Njemačka se priprema za zimu. Savezna vlada traži štednju plina, autoprijevoznici dogovorili ospkrbu aditivima za dizel

Autor:

30.06.2022., Zagreb - Ilustracija - ovisnost Europe o ruskoj nafti i plinu.
 Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Apele savezne vlade da se plin troši štedljivo, čini se, mnogi potrošači još nisu shvatili ozbiljno. Stoga je u četvrtak šef Savezne agencije za mrežne djelatnosti Klaus Müller uputio novo upozorenje.

“Potrošnja plina i prošlog je tjedna previše rasla”, rekao je Müller, javlja FAZ.

Prema podacima regulatora, potrošnja plina njemačkih privatnih kućanstava i manjih komercijalnih kupaca prošlog je tjedna bila gotovo 10 posto veća od prosječne potrošnje u istom razdoblju od 2018. do 2021. godine. U industriji je potrošnja manja samo za 2 posto od prosjeka proteklih godina.

Müller upozorava da će Njemačka teško moći izbjeći plinsku krizu ove zime ako se ne uštedi najmanje 20 posto u sva tri sektora – privatnom, komercijalnom i industrijskom.

“Situacija može postati vrlo ozbiljna ako značajno ne smanjimo potrošnju plina”, rekao je šef Savezne agencije za mrežne djelatnosti.

Njemački prijevoznici dogovorili opskrbu aditivom za dizel

Njemačko udruženje cestovnog prijevoza, logistike i odlaganja (BGL) postiglo je ekskluzivni sporazum s proizvođačem SKW Stickstoffwerke Piesteritz o opskrbi aditivom za dizel Adblue čije su zalihe gotovo iscrpljene.

Moderni kamioni i autobusi ne mogu voziti bez Adbluea, tekućine koja se koristi za smanjenje onečišćenja zraka iz dizelskih motora, podsjeća agencija Dpa.

Proizvodnja Adbluea znatno je pak poskupjela budući da iziskuje puno energije.

Prema BGL-u, u Njemačkoj dizel koriste gotovo svi kamioni u špediterskoj, logističkoj i industriji prijevoza, dnevno trošeći oko pet milijuna litara Adbluea.

Ako se zalihe iscrpe, SKW će osigurati ograničenu količinu Adbluea, priopćilo je u srijedu udruženje prijevoznika.

“Već nastojimo BGL-u osigurati što je više moguće Adbluea”, rekao je glasnogovornik tvrtke, dodavši da ne može točno reći koliko bi važnog aditiva mogli isporučiti u slučaju krize.

Iz udruge kažu da bi osigurana opskrba trebala u kraćem razdoblju spriječiti zaustavljanje kamiona u slučaju akutne nestašice Adbluea.

SKW trenutno, kako poručuju, proizvodi samo u jednoj od dvije tvornice amonijaka, a nedavno je potpuno obustavio proizvodnju Adbluea zbog sve većih troškova, podsjeća Dpa.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.