Most o nagrađivanju učitelja: Zašto se ograničava izvrsnost?

Autor:

Zagreb: Sabor raspravlja o zakonu o probaciji 29.10.2018., Zagreb- Sabor RH je 9. sjednicu nastavio raspravom o konacnom prijedlogu zakona o probaciji.     
Marko Sladoljev.     
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Iz Mosta su u petak pozdravili otvaranje teme o nagrađivanju i napredovanju učitelja i profesora, ali i upozorili da prijedlog pravilnika koji to treba urediti otvara brojna pitanja, među njima i ono zašto je nagrađivanje ograničeno na 500 najboljih profesora, odnosno na njih 0,7 posto.

Zašto je Ministarstvo obrazovanja, koje je pravilnik izradilo, ograničilo nagrađivanje na 0,7 posto, odnosno na 500 najboljih profesora što će se dogoditi ako tisuću profesora skupi tih “famoznih” 30 bodova, zapitao se na konferenciji za novinare Mostov saborski zastupnik Marko Sladoljev.

Zašto se, pita, ne vrednuju i vrlo dobri profesori, zašto onaj koji skupio 20 bodova ne bi dobio 7.500 kuna, profesor s 10 bodova pet tisuća kuna, itd.

Zašto se ograničava izvrsnost, pita zastupnik i objašnjava kako je to kao da se na početku školske godine odredi da će samo 0,7 posto učenika imati na kraju školske godine izvrstan uspjeh, odnosno peticu.

Demotiviraju se mladi profesori

Propituje i zašto su godine staža ograničavajući faktor za napredovanje. Naime, nagrađivali bi se učitelji s 5, 10, 15 godina staža, što je, upozorava , demotivirajuće za mlade profesore koji su temelj obrazovanja.

Sladoljev navodi i kako će najviše bodova dobivati profesori koji će ići na stručna predavanja i radionice, pa se pita što će biti s onima čije škole to neće moći financirati, a obično je riječ o školama u ruralnim područjima.

Nije siguran da će novi način nagrađivanja ukinuti političku podobnost. Do sada su ravnatelji odlučivali o napredovanju, ovdje ministrica obrazovanja daje konačnu suglasnost, ministrica je politička funkcija, što otvara pitanje hoće li napredovati podobni, a ne stručni profesori, naglasio je.

Za smanjenje utjecaja politike u svim sustavima, pa i u obrazovanju, za digitalizaciju procedura zauzela se zastupnica Sonja Čikotić.

Ministrica ne treba odlučivati koji će učitelj biti nagrađen

Smatra kako ne treba osnivati povjerenstvo za nagrađivanje, da ministrica ne treba potpisivati odluku kojih će 500 učitelja biti nagrađeno. Povjerenstvo nema što raspravljati kad je jasno da profesor koji vodi učenike na međunarodno natjecanje dobiva za to tri boda, kaže Mostova zastupnica.

Pravilnik o napredovanju i nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, odgojitelja, stručnih učitelja i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima predviđa nagrađivanje 500 najboljih obrazovnih djelatnika s po 10 tisuća kuna, uvođenje zvanja izvrsnog savjetnika, kao i mogućnost da nastavnici, profesori i učitelji dobiju i do tri puta više bodova nego trenutačno kada je u pitanju vrednovanje doprinosa.

Prijedlog novog pravilnika, koji se donosi nakon dvadesetak godina, je u e-savjetovanju i na njega je stiglo preko 200 primjedbi, naveli su ‘mostovci’.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.