GLAZBENE RECENZIJE: Nikola Vranjković i Marinada

01. NIKOLA VRANJKOVIĆ ‘VERONAUTIKA’ (CROATIA RECORDS): Beskompromisno i kompleksno

Nikola Vranjković objavio je album „Veronautika“ u Beogradu 2017., nakon čega su uslijedili hvalospjevi tamošnjih glazbenih kritičara i publike koja redovno ispuni svaki njegov koncert. Očito ponukana tom činjenicom, Croatia Records je nedavno za hrvatsko tržište objavila taj dvostruki album ovog iznimnog beogradskog glazbenog umjetnika, producenta i pjesnika. Njegova priča započela je u grupi Block Out, s kojima je objavio četiri albuma u periodu kada su informacije sa scene iz Beograda do Zagreba dolazile vrlo rijetko, odnosno od 1994. do 2004. godine. Album „Veronautika“ objedinjuje njegovo dosadašnje glazbeno stvaralaštvo i kreativnost. Vranković nije bez razloga izuzetno cijenjen kod kuće u Srbiji, a nakon izdanja u Hrvatskoj sigurno će biti rado viđen gost na koncertima kod nas. Izuzetno spretno i maštovito uspio je izbjeći sve zamke dosade i svojim pjesmama, ma koliko duge bile, stvoriti glazbeno djelo koje vas u potpunosti obuzima i ispunjava. Album traži kontinuitet slušanja i nudi svijet ispunjen fantastičnim gitarističkim rifovima te svojevrsnim rock mantranjem kroz hipnotičke ritmove, ali i izuzetno lijepe i teške stihove. Vranjković je odsvirao većinu gitara, bas gitaru, klavijature, perkusije, u jednoj pjesmi i bubnjeve te je autor stihova. Nevjerojatno glazbeno ostvarenje koje zaslužuje pažnju i poštovanje jer je rijetko da netko toliko hrabro pristupi jednom glazbenom djelu, ne mareći za trendove i tržište beskompromisno gradeći glazbenu priču koja je uzbudljiva, lijepa i kompleksna.

02. MARINADA ‘NA VRUĆEM KROVU’ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Retro synth pop za svakodnevnu upotrebu

Riječka turbo produktivna grupa Marinada ovih dana objavila je 13. album u svojih sedam godina postojanja. Osam novih pjesama prošlo je kroz ruke riječkog producenta Mire Merlaka, koji djeluje pod umjetničkim imenom Qwerty i na sceni je prisutan još od ranih 90-ih, orijentiran na plesnu elektroničku glazbu te zagrebačku DJ scenu. Dosadašnji prepoznatljivi zvuk elektronike u fuziji s akustikom Qwerty je obogatio svojim producentskim zahvatima, ali ostajući vjeran njihovoj prepoznatljivoj melodioznosti i senzibilnosti. Izuzetno podatan indie pop zvuk Marinade priziva zaboravljeni synth pop zvuk 80-ih kojemu su dodali svoje stihove, zaokruživši sve u izuzetno toplu cjelinu. Šteta je što se ne mogu čuti njihove pjesme u eteru hrvatskih radijskih stanica zbog neinformiranosti glazbenih urednika jer novi album Marinade ima sve predispozicije za idealan plesni soundtrack ovoga ljeta koji ne poziva na raskalašeni ples, nego na lagano ljuljuškanje s hladnim pićem u ruci. Izuzetno simpatičan album.