IVANA FAZINIĆ: ‘Kroz Alumni odbor FER-a privlačimo povratnike u Hrvatsku’

Autor:

Tvrtka Q i privatni album

Voditeljica Odjela isporuke projekata u IT tvrtki Q, koja je proglašena jednom od 10 najboljih web development tvrtki u svijetu, za B&B govori o svom angažmanu u Alumni odboru FER-a kojem je cilj osnažiti suradnju s bivšim studentima i zadržati talente u Hrvatskoj

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) osnovao je Alumni odbor, mehanizam kojim želi osnažiti suradnju sa svojim bivšim studentima, a kroz njegovu povijest diplomiralo ih je više od 26 tisuća. U Alumni odboru, radnom tijelu čiji je zadatak unaprijediti veze između FER-a i njegove alumni zajednice, okupljeno je šesnaest istaknutih imena hrvatskog gospodarstva, a među njima je i Ivana Fazinić, voditeljica odjela isporuke projekata (Head of Project Delivery) u IT tvrtki Q.

Korčulanka Ivana Fazinić na FER-u je završila smjer automatika. Nakon završetka fakulteta zaposlila se u korporaciji ABB kao inženjer sustava upravljanja, gdje je programirala distribuirane sustave upravljanja (primarno za elektrane) i puštala ih u rad. Dosta je vremena provela radeći u ABB-ovim uredima u Genovi i Mannheimu, kao i na terenu u termoelektrani u Monfalconeu. U međuvremenu je završila i MBA program u Cotrugli Business School, kao njihova stipendistica. Nekoliko godina je radila u javnom sektoru na uspostavi i vođenju Korčulanske razvojne agencije KORA koja se bavi pripremom i provedbom projekata financiranih iz EU-a i nacionalnih sredstava. Nakon toga se zaposlila u softverskoj tvrtki CloudSense kao voditelj IT projekata. CloudSense se bavi razvojem prodajnih sustava, primarno za telekom i medijsku industriju i u toj je tvrtki izbrusila svoje vještine vođenja projekata. Vodila je velike projekte digitalne transformacije za renomirane tvrtke poput Spotifya i finskog telekoma Elisa. Krajem 2021. godine zaposlila se kao stručnjak za vođenje projekata u IT tvrtki Q. Nakon godinu dana rada promovirana je u voditelja odjela isporuke projekata. Odgovorna je za četiri voditelja timova i ukupno 23 voditelja projekata. Q pruža mogućnost rada od kuće, tako da sada živi u Lumbardi na Korčuli. Time spaja najbolje od dva svijeta: napreduje u karijeri, surađuje s vrhunskim stručnjacima, radi na izazovnim projektima te istovremeno uživa u blagodatima otočkog načina života.

Ivana Fazinić za Business&Banking govori zašto je potrebno podignuti svijest o svim mogućnostima koje se pružaju studentima na hrvatskim fakultetima i da osnaživanje i povezivanje alumni zajednice FER-a, ali i ostalih fakulteta može doprinijeti zadržavanju mladih talenata i uvjeriti ih da ima smisla studirati i raditi u Hrvatskoj. Ističe kako je upravo jako gospodarstvo važno za razvoj tehnološkog sektora te da porezno opterećenje plaća viših razreda utječe na konkurentnost hrvatskih IT tvrtki jer uz velika porezna davanja teže je ponuditi visoke plaće IT stručnjacima i privući ih u domaće tvrtke. No dodaje da su uvjeti rada iznimno važni za zadovoljstvo i produktivnost zaposlenika jer se na tržištu uvijek može naći netko tko će ponuditi više.

‘Prvi projekt na kojem sam radila u Q-u bila je izrada poslovne platforme za veliku državnu agenciju u Saudijskoj Arabiji’

B&B: Voditeljica ste odjela isporuke projekta (Head of Project Delivery) u IT tvrtki Q, jednoj od većih domaćih digitalnih agencija koja je 2022. ostvarila 19 milijuna eura prihoda i zapošljava više od 300 ljudi, iza sebe imate bogatu profesionalnu karijeru i radili ste na nizu značajnih projekata. Kolika je bila zasluga FER-a u vašem profesionalnom razvoju?

Na FER-u sam razvila procesni način razmišljanja: definiranje početnog stanja, rezultata koji želim postići i koraka koji će me do toga dovesti. Naučila sam samostalno istraživati dostupne informacije i rješavati probleme. Osvijestila sam da ne treba težiti savršenstvu koje često postoji samo u laboratorijskih uvjetima. U inženjerskom je poslu važno razviti proizvod ili uslugu u traženom roku sa zadovoljavajućim karakteristikama. Velik broj predavanja, laboratorijskih vježbi i seminara me naučio dobroj organizaciji vremena. Na nekoliko sam kolegija radila kao demonstrator i time razvijala vještine mentoriranja. FER mi je dodatno izgradio samopouzdanje i naučio me važnosti prihvaćanja novih prilika i izazova koji se pojave. Danas s ponosom ističem da sam FER-ovka jer iza toga stoji pet godina posvećenog prikupljanju znanja i vještina, slušanja predavanja vrhunskih profesora i asistenata, praktičnog rada tijekom raznih laboratorijskih vježbi te druženja s divnim kolegama koji su mi i danas dobri prijatelji.

B&B: Dekan Vedran Bilas osnovao je Alumni odbor, mehanizam kojim želi osnažiti suradnju između FER-a i njegove alumni zajednice. Što je misija ovog tijela i zašto ste se odlučili uključiti u rad Alumni odbora?

Misija Alumni odbora je stvaranje snažne i aktivne alumni mreže te samim time i dodane vrijednost za FER. Alumni zajednica je velika i zajedno možemo puno napraviti za FER i njegove studente. Ciljevi inicijativa na kojima radi Alumni odbor su: međunarodno promoviranje brenda FER-a, pronalazak partnera za projekte i povećanje broja stranih studenata. Zatim godišnje druženje alumna iz Hrvatske i inozemstva i razne aktivnosti kojim će se privlačiti vrhunski alumni ‘’povratnici’’ na FER. Također, cilj je i osnivanje zaklade za potrebite i uspješne studente svih razina studija, programi mentorstva za osobni razvoj studenata alumna na početku karijere. Izuzetna mi je čast što me dekan Vedran Bilas pozvao da se pridružim Alumni odboru FER-a. Ovo je prilika da fakultetu vratim dio onoga što sam od njega dobila i tome se jako veselim. Osim toga, ovo je i divna prilika za povezivanje s alumnima FER-a, razmjenu znanja i iskustva.

B&B: Koliko i na koje načine ova respektabilna alumni zajednica može utjecati na nove generacije studenata FER-a, posebice kada znamo da su oni vrlo traženi u svijetu i da su im sva vrata otvorena?

Alumni zajednica može uvelike pomoći studentima i mladim alumnima. Tijekom studiranja i na samom početku karijere još nemate kontakte s ljudima iz industrije koja vas zanima, ne znate kako se određena znanja primjenjuju u gospodarstvu i teško je zamisliti kako izgleda prosječan radni dan na nekom radnom mjestu. U Alumni odboru sam članica grupe koja se bavi uspostavom mentoring programa. Kroz taj ćemo program stvoriti dodatnu vrijednost za studente FER-a i povećati vjerojatnost njihova uspjeha. Alumni FER-a će studentima i alumnima na početku karijere dati podršku u osobnom i profesionalnom razvoju i inspirirati ih razgovorom o svojem karijernom putu. Upravo smo u fazi pilot-mentoring programa u kojoj smo povezali 10 studenata i 10 mentora i koja će trajati od sredine svibnja do sredine srpnja. U toj ćemo fazi testirati osmišljeni model, doraditi ga i onda spremno dočekati akademsku godinu 2023./2024., kad krećemo s punim opsegom programa.

Ivana Fazinić radi kao voditeljica Odjela isporuke projekata (Head of Project Delivery), zadužena je za četiri voditelja timova i ukupno 23 voditelja projekata. FOTO: Ivana Fazinić u uredu klijenta u New Yorku/privatna zbirka

B&B: Talentirana djeca već nakon završene srednje škole često odabiru otići na studij u inozemstvo, a što može rezultirati time da ih nepovratno izgubimo. Što bi trebalo učiniti da bi oni odlučili ostati u Hrvatskoj?

Važno je raditi na brendiranju naših fakulteta. Često mislimo kako je trava zelenija negdje drugdje, a zapravo su naši fakulteti iznimno kvalitetni. Potrebno je podignuti svijest o svim mogućnostima koje se pružaju studentima na našim fakultetima. FER ima sve više konekcija s gospodarstvom, profesori na FER-u spadaju u najcitiranije znanstvenike, znanja koja se mogu usvojiti na fakultetu nas osposobljavaju za različite poslovne izazove. Istraživačka grupa sa Sveučilišta Stanford u Kaliforniji (SAD) objavila je ovogodišnju studiju o znanstvenoj citiranosti, listu koja rangira dva posto najutjecajnijih svjetskih znanstvenika. Na listi najutjecajnijih znanstvenika u svijetu za cjelokupnu znanstvenu karijeru nalazi se 61 hrvatski znanstvenik, od kojih su dva s FER-a – akademik prof. dr. sc. Sven Lončarić i prof. dr. sc. Hrvoje Pandžić. Na listi najutjecajnijih znanstvenika u svijetu za 2021. godinu nalazi se 91 hrvatski znanstvenik od kojih su tri s FER-a – akademik prof. dr. sc. Sven Lončarić, prof. dr. sc. Hrvoje Pandžić i prof. dr. sc. Damir Žarko. Ovo su zaista impresivni podaci koji mogu dodatno uvjeriti naše mlade talente da ima smisla studirati u Hrvatskoj. Osnaživanje i povezivanje alumni zajednice FER-a, ali i ostalih fakulteta može donijeti vrlo velik napredak u zadržavanju mladih talenata u Hrvatskoj.

B&B: Jedna od inicijativa Alumni odbora je osnivanje zaklade za sadašnje i buduće studente FER-a, za one koji se ne mogu sami financirati, ali i za najbolje studente. Koliko je važno za hrvatsko gospodarstvo da se izvrsnim učenicima i studentima pruži mogućnost da ostvare svoje potencijale?

Važno je da se studenti posvete studiranju i da pri tome ne moraju previše brinuti o financijama. Teško je izvući maksimum iz fakulteta ako studenti paralelno moraju raditi kako bi se financirali. FER je zahtjevan fakultet koji traži veliki angažman. Kroz zakladu ćemo financijski pomoći studentima slabijeg imovinskog statusa i omogućiti im više vremena za učenje. Osim toga, pomoći ćemo i najboljim studentima kako bi mogli ostvariti svoj puni potencijal. Samim time stvaramo okruženje gdje se mogu razvijati na svom matičnom fakultetu.

B&B: Kako država može pomoći u jačanju tehnološkog sektora? Nedavno je najavljeno i porezno rasterećenje rada, je li to dobar smjer?

Za daljnji razvoj tehnološkog sektora važno je jako gospodarstvo. Država može pomoći kroz podršku institucijama obrazovanja te kroz porezna rasterećenja za gospodarstvo. Država može stvoriti povoljno okruženje, a na tvrtkama je onaj kreativni posao stvaranja dodane vrijednosti. Porezno opterećenje plaća viših razreda svakako utječe na konkurentnost hrvatskih IT tvrtki. Uz velika porezna davanja, teže je ponuditi visoke plaće IT stručnjacima i privući ih u domaće tvrtke. Samim time, svako rasterećenje rada je pohvalno.

‘FER ima sve više konekcija s gospodarstvom, a profesori na FER-u spadaju u najcitiranije znanstvenike’

B&B: Što je najveća snaga tvrtke Q?

Najveća snaga Q-a su ljudi i posebna pozitivna kultura koja se razvija unutar tvrtke. Velik se značaj pridaje podršci u poslu, razvoju ljudi i stvaranju pozitivne radne atmosfere. Postoji cijela vertikala koja se zove People&Community i unutar toga tri odjela rade na kreiranju i njegovanju posebne i prepoznatljive poslovne Q kulture te se brine o zadovoljstvu djelatnika.

B&B: Koliko i na koji način Q ulaže u razvoj kompetencija svojih zaposlenika i o kakvoj je poslovnoj kulturi riječ?

Q ulaže u razvoj kompetencija svojih zaposlenika kroz interne i vanjske radionice, edukativne materijale i direktnu podršku nadređenih. Primjerice, za sve voditelje odjela, direktore i menadžment Q osigurava coaching radionice. Na taj način vodeći ljudi postaju sve bolji u svojim voditeljskim ulogama: upoznaju se s različitim tipovima osobnosti, rade na kontroli emocija, vježbaju proces ugovaranja i upoznaju se s raznim alatima koji im mogu pomoći u radu s ljudima. Meni su ove coaching radionice iznimno važne i korisne i jako sam zahvalna Q menadžmentu što tako ulaže u svoje ljude. Na tjednoj se bazi održavaju individualni sastanci između voditelja i članova tima gdje se prolazi kroz izazove u radu na konkretnim poslovnim zadacima. Osim toga, svaki voditelj održava i tjedne sastanke s cijelim timom ili odjelom kako bi se radilo na povezivanju članova i stvaranju pozitivnog radnog okruženja. Q veliku važnost pridaje transparentnosti u informiranju djelatnika i potiče kulturu davanja povratnih informacija. Ovo doprinosi dobroj informiranosti svih djelatnika, Qumana, kako se mi sami zovemo. Upoznati smo sa strategijom tvrtke i akcijskim planom za provedbu te strategije. Temeljne vrijednosti Q-a su: “Be kind”, “Do more” i “Move fast” tj. promiču se ljubaznost, izvrsnost i brzina u radu i donošenju odluka.

B&B: Važno je imati zadovoljne zaposlenike jer tada je i produktivnost veća, no je li tu riječ samo o visokim plaćama ili su bitni i uvjeti rada?

Uvjeti rada su iznimno važni za zadovoljstvo i produktivnost zaposlenika. Teško se boriti za zadovoljstvo zaposlenika isključivo visokim plaćama. Uvijek se na tržištu može naći netko tko će ponuditi više. Ali podrška nadređenih i kolega, zdrava radna atmosfera, dobra ravnoteža između privatnog i poslovnog života, prilike za rast i razvoj – sve su to elementi koji rade veliku razliku i koje nije tako jednostavno nadmašiti.

‘Kroz coaching radionice vodeći ljudi Q-a upoznaju se s različitim tipovima osobnosti, rade na kontroli emocija…’

B&B: Kako je izgledao vaš karijerni put u Q-u i što trenutno obuhvaća vaša pozicija?

U Q-u sam počela raditi kao voditelj projekata. Prvi projekt na kojem sam radila je bila izrada poslovne platforme za veliku državnu agenciju u Saudijskoj Arabiji. Suradnja se odlično razvijala, broj naših timova koji rade za ovu agenciju je počeo rasti i danas smo njihovi strateški partneri. Uz vođenje projekta, pomagala sam u uspostavi novih procesa unutar odjela i njihovoj provedbi. Nakon godinu dana sam promovirana u voditeljicu odjela isporuke projekata. Bila sam svjesna da izlazim iz svoje zone komfora i da ova pozicija podrazumijeva puno rada na sebi i usvajanja novih znanja i vještina, ali veselila sam se toj prilici. Pozicija voditeljice odjela isporuke projekata obuhvaća strateške i operativne zadatke. Pod strateške zadatke spada definiranje ciljeva odjela, unapređenje procesa unutar odjela i na razini cijele tvrtke, uvođenje i definiranje novih rola i sl. Pod operativne zadatke spadaju redovna tjedna komunikacija s voditeljima timova kroz koju radim na njihovu informiranju i daljnjem razvoju, praćenje zadovoljstva svih djelatnika odjela i naših klijenata putem mjesečnih anketa, detaljni intervjui s važnim ili osjetljivim klijentima, praćenje učinkovitosti odjela i naših projekata, zapošljavanje novih djelatnika i sl. Ova pozicija uključuje puno rada s ljudima i gotovo svaki dan imam priliku nešto novo naučiti. Svjesna sam da i dalje imam dosta prostora za učenje i napredak te aktivno radim na tome da budem sve bolji voditelj. Jako je važno zadržati skromnost koja nam pomaže u tome da jasno vidimo vlastiti prostor za napredak i da budemo spremni redovito od drugih tražiti povratnu informaciju o svome radu.

B&B: Tvrtka Q je prošle godine svrstana među deset najboljih web development tvrtki u svijetu prema ocjeni Clutcha, vodeće svjetske istraživačke agencije za rangiranje IT kompanija. Kako ste to postigli?

Clutch je nezavisna platforma za rangiranje IT tvrtki koja svake godine radi popis najboljih kompanija prema zadovoljstvu klijenata. Riječ je o B2B platformi koja pruža sveobuhvatan uvid u recenzije koje prikupljaju njihovi analitičari, a analiza se provodi na temelju četiri kriterija. Prvi je kvaliteta i broj recenzija, zatim odabir klijenata s kojima tvrtke rade, kakve usluge nude i iskustvo u pružanju tih usluga te kakva je reputacija brenda i vidljivost na ciljanim tržištima. Nakon što je dugo vremena bio među top 20 tvrtki, Q je lani došao među top 10 najboljih web development tvrtki u svijetu i na to smo jako ponosni.

B&B: Core business Q-a su inovativne digitalne usluge, rješenja i proizvodi (razvoj i dizajn mobilnih i web aplikacija, web platformi i portala ) i u deset godina poslovanja uspjeli ste privući respektabilnu listu klijenata – Novartis, The Times, Manpower Group, Smart, Vaillant, BBC… samo su neke od tvrtki koje koriste vaše usluge. Kakvi su vam planovi za dalje?

Planovi uključuju nastavak rada s najvećim kompanijama, kao i ugovaranje novih klijenata i projekata za koje smo i više nego spremni. Trudit ćemo se i dalje nadograđivati ovu lijepu listu referenci.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.