MATIJA SVIRA ARSENA Jazz obrade Arsenovih klasika

Prošlog petka je u ZKM-u Matija Dedić koncertom “Matija svira Arsena” promovirao novi istoimeni album posvećen svom ocu, na kojemu u jazz obradama interpretira neke od Arsenovih kanconijerskih, filmskih i klapskih evergreena.
Koncert koji je završio frenetičnim pljeskom s četiri bisa, Matija Dedić otvorio je temom iz ‘’Glembajevih’’. Odlično složena set-lista, s fino balansiranim rasporedom bržih stvari i melodijski vođenih balada (“Ono sve što znaš o meni”, “Ni ti, ni ja”, “U registraturi”, “Kuća pored mora”, “Moderato cantabile”, “Dida moj”, “Tvoje nježne godine”, “Laura”, “Vraćam se”, “Ne plači”, “Razgovor s konobarom”)rezultirala je atmosferom u kojoj je uspio prenijeti na publiku raspon vlastite glazbene i emotivne dimenzije interpretacije.
Arsenova glazba pokazala se odličnim predloškom za rafiniranu jazz obradu. Matija Dedić bez sumnje dijeli s ocem jednaku duhovitost, ali umjesto kroz stihove, Matija u malim glazbenim citatima proširuje raspon zvuka od Bacha, preko folklornih elemenata pa sve do mikrocitata špice kultne emisije “Musik zum Träumen” s Österreich 3. Matija se konceptualno svjesno, ritamski i harmonijski referirao na ostavštinu jazz-pijanista Errolla Garnera, kako bi tonski dočarao sjetu i prazninu koja je ostala za Arsenom, ali i melankoliju Arsenovih djela.
Matija Dedić dok svira uranja u svoj iznimno slojevit svijet glazbenih slika koji ne bi mogao prenijeti slušateljima da nije tako tehnički i interpretativno talentiran i educiran, stilski i senzibilitetom blizak jazz-pijanistima Keithu Jarrettu ili Gonzalu Rubalcabi.
Matija Dedić ovim koncertom pokazao je kako mu očeva glazba nije bila prevelik emotivni teret, nego intimna ostavština koja je potencirala njegov glazbeni talent.