GLAZBENE RECENZIJE: The Screaming Wheels, Rebel Star

The Screaming Wheels „Istramental“ (Rock Svirke Records): Najbolji hrvatski rock blues album

Relativno mladi bend čiju okosnicu čine Denis Makin i Leo Anđelković premijerno se publici predstavio 2018. godine u sklopu Croatian Blues Challengea i odmah odnio pobjedu u kategoriji najboljeg dua. Početkom 2019. godine, upravo zahvaljujući toj pobjedi, predstavljali su Hrvatsku na 35. International Blues Challengeu u Memphisu u SAD-u. Anđelković paralelno svira u grupama Baltazar i Producent te se može pohvaliti i produkcijom albuma Normana Bakera, člana Blues Hall of Fame s kojim je već odradio nekoliko turneja. Taj energični tandem sjajnih gitarista – a Makin je i odličan pjevač – pojačao se prije snimanja prvog albuma basistom Danijelom Teodorovićem Danteom i bubnjarom Erleom Đurđevićem, a rezultat je izuzetan rock blues album „Istramental“. Dakako, riječ je o glazbenicima iz Istre. Među blues bendovima ističu se snagom zvuka, a među rock bendovima korištenjem slide gitare. Odličan su i dobrodošao spoj strastvene rock energije i blues poetike, a povezuje ih upravo slide gitara koja se čuje u svih osam pjesama, kao i vrlo važan, sjajan i snažan vokal Denisa Makina. Bitno je spomenuti i dobar izgovor engleskog jezika, što je ipak preduvjet da The Screaming Wheels zvuče kao bend koji se na globalnoj pozornici može natjecati s najvećima. Pjesme su im neočekivano pune strasti, one već zaboravljene sirove rock energije i sveprisutnog uživanja u sviranju. Odlična produkcija, sjajni muzičari i jedan od najboljih rock blues albuma objavljenih posljednjih godina u Hrvatskoj i šire.

Rebel Star „Početak i kraj“ (Pop depresija, Geenger Records): Rebel i star

Iza Milana Glavaškog pet je studijskih albuma s grupom Rebel Star i novi, šesti, koji je snimio s probranom ekipom muzičara među kojima se našla i zagrebačka kantautorica i glazbenica Zvonka Obajdin na klavijaturama i kao dobrodošao prateći vokal. Skice za nove pjesme nastale su u Mađarskom domu, gdje Glavaški živi, dok je album sniman u studiju Svena Pavlovića pored Zagreba, a miksan u Beogradu. Glavaški je nastavio tamo gdje je 2020. godine stao s albumom „Demoni“, kombinirajući alter country i indie rock zvuk u ulozi pomalo neshvaćenog balkanskog Toma Pettyja. On je prije svega pjesnik koji traga za glazbenom podlogom svojih intimnih priča koje potom odlično spaja u jednu cjelinu. U romantičarskom zanosu i pogledu na svijet, potpuno neopterećeno, stihove i glazbu deset novih pjesama uobličio je kao deset kratkih priča u kojima se svatko može pronaći. Ponovo kroz jednostavan alter country zvuk uz prizvuk šansone, ali i već zaboravljeni čisti pop rock 70-ih i 80-ih, gdje kompletan bend ima glavnu ulogu dok melodija daje ritam stihovima. Sve je tu na svom mjestu ako volite taj retro country rock štih, pa i ta nesvakidašnja jednostavnost u skladateljskom pristupu, s naglaskom na stihove, i samo naizgled jednostavnim aranžmanima koji pjesmama daju punoću. S druge strane, neki korak naprijed, dobrodošao skladateljski pomak ili neki snažniji tekst, podigli bi cijeli album. Nema sumnje da će dosadašnji obožavatelji Rebel Stara i stihova i pjesama Milana Glavaškog biti oduševljeni, ali moglo je to i puno bolje.