Grmoja o milijunima iz dubrovačke Zračne luke: “Jesu li konzultanti uredno primili honorare za očito loše obavljen posao?”

Autor:

Grgo Jelavic/PIXSELL, Ivica Galovic/PIXSELL

Kroz više nepravilnih postupaka javne nabave u obje faze projekta većinom financiranog sredstvima Europske unije u Zračnoj luci Dubrovnik utvrđeni su milijunski penali, objavio je prošlog tjedna portal Dubrovački dnevnik. Projekt Zračne luke Dubrovnik jedan je od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, a u razdoblju od 2015. godine do danas u toj je zračnoj luci u dvije faze realizirano je preko milijardu i pol kuna investicija financiranih većinom sredstvima Europske unije.

No, spomenuti portal ističe da je za vrijeme direktora Roka Tolića zračna luka uspjela ‘uprskati više javnih nabava vezanih uz projekt, gotovo sve, i samo u drugoj fazi izgubiti više od 100 milijuna kuna, koliko su iznosile utvrđene financijske korekcije, jedne od najvećih dosad u Hrvatskoj, odnosno penali koji su utvrđeni zbog nepravilnosti u provedbi projekta’.

Tolić i Zračna luka povrijedili su i načelo tržišnog natjecanja i razmjernosti. Nisu proveli nabavu uzimajući u obzir ekonomično trošenje javnih sredstava. Umjesto da su pojašnjavali ponudu, oni su isključili ponuditelja iz natjecanja. Zračna luka samo tu izgubila je više od 21,5 milijun kuna, odnosno 16 milijuna bespovratnih sredstava.

Kako je objavio Dubrovački dnevnik, Zračna luka penalizirana i zbog trake za prtljagu, gdje je izgubila gotovo 10 milijuna kuna bez PDV-a od čega bespovratna sredstava iznose preko 7 milijuna kuna. Penalizirani su i jer se propisani uvjeti nisu mogli okarakterizirati kao minimalni i povezani s predmetom nabave, ni FIDIC uvjetima. A riječ je o međunarodnom standardu ugovaranja za građevinske i inženjerske radove koji se koristi u Hrvatskoj. Tolić je izgubio i 7,5 milijun kuna, od čega bespovratnih sredstava 5,5 milijuna kuna za ugovor za ‘Nadzor tijekom procesa izgradnje’ zbog penala pripisanih zbog nedostatka transparentnosti i jednakog postupanja.

Zračna je luka, nastavljaju, penalizirana i kod javne nabave koja se odnosila na ”Građenje infrastrukture i suprastrukture zračne luke Dubrovnik”, kao i kod nabave vozila za spašavanje i gašenje te kod nabave aviomostova.

Grmoja: “Jesu li konzultanti uredno primili honorare za očito loše obavljen posao?”

Ove je informacije za nacional.hr komentirao saborski zastupnik Mosta Nikola Grmoja. “Zračna luka Dubrovnik je projekt iz financijskog razdoblja 2007.-2013., mislim da se radilo o vrsti nabave koja je bila predviđena i da je zbog toga uslijedila korekcija. Kako se to upravlja projektom kad se sama vrste nabave pogriješila? Jesu li konzultanti uredno primili honorare za očito loše obavljen posao? Zračna luka Dubrovnik nije jedini takav projekt na kojem su utvrđene nepravilnosti”, izjavio je Grmoja.

Kako nam je rekao, do da nas je utvrđeno preko milijardu kuna korekcija u projektima kojima upravljaju javne institucije. “Stav Mosta je da je nužno stvaranje okvira za odgovornost čelnika i tvrtke kad se takve nepravilnosti dogode. Isto tako, konzultantske tvrtke koje rade postupak nužno je da se od njih traži naplativo jamstvo za uredno izvršenje posla”, poručio je Grmoja.

Spomenuo je veliki projekt vrijedan 1,3 milijarde kuna, prugu Dugo Selo – Križevci koji, ističe, još uvijek čeka odluku Visokog Upravnog suda je li izvršen dobar odabir izvođača. “Ako se pokaže da nije čeka nas korekcija od 100 posto i kompletno financiranje pada na proračun”, zaključio je Nikola Grmoja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.