Ministarstvo zdravstva: ‘Ne odustajemo od covid potvrda, mjere kreću početkom listopada”

Nakon što su mediji neslužbeno objavili da obavezne digitalne covid-potvrde ili negativni test za sve zaposlene u zdravstvu i socijali ipak neće stupiti na snagu 1. listopada, iz Ministarstva zdravstva poručili su da nisu odustali od obveznih potvrda.

“Aktualna epidemiološka situacija u zemlji, broj zaraženih i hospitaliziranih, procjene kretanja zaraze u jesensko-zimskim uvjetima, te nedostatna razina cijepljenosti građana nameće potrebu uvođenja zaštitnih mjera u svim zdravstvenim i ustanovama socijalne skrbi”, naveli su iz Ministarstva.

Dodaju da, kao što je i najavljeno, početkom listopada u svim zdravstvenim ustanovama u Hrvatskoj za dolazak na radno mjesto i redovito obavljanje radnih zadataka za svakog zaposlenika bit će potrebna EU digitalna COVID potvrda ili, za zaposlenike koji iz opravdanih razloga ne mogu dobiti EU digitalnu COVID potvrdu, odgovarajući drugi dokaz, a sve to s ciljem da se postigne najviša razina zaštite pacijenata i korisnika domova za starije, te osoblja zaposlenog u oba sustava od zaraze i širenja virusa, posebno u bolnicama u kojima se liječe najugroženije skupine pacijenata.

“S obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju u zemlji, svakodnevne brojeve zaraženih i hospitaliziranih osoba, procjene daljnjih kretanja zaraze u jesensko-zimskim uvjetima, te na nedostatnu razinu cijepljenosti građana Hrvatske koja sada neznatno prelazi 53 posto, nameće se potreba uvođenja dodatnih zaštitnih mjera u svim zdravstvenim ustanovama, kao i ustanovama socijalne skrbi kojima se želi podići razina sigurnosti za sve pacijente, posebno osobe na bolničkom liječenju, te sve korisnike ustanova socijalne skrbi, kao i sve zaposlenike u tim sustavima”, izjavio je ministar zdravstva Vili Beroš.

Naglasio je da su tijekom posljednjih dana u ministarstvu zdravstva obavljeni brojni radni sastanci i uspostavljeni kontakti s ravnateljima zdravstvenih ustanova, posebno kliničkih bolničkih centara i kliničkih bolnica kao najznačajnijih sastavnica zdravstvenog sustava, s ciljem priprema za učinkovito provođenje navedenih mjera koje će, kako je najavljeno, biti provedene početkom listopada.

“Organizacija provođenja mjera u tim ustanovama prilagođena je specifičnostima svake od njih. U velikim sustavima poput kliničkih bolničkih centara i kliničkih bolnica, posebno u onima koji su organizirani u paviljonskom sustavu, kontrolu i evidentiranje EU digitalnih COVID potvrda zaposlenika provodit će ovlaštene osobe od strane ravnatelja zdravstvenih ustanova kako bi dnevna rutina kontrole mjera oduzimala najmanje vremena prije početka radnog dana. Zadatak je svih ravnatelja i rukovoditelja nižih organizacijskih jedinica organizirati evidentiranje i kontrolu EU digitalne COVID potvrde svakog zaposlenika na način da svakodnevni radni procesi moraju početi bez zastoja i odvijati se u predviđenom radnom vremenu. Stručne službe Ministarstva zdravstva bit će u stalnom kontaktu sa svim ustanovama kojima će biti potrebna pomoć u organizaciji i provedbi navedenih mjera”, priopćeno je iz Ministarstva.

Naglašavaju da odluku o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera u zdravstvenom sustavu, kao i sustavu socijalne skrbi, donosi Stožer civilne zaštite. “Sve zdravstvene ustanove u Hrvatskoj, po donošenju ove Odluke, dobit će detaljne upute o načinima i uvjetima njihove primjene, organizaciji izvještavanja i razmjeni informacija unutar sustava kako bi se ujednačila praksa, a svi zaposlenici i sve ustanove provodile svoje svakodnevne aktivnosti pod jednakim uvjetima”, objasnio je Beroš.

Ministar je dodao da će o tome na vrijeme, osim zdravstvenih i ustanova socijalne skrbi, biti obaviješteni i svi građani, posebno pacijenti, korisnici domova za starije, te posjetitelji bolesnika i korisnika tih ustanova.

“Ove sigurnosne mjere imaju privremeni karakter i trajat će sve dok postoji opravdana i razložna opasnost od prodora virusa u zdravstveni, odnosno sustav socijalne skrbi”, zaključio je ministar zdravstva.

Neslužbeno objavljeno da Stožer odgađa obavezu covid potvrda od 1. listopada

Komentiraj