Kako motivirati građane da se cijepe: Njemačka razmišlja o uvođenju financijskih nagrada

Delta-soj koronavirusa se sve više širi, a građani se sve manje odazivaju pozivu na cijepljenje. Sada političari razmišljaju kako da ih ipak privole na cijepljenje.

Što se tiče Njemačke, povećanom intenzitetu cijepljenja ništa ne stoji na putu: Cjepiva ima dovoljno, kako u liječničkim ordinacijama tako i u centrima za cijepljenje. No spremnost građana na cijepljenje opada i to usprkos brzom širenju delta varijante koronavirusa.

Kratko rečeno: Cjepivo je tu ali nedostaje volje građana.

Radio Slobodna Europa piše kako sve manje građana bukira termin za cijepljenje, a i mnogi koji to i učine se ne pojavljuju na zakazanom terminu. Moguće je da je i sezona godišnjih kriva i da se mnogi radije sunčaju negdje na Sredozemlju nego da se pojave na terminu za drugu dozu cjepiva.

Izgleda da kampanja za motiviranje građana na cijepljenje, koja je započela u veljači i koja je vladu stajala 25 milijuna eura, nije urodila plodom. Prema ministru zdravstva Jensu Spahnu trenutno se u Njemačkoj cijepi toliko malo građana kao na početku kampanje. No tada je krivac bio nedostatak cjepiva. Sada je doza dovoljno.

Probuditi usnulo društvo

Najnovije brojke državnog epidemiološkog Instituta Robert Kocha nisu ohrabrujuće: Tek je 43 posto građana u potpunosti cijepljeno. Prema sadašnjim prognozama je  potrebno 85 posto cijepljenih starosne dobi između 12 i 59 godina kako bi se spriječio četvrti val. Kod starijih od 60 čak 90 posto.

Prije pojavljivanja delta soja koronavirusa Svjetska zdravstvena organizacija je još procjenjivala da je za imuniziranje društva potrebno 70 posto cijepljenih.

Zato se trenutno stručnjaci i političari natječu kreativnim idejama kako građane pridobiti da se cijepe. No ideje poput one premijera Sarske Tobiasa Hansa da se cijepljenje poveže s lutrijom, nisu naišle na oduševljenje.

Većina saveznih pokrajini još uvijek svu energiju ulaže u informacijske kampanje i mobilne centre za cijepljenje.

Nagrada od 500 eura za cijepljenje?

Najmnogoljudnija savezna pokrajina, Nordrhein-Westfalen, je upravo pokrenula “Tjedan cijepljenja” tijekom kojeg se pojačano nude cijepljenja ne samo kod liječnika ili u centrima za cijepljenje nego i u mjestima poput trgovinskih centara ili na sportskim terenima. Cijepiti se može i ispred poznate katedrale u Kölnu.

Ministar zdravstva ove pokrajine Karl-Josef Laumann govori o “prekretnici kampanje cijepljenja”.

Ekonomistica s Instituta za tehnologiju u Karlsruheu, Nora Szech je čak predložila financijske nagradu. Ona kaže kako su njezina istraživanja pokazala da spremnost na cijepljenje raste s ponudom financijske nagrade. Kod 100 eura nagrade spremnost na cijepljenje se penje na 80 posto građana, a kad je u pitanju 500 eura se radi o vrijednosti od 90 posto.

Ona procjenjuje da vrijednost svakog punog cijepljenja za društvo iznosi 1.500 eura. “Znači ulaganje se isplati”, kaže ove ekonomistica i predlaže da se i onima koji su se već cijepili retroaktivno isplati nagrada.

Predsjednik Njemačkog društva za intenzivnu i hitnu medicinu Gernot Marx smatra da nema mjesta panici čak ako i dođe do četvrtog pandemijskog vala. “Ja gledam s oprezom, ali ne i panikom na jesen i mogući četvrti val”, rekao je za dnevnik Handelsblatt, prenosi RSE.

Ipak, sve ukazuje na to da je utrka s četvrtim valom tek započela.

Komentiraj