MOSLET ‘Serija ‘Skam’ pomaže mladima da pronađu vlastiti identitet’

Autor:

FRANO OŽBOLT

O fenomenu serije ‘Skam’ na televizijskom sajmu u Dubrovniku govorio je Håkon Moslet, voditelj programa za mlade Norveške javne televizije (NRK). Objasnio je kako je došlo do ideje o seriji za tinejdžere koja je postala globalni hit i kako ‘mali’ jezik nije prepreka kad imaš dobar sadržaj

Serija “Skam” koja je pokrenuta kao web-drama namijenjena šesnaestogodišnjakinjama počela se snimati 2016. godine u produkciji Norveške javne televizije (NRK) i vrlo brzo ne samo što je postala hit među norveškim i skandinavskim tinejdžerima, već je dosegnula status međunarodnog kultnog fenomena. Stekla je brojne obožavatelje diljem svijeta, a njene nacionalne verzije prikazuju se već u sedam zemalja. U SAD-u će Facebook objaviti i američki remake te serije koja je očito prepoznala globalne probleme i način razmišljanja mlade generacije odrasle uz internet, koja gotovo da i ne gleda klasičnu televiziju. Zanimljivo je da je namjerno izbjegnut klasični marketing, u želji da mladi sami pronađu taj sadržaj koji će ih zaintrigirati, a glas o njemu prenosio se društvenim mrežama. Dokaz je to da javna televizija u jednoj maloj zemlji kao što je Norveška, u kojoj se govori jedan od “malih” jezika, može postići svjetski uspjeh, i to putem različitih platformi, te primjer korištenja tehnološkog napretka u cilju ispunjavanja osnovnih funkcija javnog servisa – a to su informiranje, educiranje i zabava…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.