Madonnina zabranjena reklama objavljena 34 godine kasnije: “Konačno su shvatili genijalnost suradnje”

Autor:

Madonna/Instagram

Trideset i četiri godine nakon što je Madonnina reklama za Pepsi koja je koštala 5 milijuna dolara povučena iz emitiranja zbog kontroverzi oko njezinog provokativnog glazbenog spota za pjesmu ‘Like a Prayer’, legendarna reklama konačno se vratila na MTV.

Tijekom dodjele MTV Video Music Awards, kompanija je iznenađujuće oživjela dugo odlaganu reklamu za 125. godišnjicu pića, a Madonna je djelovala zadovoljno, objavivši na društvenim mrežama: “Prije 34 godine napravila sam reklamu s Pepsijem kako bih proslavila objavljivanje moje pjesme ‘Like a Prayer.’ Reklama je odmah otkazana kada sam odbila promijeniti bilo koju scenu u videu u kojoj sam ljubila crnog sveca ili palila križeve. Tako je započela moja slavna karijera umjetnice koja je odbijala kompromitirati svoj umjetnički integritet. Hvala Pepsi, što ste konačno shvatili genijalnost naše suradnje. Umjetnici su ovdje da remete mir.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Madonna (@madonna)

Spot za ‘Like a Prayer’, koji je režirala Mary Lambert, bio je najkontroverzniji spot pop zvijezde do danas. Baveći se rasizmom, korupcijom u policiji i ljubavlju između dvije rase. U mini-filmu glumi Leon Robinson, kao crnac pogrešno optuženog za seksualni napad. Bila je to uloga inspirirana Martinom de Porresom, jednim od najpopularnijih svetaca Latinske Amerike.

Video je također nezaboravno prikazivao Madonnu kako pjeva u ljepljivoj, nisko izrezanoj odjeći (koja je nekoć pripadala Natalie Wood) na travnjaku prekrivenom gorućim križevima u KKK stilu; doživljava krvarenje iz ruku nalik na stigme iz ruku; i oslobađanje uplakane statue Robinsona u kavezu kako bi se njih dvoje mogli poljubiti tijekom psihodelične sekvence sna. Vrhunac je dosegao s Madonninim ekstatičnim plesom u katoličkoj crkvi okružena zborom u haljama, dok je Robinson oslobođen zahvaljujući njezinom svjedočenju.

Madonninu dvominutnu reklamu za Pepsi koju je režirao Joe Pytka, vidjelo je oko 250 milijuna ljudi u više od 40 zemalja prije nego što ga je Pepsi povukao. Premijerno je prikazan tijekom televizijskog prijenosa dodjele najvećih glazbenih nagrada, Grammyja, 22. veljače 1989. godine, a emitiran je tjedan dana kasnije tijekom televizijskog najpopularnijeg sitcoma tog doba, The Cosby Showa.

Međutim, dan nakon što je Madonnina reklama za Pepsi objavljena, spot za ‘Like a Prayer’ premijerno je prikazan na MTV-u, a navodno bogohulni spot odmah je naišao na proteste. Vatikan i razne kršćanske skupine čak su pozvale na svjetski bojkot Pepsija i svih podružnica Pepsija. Pepsi je na kraju popustio pod pritiskom, otkazavši tada revolucionarni ugovor od 5 milijuna dolara, koji nije uključivao samo reklamni spot, već i sponzorstvo Madonnine nadolazeće svjetske turneje.

Madonna se naravno nikad nije ispričala za video “Like a Prayer” ili izrazila žaljenje zbog svog sukoba s Pepsijem, objašnjavajući New York Timesu da bi “umjetnost trebala biti kontroverzna, i to je sve”. Njezinoj karijeri skandal očito nije naštetio – samo je profitirala od svog publiciteta.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.