Istraga se nastavlja, oglasio se MORH. Selak: “Lako će se utvrditi uzrok pada aviona”

Autor:

Boris Scitar, Luka Stanzl/PIXSELL

U blizini Voćina kod Slatine u utorak poslijepodne srušio se vojni avion MiG-21. Obojica pilota su se uspješno katapultirala i pronađena su živa. Koji je uzrok nesreće još nije jasno – istragu će voditi vojni zrakoplovni istražitelj u suradnji s kriminalističkom vojnom policijom i DORH-om.

MORH: Istraga se nastavlja

Na terenu je Državno odvjetništvo, pripadnici Vojne policije, Povjerenstvo za istraživanje zrakoplovnih nesreća i policijski službenici MUP-a, objavio je u srijedu ujutro MORH.

Istraga pada aviona Hrvatskog ratnog zrakoplovstva MIG-21 dvosjeda, koji se srušio tijekom planske obučne aktivnosti u utorak 6. prosinca 2022. godine kod Slatine u Virovitičko-podravskoj županiji je u tijeku.

Na terenu je nadležno Državno odvjetništvo, pripadnici Vojne policije, Povjerenstvo za istraživanje zrakoplovnih nesreća i policijski službenici MUP-a.

Selak: ‘Lako će se utvrditi uzrok pada aviona’

Umirovljeni pilot HRZ-a Ivan Selak u razgovoru za HRT rekao je da će biti lako utvrditi uzrok pada zrakoplova jer je ostao čitav njegov rep gdje se nalazi ‘crna kutija’.

Selak je istaknuo da se avioni ne ruše zbog starosti, već zato što su u tom trenutku bili tehnički neispravni ili je došlo do greške pilota. Potvrdio je da i on raspolaže s informacijom da je bilo tehničkih problema na motoru zrakoplova.

Istaknuo je da su piloti donijeli pravilnu odluku kada su utvrdili da se ne može nastaviti let zrakoplovom pa su ga napustili katapultiranjem. “Smatram da će istraga u budućnosti otkriti što je uzrok tih problema. Mislim da će biti relativno lako utvrditi uzroke zato jer je ostao čitav rep zrakoplova, a u njemu se nalazi “crna kutija” koja registrira sve parametre leta i rada motora. Osim toga imamo i žive pilote kao svjedoke. Mislim da neće biti problem utvrditi uzroke nastanka tehničkih problema na avionu”, dodao je.

Odgovarajući na pitanje o tome koliko su piloti imali vremena za katapultiranje, Selak je rekao da prema dostupnim informacijama može reći da su oni imali dovoljno vremena da odrade sve kako treba.  “Koliko sam čuo, u jednom trenutku javili su da imaju problema s avionom, a onda su poslije javili da napuštaju avion katapultiranjem. Dakle imali su vremena da se pripreme za katapultiranje, rekao je i usporedio uvjete katapultiranja u vrijeme rata kada je istoga trenutka potrebno katapulitirati se ako je avion pogođen s uvjetima u vrijeme mira kada pilot ima vremena smanjiti brzinu i stvoriti uvjete prihvatljivima za katapultiranje”.

Vatrogasci objavili fotografije s mjesta pada aviona

Vatrogasci iz Voćina objavili su na svojem Facebook profilu da je na intervenciju izašlo tridesetak vatrogasaca od kojih je njih 16 iz DVD-a Voćina s četiri vozila.

Navode da je vatra na zrakoplovu ugašena pjenom i vodom.

‘Određeni problemi u radu motora’

Na Plesu je sinoć održana konferencija za novinare ministra obrane, načelnika Glavnog stožera i zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Ministar obrane Mario Banožić izjavio je da su, na svu sreću, oba pilota pronađena živa, a incident je pokazao spremnost Hrvatske vojske da uspješno obavlja svoje zadaće unatoč izazovnim trenucima i stanju opreme. Zahvalio je svim pripadnicima Hrvatske vojske, policije, vojne policije, HGSS-a, vatrogasaca, lovaca i svih koji su se u prvim trenucima uključili u potragu za drugim pilotom i tako doprinijeli pronalasku prije mraka.

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) brigadni general Michael Križanec iznio je detalje samog događaja te naveo da se jučer trebala održati obuka s pet aviona u istom trenutku u zračnom prostoru, a prvi “poziv u nuždi” objavljen je u 13.44, a zatim je u 13.48 posada objavila da će se katapultirati “zbog određenih problema u radu motora”.

 

OZNAKE: MIG, ivan selak, pad miga

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.