Ograničenje popularnog prijevoza: Stockholm prepolovio broj dopuštenih električnih romobila na ulicama

Autor:

11.10.2021., Zagreb - Vozaci elektricnih romobila, odnosno pjesaci sa romobilima, kako ih u nedostatku boljeg naziva opisuje policija i po kisi i klizavim kolnicima ne odustaju od svojih prometala. Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Stockholm je prepolovio broj dopuštenih električnih romobila na svojim ulicama, što je najnoviji udarac popularnom, ali kontroverznom obliku gradskog prijevoza.

Gradsko vijeće izglasalo je ograničenje broja dozvoljenih romobila na 12.000 sa sadašnjih 23.000 te smanjila broj ovlaštenih tvrtki za iznajmljivanje skutera s osam na tri.

Ograničenja stupaju na snagu 1. siječnja, a gradske vlasti će u idućim tjednima objaviti kojim će tvrtkama biti dozvoljeno zadržati dozvole za iznajmljivanje, rekli su dužnosnici nakon glasanja.

Korištenje električnih romobila eksplodiralo je proteklih godina u najvećim gradovima diljem svijeta, ali i kontroverze oko njihove uporabe.

Pristaše smatraju da su električni romobili prikladan oblik prijevoza, dok kritičari tvrde da zatrpavaju ulice i da mogu biti opasni pri velikim brzinama.

Nekoliko svjetskih prijestolnica uvelo je ograničenja na njihovu uporabu.

Stroga pravila za romobile

Kopenhagen ih je potpuno zabranio u listopadu 2020., a ponovno je ih dopustio godinu dana kasnije, ali uz stroga pravila kojima se ograničava njihovo parkiranje i uporaba.

Oslo je u srpnju smanjio broj dopuštenih romobila s 20.000 na 8.000 i zabranio da ih se vozi između 23 i 5 sati.

Pariz je uveo ograničenje brzine električnih romobila na 20 kilometara na sat.

Singapur je zabranio vožnju električnih romobila na pješačkim stazama, po uzoru na Njemačku i Francusku.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.