Nils Bohlin, izumitelj suvremenog sigurnosnog pojasa, rođen 17. srpnja 1920.

Autor:

Nils Bohlin, rođen prije 103 godine u švedskom Ramfallu,  jedan od pionira automobilske sigurnosti, u povijest ulazi konstrukcijom sigurnosnog pojasa u tri točke, koji je 13. kolovoza 1959. ugrađen u Volvo PV544

Na slici: Nils Bohlin na prezentaciji sigurnosnog pojasa (lijevo), oglas Volvo PV544 (desno)

Ideja sigurnosnog pojasa, kojim će se vozač i putnici vezati za automobil i u slučaju sudara izbjeći ili barem smanjiti nagle trzajne pokrete i udarce u predmete oko sebe, odavno je postojala, no imala je mnogo protivnika.

Investitori tako nisu dopustili ugradnju pojaseva u Tucker Torpedo, jer se smatralo da bi nova marka time kupcima poslala negativnu poruku o tome kako su njihovi automobili nesigurni, pa im trebaju takva pomagala.

Neki su trkaći vozači koristili pojaseve, ne osobito učinkovite, no većina je preferirala ne vezati se, kako bi u slučaju nesreće mogli brže napustiti automobil ili čak iskočiti iz njega neposredno prije udarca, poput Mastena Gregorya.

Sve se promijenilo tek s izumom suvremenog sigurnosnog pojasa u tri točke, za što zaslužan švedski inženjer Nils Bohlin , rođenom prije 100 godina. Taj je izum otada spasio milijune ljudskih života.

Bohlin je prvo 15-ak godina radio za SAAB, gdje je pomogao u razvoju avionskih sjedala na izbacivanje. Ta je švedska tvrtka razvila vlastiti sustav, neovisno od njemačkog Heinkela, koji je prvi predstavio to rješenje tijekom II. svjetskog rata.

Radeći na tome zainteresirao se za proučavanje inercijskih sila koje djeluju na ljudsko tijelo u ekstremnim situacijama, a rezultat toga bio je projekt sigurnosnog pojasa koji je pričvršćen u tri točke, kojeg je napravio za tvrtku Volvo godine 1959. Iste godine bilježimo i prvu ugradnju.

Široka će prihvaćenost uslijediti brzo i već će 15-ak godina kasnije njihova ugradnja biti obavezna u nemalom broju zemalja. Bohlin je nastavio voditi istraživalački odjel tvrtke Volvo i uvelike je utjecao na percipiranje te tvrtke kao stjegonoše automobilske sigurnosti.

Umro je 21. rujna 2002., kao slavljen i svjetski poznat pionir automobilske sigurnosti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.