GLAZBENE RECENZIJE: Tomec&Grabber, Drito Konj

01. Tomec & Grabber „Deep Into Croatia“ (Scardona): Soundtrack lijepe strane Hrvatske

Krešimir Tomec i Marco Grabber 2010. godine objavili su prvi zajednički album „Dalmatian Dub“, posvećen klapskoj glazbi i dalmatinskoj glazbenoj baštini u suvremenim klupskim, elektroničkim downtempo obradama, i time mnoge iskreno razveselili. Unatoč promašenu nazivu album „Dalmatian Dub“ ustoličio ih je na neki način kao hrvatski Thievery Corporation. Godine 2014. objavili su album primjerenijeg naziva „Dalmatina Lounge“ na kojem su specifično i fenomenalno spojili dalmatinsku glazbenu baštinu, dodajući joj novu dimenziju. Album je mnoge iskreno zadivio i oduševio, i to ne samo unutar granica Hrvatske, već i daleko izvan njih. Ovih dana objavili su i treći album, svojevrsnu glazbenu kuharicu za sladokusce „Deep Into Croatia“, na kojem su zašli dublje u glazbenu baštinu Hrvatske sa željom da je na primjeren klupski elektronički način sljube sa specifičnim hrvatskim napjevima i instrumentima. Tako se nisu libili posegnuti za istarskim ljestvicama, guslama, podravskim napjevima, međimurskom pentatonikom… a sve uz suradnju s brojnim vrhunskim glazbenicima među kojima su Tamara Obrovac, Lidija Bajuk, Singrlice, Putokazi, Teta Liza, ŽVA Đurđevčice, Žejanski Kantaduri, Tone “Livi” Vitasović, ekipa Korenić / Červar / Nadalin / Matas, Matija Dedić, Marko Ramljak, Filip Novosel, David Jarh i drugi. Tomec i Grabber na albumu su spojili naizgled nespojive napjeve, instrumente i ritmove. Svaka je pjesma promišljena, a svaki instrument i zvuk usklađeni s cjelinom, uz vrhunsku produkciju. To je najbolji mogući soundtrack one lijepe strane Hrvatske kojom se svi volimo hvaliti jer su se na jednom mjestu našli dobre ideje, talentirani umjetnici, bogata glazbena baština i vrhunska realizacija.

02. Drito Konj „Dobar Dan“ (vlastito online izdanje): Posveta prijatelju uz neskriveni talent

Stjepana Krznarića dio ljudi poznaje pod pseudonimom Drito Konj, kao osobu bez dlake na jeziku, a drugi kao odličnog bubnjara i glazbenika koji je svojevremeno bio član odličnog rock benda Saine. Svašta je radio i s mnogima svirao i snimao Krznarić. Među njima je bio i Dan Divjak, odličan glazbenik i Stjepanov veliki prijatelj koji je prerano preminuo. Naime, album „Dobar Dan“ sastoji se od starih Krznarićevih snimki iz 2008. i 2009. godine koje je svojevremeno s Divjakom pronašao na svom hard discu te ih sve, uz mnoštvo zezancije, snimio. Cijeli taj proces nastanka Drito Konj opisao je uz album objavljen na Bandcampu kako bi s jedne strane objasnio zašto i kako je album nastao, a s druge strane odao počast svom velikom prijatelju Danu Divjaku. Kroz deset pjesama lucidno je ispričana tragična priča o prijateljstvu i životu muzičara u Hrvatskoj. Tako se album sastoji od pjesama ispunjenih infantilnom zezancijom, preko raznih parodija na domaću estradu do krajnje ozbiljnih i vrlo kvalitetnih pjesama. Više jedan pogled unatrag na jedan dio života nego ozbiljan album. Kao i do sada, gotovo svugdje gdje je Krznarić sudjelovao, uključujući i njegove samostalne albume, više je nego jasno da je u pitanju izuzetno talentiran, ali neukroćeni glazbenik kojega netko treba usmjeriti i dati mu maksimalnu podršku da se izrazi kako želi. Vrlo zanimljivo ostvarenje koje će neke nasmijati, neke rastužiti, a neke i otjerati zbog doista vulgarnih tekstualnih izleta. Međutim, internet sve trpi.