GLAZBENE RECENZIJE: Zvučni zid

Autor:

Menart

Zvučni zid – razni izvođači (Menart): Zbunjujući susret s aktualnom hrvatskom alter-scenom

Vedran Peternel, glazbenik, producent i vrlo važna figura zagrebačke i hrvatske underground scene, zaslužan za brojne koncerte indie bendova i glazbenika u usponu te njihovu afirmaciju, ponovo je napravio izbor s nezavisne hrvatske scene i složio u suradnji s diskografskom kućom Menart duplu kompilaciju pomalo zbunjujućeg naziva „Zvučni zid“. Godine 2021. tu je ideju realizirao kroz album „Zagreb Calling: Generacija bez refrena“, koji je osvojio i Porin u kategoriji za najbolji album s raznim izvođačima. I kako „Zagreb Calling“ nije bio album s isključivo zagrebačkim izvođačima, tako i nova kompilacija nije presjek hrvatske alternativne scene.

„Zvučni zid“ sadrži 14 pjesama sljedećih autora/izvođača: Hram, Skotni vrag, Nemeček, Nina Romić, Barbara Munjas, ROLO, Mimika Orchestra, Povraccio di Colteo, Sara Renar, CRIO, Roj osa, Seine, Šiza, Denis Katanec i Živa voda. Sve pjesme snimane su u 10 različitih klubova u četirima različitim gradovima i prikazuju bendove u njihovu sirovom, kreativnom izdanju, što je odličan potez koji nudi realan uvid u njihovu kvalitetu. Tako je Peternel tijekom ljeta i jeseni 2022. snimao u Rojcu i Kotaču u Puli, Azimutu u Šibeniku, Funku u Koprivnici te u Močvari, Vintage Industrial Baru, klubu Dva Osam, Pločniku, KSET-u i Gavelli u Zagrebu. Tako je sjajno povezao scenu kroz klubove koji tim izvođačima nude prostor za nastupe. Album otvara odlični šibenski hip-hop sastav Hram s moćnom pjesmom „Stoin sam“, a slijedi Skotni vrag, bend prilično upitne kvalitete s neskrivenom željom da bude avangarda, ali više djeluje kaotično nego dobro. Album nastavlja fenomenalan projekt Vedrana Živkovića – Nemeček, da bi potom Nina Romić otpjevala pjesmu „Jezero“. Nema dvojbe oko kvalitete Nine Romić i njezinih autorskih pjesama, ali nekako ne spada u ovo društvo. Slijedi odlična Barbara Munjas i njezin specifičan indie pop, koji uz Nemečeka i Seine, koji dolazi nešto kasnije s pjesmom „Malolije“, predstavlja najbolji izbor na ovoj kompilaciji. Nakon Munjas predstavlja se uobičajeno odličan ROLO, potom uvjerljivi MIMIKA Orchestra i onda neočekivani pad s grupom Povraccio Di Colteo. Nepotrebno, gotovo dječje kreveljenje bez ikakve glazbene vrijednosti. Nastavlja standardno dobra Sara Renar pa nedefinirani glazbeni eksperiment CRIO – Croatia Improvisers Orchestra – koji po tome što je ponudio ne zaslužuje svoje mjesto na kompilaciji iako treba skinuti kapu za hrabrost glazbene ideje. Roj osa je novo ime koje nudi odličnu mračnu ambijentalnu elektroniku, pa onda odličan, spomenuti bend Seine Ivana Ščapeca. Zadnja tri izvođača na albumu su Šiza, Denis Katanec i Živa voda, koja se predstavila kao inovativan, drugačiji i posve poseban bend. Nakon preslušane kompilacije „Zvučni zid“ jasno je da ona pruža uvid u jedan mali djelić hrvatske alternative i izvođače koje je po vlastitim kriterijima izdvojio Peternel. Iako je to diskografsko ostvarenje korisno za ulazak u svijet domaće alternativne scene, mora se reći da predstavlja samo jedan njen djelić koji je odabran po dosta čudnim kriterijima. To je zbunjujuće za publiku koja prati i poznaje scenu i zasigurno će se sjetiti barem još nekoliko izvođača koji zaslužuju svoje mjesto na ovoj kompilaciji umjesto nekih koji su uvršteni.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.