njih je Milan Mitrović, koji je sigurno obilježio tadašnju glazbenu scenu. ‘Gamina kuhinja’ je bio tada najuspješniji kuharski šou, s poznatim splitskim šefom Nikicom Gamulinom Gamom, nažalost isto pokojnim. Moram reći da je Gama bio poseban lik, uvijek pozitivan, nasmijan, pun duha i profesionalac s kojim smo odradili preko petsto kuharskih epizoda. Iz tog razdoblja moram izdvojiti tjedni šou ‘Glas naroda’ s Robertom Knjazom. Čim sam njegovo ime spomenuo, mislim da je komentar suvišan. Kao i moji, to su bili i počeci Knjaza, gdje je već tada nagovijestio svoj talent, a kasnije ga nebrojeno puta dokazao. To je razdoblje kada nije bilo digitalije i radilo se sve analogno“, rekao je Zovko i naglasio kako to dovoljno govori o kvaliteti i složenosti njegove tvrtke te sposobnosti da najvećoj i u tom momentu jedinoj nacionalnoj televiziji može odraditi toliko složene projekte. „Nakon toga smo se više posvetili specijalnim efektima i postprodukciji. U to vrijeme 3D vizualizacije su bile revolucija pa s ponosom mogu reći da smo bili pioniri u ovom dijelu Europe. Radili smo 3D vizualizaciju Importanne Centra pa Importanne Galerije i na kraju Kaptol Centra, što su u to vrijeme stvarno bili revolucionarni i kapitalni projekti.“

 

‘I meni je covid poremetio planove jer mi je posao u Vegasu vezan uz priredbe uživo. Neke stvari još treba odraditi, tako da povratak doma nije opcija’

 

„Vrlo je važno naglasiti to razdoblje jer internet nije bio na današnjoj razini, već su moji ljudi nakon obavljenog posla diljem Hrvatske morali sjesti na motor ili auto, doći do Zagreba i tek onda montirati snimljeni materijal, a HRT-u smo isporučivali od sportskih, glazbenih, dokumentarnih pa do dječjih emisija“, dodao je.

„Sredinom 2000-ih sam krenuo u restrukturiranje tvrtke i shvatio da je ključ televizijskog poslovanja u specijaliziranim TV kanalima. 2007. godine sam počeo s pripremom i 2009. godine pokrenuo Orlando Kids, specijalizirani dječji kanal koji je bio moj najozbiljniji projekt do tada, a tada se razlikovao od drugih po tome što se prikazivao putem satelita na područje Balkana i bio je jedini kanal u Europi sinkroniziran 24 sata dnevno na čak pet jezika. Sve je to rezultiralo da je Orlando Kids tada postao najuspješniji dječji kanal u ovom dijelu Europe, s ozbiljnim brojem korisnika“, prisjetio se Zovko početaka u specijaliziranim TV kanalima.

Potaknut uspjehom dječjeg kanala Zovko se 2010. godine odlučuje proširiti svoj televizijski asortiman za djecu mlađe dobi i pokreće kanal Bambino, namijenjen najmlađima. Nakon što je sa spomenutim kanalima dosegao maksimum, prodaje ih i nastavlja s novim specijaliziranim televizijskim kanalima. Nakon toga se okreće borilačkim sportovima i pokreće Fight Channel, regionalni borilački kanal prisutan na kabelskim televizijama u svim ex-Yu zemljama te ujedno prvi kabelski i satelitski borilački kanal u Europi.

Branko Borgudan uspješni je hrvatsko-američki poduzetnik i dugogodišnji prijatelj Orsata Zovka. PHOTO: Privatna arhiva

„U ovom dijelu Europe sam prvi i jedini potpisao ekskluzivni ugovor s UFC-om za prijenos evenata uživo i svih njihovih televizijskih sadržaja, a ubrzo nakon toga i ugovor za organizaciju prvog UFC eventa u ovom dijelu Europe. Spektakl smo odradili besprijekorno i službeno dobili sve pohvale čelništva najjače svjetske organizacije“, prisjetio se Zovko.

Cro Cop Final Fight, svjetsko finale K1, Glory spektakl s Cro Copom i spomenuti UFC su svjetski spektakli odrađeni u ispunjenoj Areni Zagreb i malo se koji promotor i producent može pohvaliti takvim izvedbama. Pored toga napravio je i 30 europskih evenata FFC-a, promocije koja je mnogim šampionima otvorila put ka svjetskom vrhu.

Upravo je to nekako i bilo vrhunac njegovog rada vezanog za borilački sport u Europi i tada se odlučuje za izazov u koji je rijetko tko vjerovao. Fighting Capitol Of The World ili, u prijevodu, vrh svijeta za borilačke sportove, bio je sljedeći izazov Orsata Zovka.

Nakon 18 mjeseci provjera i analiza od strane Sportske komisije i nešto više mjeseci pregovora sa Caesars Entertainmentom Orsat potpisuje ugovor sa Caesarsom. Ujedno dobiva i zeleno svjetlo od Sportske komisije i postaje jedini koji na svijetu ima licencu za boks, kickboks i MMA za Las Vegas a da pritom nije Amerikanac. Krajem 2018. godine počinje s live eventima u Fight Domeu, dvorani koju su kompletno osmislili i opremili hrvatski mozgovi iz Ineomedije i Ivas Grupe. Do početka lockdowna i covida odradili su deset live evenata i uspješno debitirali na američkom kanalu CBS Sports Network. U tijeku su pripreme i najava nove sezone za jesen.

Mirko Filipović i Orsat Zovko 2013. godine u Moskvi, prije njegova dvoboja s Aleksejem Oleinikom. PHOTO: Privatna arhiva

„Kao i sve što sam radio i slagao u profesionalnom smislu do tada, tako sam se i prihvatio projekta i suradnje s Mirkom Filipovićem. Od prvog dana Cro Cop je imao do u detalje razrađen imidž, ekskluzivan book koji je više priličio nekom holivudskom glumcu nego nekom borcu, promotivni film, spot i puno drugih sitnica. Bilo je to nešto novo, novi pristup u biznisu borilačkog sporta i u tom segmentu Cro Cop je bio nešto novo i posebno. Bitan je kontekst vremena, kada nakon Domovinskog rata tinja ponos i želja da se za Hrvatsku pročuje vani. U tom momentu je Mirko bio student Policijske akademije i odmah mi je sinula ideja da od Mirka moram napraviti hrvatski brend prepoznatljiv u svijetu“, prisjeća se Zovko napominjući kako svi borci imaju nadimke poput razbijača, drvosječe ili terminatora, ali samo Cro Cop odmah daje do znanja o kome se radi i odakle dolazi.

U stvaranju imena Cro Cop Zovko se pokazao kao odličan hrvatski brend-ambasador, ali i kao čovjek s nosom za biznis, koji je u njemu prepoznao kvalitete za uspjeh. Isto tako je osmislio Mirkov izlazak u ring s „Wild Boys“, pjesmom koja je postala njegov zaštitni znak i dovoljna su bila dva do tri takta da bi svi znali tko ulazi u ring. Koliko je jak bio taj brending uz Cro Copa govori i činjenica da se nitko više i ne usudi izlaziti uz pratnju te pjesme jer bi doslovno mogao ispasti smiješan. Iako su se u menadžerskom smislu razilazili i spajali, Zovko i danas za Filipovića ima samo riječi hvale, a tijekom razgovora je naglasio kako unatoč brojnim nadarenim borcima iz Hrvatske još uvijek ne vidi Mirkova nasljednika.

Teško je pobrojati čime se sve Orsat Zovko bavi, ali čega se god prihvati, u tome želi biti najbolji i to je njegov moto.

„Danas, kada je sve dostupno i kada je konkurencija u svakom poslu velika, ključ uspjeha je u tome da budete najbolji. Kada vam kažu da dajete 100 posto sebe, to će vam osigurati pristojan život, ali samo oni koji daju i više od toga, u momentu i 150 posto sebe, idu dalje i pokreću stvari te rade vrhunske svjetske rezultate“, komentirao je Zovko kako uspijeva sve te obaveze uskladiti i pritom u svim segmentima biti uspješan.

 

‘U jednom trenutku, prije dvadesetak godina, radio sam pet emisija za Hrvatsku televiziju. Isporučivali smo im razne vrste projekata’

 

„Osim vlastitog maksimuma za uspjeh, jednako su važni i ljudi s kojima radim, ali osobno nadgledam sve procese u stvaranju projekata, od scene, grafike, tona ili bilo čega drugoga, i to isključivo s ciljem da budem siguran da smo dali 150 posto sebe“, dodao je i naglasio kako je za svaki uspjeh zaslužan tim, a za eventualni propust ili neuspjeh krivi isključivo sebe jer, kako kaže, producent mora imati apsolutnu kontrolu nad svojim proizvodom i mora znati kada i kako reagirati.

Jedan od poslova Orsata Zovka je i Dubrovačka televizija, lokalna televizijska postaja koju je digao iz ponora i u manje od dvije godine preporodio u svim segmentima poslovanja – od kompletne nove tehnike, identiteta kanala, stranog programa i domaće produkcije do kompletno novog organizacijskog sustava s dijelom starih i dijelom potpuno novih mladih ljudi koji su se u kratkom vremenu uspjeli dokazati kao odličan tim.

 

Iako su se u menadžerskom smislu razilazili i spajali, Zovko i danas za Filipovića ima samo riječi hvale i ne vidi u skoroj budućnosti njegova nasljednika

 

Upravo kad se uzdigla iz ponora, televizija počinje imati ozbiljne probleme s gradskom vlasti.

Nakon što je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković pokrenuo kampanju koja uključuje i neobično oštre istupe protiv urednika Dubrovačke televizije, Zovko je kao njezin vlasnik naglasio kako ključ nesuglasica leži u tome što su oni neovisni, a njegovi novinari profesionalno odrađuju svoj posao.

„Do nesuglasica ne bi došlo da sam stajao po strani i da nisam reagirao na maltretiranje i blaćenje mojih ljudi ili da novinari pišu isključivo hvalospjeve na račun gradonačelnika, a pošto oni nisu alibi-novinari, već se bave istraživačkim novinarstvom, to se gradonačelniku nije svidjelo.”

Zovko je naglasio kako su pritisci krenuli nakon što su novinari otkrili veći broj afera koje su utvrdile da je situacija drukčija od one koju je prikazivao gradonačelnik Franković.

„Krajem prošle i početkom ove godine počinje prvo iživljavanje nad novinarima Dubrovačke televizije. Pored redovitog dnevnog ignoriranja bilo kojeg upita, sudskih tužbi prema novinarima, prijavljivanja prema HND-u, svakodnevnog vrijeđanja i omalovažavanja zaposlenih, kulminacija je ukidanje svih ugovora za medijsko praćenje od strane gradske uprave. Možemo reći da smo jedina televizija u Hrvatskoj s ovakvim tretmanom gradske uprave i gradonačelnika. Svima je jasno kuda to vodi – medijskom zastrašivanju, gušenju medijskih sloboda. Kako znamo da bez financijske potpore gradske uprave ne funkcionira niti jedan lokalni medij u Hrvatskoj, što je u konačnici i obveza lokalnih vlasti, lako je za prepoznati da je nakon iscrpljivanja konačni cilj gradonačelnika Mata Frankovića gašenje Dubrovačke televizije. S druge strane, Mato Franković kleveće i laže, a nakon toga se skriva iza saborskog imuniteta da bi izbjegao sudske tužbe“, kaže Zovko

Izgleda da je dosta teško predvidjeti sljedeći poslovni potez Orsata Zovka, a na pitanja namjerava li se uskoro vratiti u Hrvatsku odgovara: „Kao i većini ljudi, i meni je covid dosta poremetio planove jer mi je posao u Vegasu vezan uz priredbe uživo. Neke uspjehe smo napravili, ali neke stvari još ostaju za odraditi, tako da povratak doma još nije opcija. Naravno, tu ne računam ljeto i godišnji u Dubrovniku.“

PHOTO: Privatna arhiva

OZNAKE: orsat zovko

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.