Odabrane namirnice jamče zdravlje, elastičnost i sporije starenje kože

Dusko Marusic/PIXSELL

Pijenje tekućine, zdrava prehrana i ciljana konzumacija određenih odabranih namirnica ima blagotvorni učinak na održavanje zdravlja kože, piše portal vitamini.hr.

Nepravilne prehrambene navike nepovoljno utječu na procese u metabolizmu, uzrokuju debljanje, a štetno djeluju i na najveći organ – kožu.

Brojne namirnice utječu na održavanje zdravlja kože te ih možete selektivno uvrstiti u program prehrane i na taj način kontrolirati promjene i nedostatke, koji vam smetaju.

1. Masna riba

Losos, skuša i tuna su bogati izvori omega-3 masnih kiselina, koje su važne zaodržavanje zdravlja kože. Omega-3 masne kiseline mogu smanjiti upalne procese, smanjuju crvenilo te pojavu akni. Masna riba je izvor cinka, minerala koji sudjeluje u regulaciji upalnih procesa, stvaranju novih stanica kože te u održavanju sveukupnog zdravlja.

2. Avokado

Avokado je bogat oleinskom kiselinom (kakvu nalazimo u maslinovom ulju), a koja ima povoljan učinak na brojne funkcije u našem tijelu. Dovoljan unos tih zdravih masnoća važan je za održavanje fleksibilnosti i vlažnosti kože. Avokado je odličan izvor vitamina E, važnog antioksidansa koji štiti kožu od oksidativnih oštećenja.

3. Orašasti plodovi i sjemenke

Orašasti plodovi i sjemenke izvrstan su izvor dobrih masnoća te mikronutrijenata poput selena, cinka i vitamina E važnih za održavanje zdravlja kože. Orasi su izvor esencijalnih masnih kiselina, odnosno onih masnih kiselina koje naše tijelo ne može samo proizvesti pa ih moramo unijeti putem hrane. Sjemenke suncokreta su izvrstan izvor linolne kiseline, esencijalne omega-6 masne kiseline koja pomaže u održavanju fleksibilnosti i vlažnosti kože.

4. Batat

Batat obiluje beta-karotenom, poznatim karotenoidom koji djeluje kao prirodna zaštita stanica kože od sunca. Također, beta-karoten ima antioksidativno djelovanje čime se dodatno štiti koža. Beta-karoten se u našem tijelu pretvara u vitamin A. Beta-karotena ima u svom narančastom, crvenom i tamnozelenom voću i povrću, kao što je mrkva, bundeva, marelice, paprika i špinat.

5. Brokula

Brokula obiluje brojnim vitaminima i mineralima važnim za održavanje sveukupnog zdravlja kože, uključujući cink, vitamin A i C. Dodatno, cvjetići brokule sadrže lutein i sulforafan, fitokemikaliju kojoj osim što se pripisuje antikarcinogeni učinak.

6. Rajčica

Rajčica je izvrstan izvor vitamina C i gotovo svih karotenoida, posebice likopena. Istraživanja su pokazala kako beta-karoten, lutein i likopen u sinergiji štite kožu protiv oštećenja.

7. Soja

Soja obiluje izoflavonima, odnosno fitokemikalijama koje imaju djelovanje slično estrogenu, što može imati brojne povoljne učinke na sveukupno zdravlje žena. Rezultati istraživanja pokazuju kako konzumacija soje povoljno djeluje i na zdravlje kože, odnosno smanjuje pojavnost sitnih bora.

8. Zeleni čaj

Fitokemikalije s antioksidativnim djelovanjem prisutne u zelenom čaju nazivaju se katehini. Smatra se da poput drugih namirnica bogatih antioksidansima, redovita konzumacija zelenog čaja može pomoći u zaštiti kože od oštećenja te se povećava vlažnost i elastičnost kože.

9. Crno vino

Resveratrol je najpoznatija fitokemikalija koja se nalazi u crnom vinu, a lokalna primjena ovog prirodnog spoja na kožu pokazuje blagotvoran učinak na sprječavanje starenja kože. Smatra se kako oralna primjena resveratrola također ima antioksidativno djelovanje.

10. Voda

Adekvatan unos tekućine tijekom svakog dana je izrazito važan za kožu. Preporuke za unos tekućine su različite za različite skupine, a neka općenita preporuka je između 1,5 do 2 litre. Preporučuje se konzumacija mineralne vode, nezaslađenih biljnih čajeva te svježe cijeđenih voćnih i povrtnih sokova.

Komentiraj