GLAZBENE RECENZIJE: Mario Huljev, Playground Hustle, Les

Mario Huljev „Okreni me“ (Menart): Kvantiteta ne opravdava kvalitetu

U današnje vrijeme izuzetno brze konzumacije glazbe, kada diskografske kuće pažljivo objavljuju singl po singl, a pametni izdavači i izvođači eventualno EP izdanja s najviše pet pjesama, Mario Huljev je u dogovoru sa svojom diskografskom kućom Menart objavio novi, treći po redu studijski album s čak 19 pjesama. Stoga ne čudi što je na albumu surađivala vojska probranih umjetnika. Na prvom mjestu njegovi stari suradnici Silvio Pasarić i Matija Dedić, a potom i Srđan Sekulović Skansi, Predrag Martinjak Peggy, Marijan Brkić Brk, Jakša Kriletić, Mario Rašić, Mirsad Dalipi, Filip Vidović. Od prethodnog albuma „Dođi po još“ iz 2014. prošlo je pet godina, tijekom koji se Huljev pojavljivao s pjesmama čija je kvaliteta varirala od loše do jako loše. Svojevremeno s razlogom najavljivan kao nasljednik Dine Dvornika, tijekom godina prilično se pogubio u raznim žanrovima, želeći zadovoljiti radijski mainstream eter umjesto da tjera svoj plesni funk groove. No sve nabrojano nije bilo dovoljno da shvati svoje pogreške, već je na novi album ugurao sve što treba i ne treba. Bio bi to odličan album s osam, devet sjajnih plesnih pjesama i barem pet radijskih hitova, no ovako je to više ispala zbirka glazbenog razmišljanja Maria Huljeva i njegovih suradnika. EP izdanje s pet jakih plesnih hitova definitivno bi ga postavilo u vrh najčešće emitiranih radijskih hitova, koje je mogao pojačati s dvama do trima remiksima vrhunskih hrvatskih DJ-a i producenata poput Blacksoula, Yakke ili Andree Ljekaja. Nažalost, svi ti propusti umanjuju dojam o albumu, na kojem je nekoliko odličnih plesnih pjesama sjajnog funk groovea, ali i dobar broj pjesama koje su trebale ostati u njegovoj zbirci neobjavljenih radova.

Playground Hustle „Igle“ (vlastito online izdanje): Uzbudljiv eksperimentalni hip hop

Ovaj izuzetno zanimljiv album djelo je dviju kreativnih djevojaka: Ivone Eterović – Tonote i Marije Magdalene Slović – Megi. Njih dvije zabavljaju se glazbom još od 2016. godine, kada su objavile prvi EP „Pikule“, a 2017. godine uslijedio je EP „Kolovoz“. Oba EP-ja vidljivo su glazbeno eksperimentalna, no vrlo nedorečena i slabašna ostvarenja koja balansiraju između akustike i elektronike. Iz želje da nastave eksperimentirati s glazbom, ali sada neskriveno zrelije i iskusnije, odlučile su snimiti album. Pozvale su provjerenog producenta Luku Tralića Shota da im pomogne ostvariti njihove pomaknute glazbene ideje. Zašto pomaknute? Zato što njihove pjesme žanrovski balansiraju od eksperimentalnog hip hopa, trip hopa, trapa i mračne elektronike do suvremenog elektroničkog storytellinga. No zahvaljujući Traliću, ovaj album ozbiljno je djelo eksperimentalnog hip hopa koje i te kako zaslužuje pažnju, ali i brojne pohvale na račun glazbene hrabrosti, idejnih pomaka, produkcije, kao i tekstualnog promišljanja pjesama i izraza. Izuzetno zanimljivo ostvarenje sjajnih momenata i odličnih ideja, uz neke osjetne propuste koji ipak ostaju u sjeni izvrsnosti cjeline.

LES „Bronca“ (Menart): Unatoč bizarnoj kopiji odličan album

Krajem prošle godine, kad su već odavno bile napravljene godišnje liste najboljih albuma, diskografska kuća Menart objavila je album grupe LES. Frontmen grupe, koji pjeva, svira, aranžira i sklada je Tvrtko Hopek, glazbenik i autor koji već godinama sklada za kazalište i film, ali ima i nemali broj pop pjesama koje su sve nekako ostale u sjeni. Očito želeći izići iz te sjene, Hopek je okupio bend LES i snimio jako dobar nastupni album „Bronca“. Album bi bio za svaku pohvalu da ne zvuči kao novi album Damira Urbana. Osim što ima boju glasa vrlo sličnu Urbanovoj, kao da imitira i njegov način pjevanja. Ukratko, to je nešto što se i te kako moglo izbjeći. Glazbeno gledano, riječ je o sjajnim indie rock pjesmama koje kao da su nastale kombiniranjem opusa grupe Laufer i onoga što je kasnije Urban stvarao sa svojom pratećom četvorkom. Iako je pravo zadovoljstvo slušati doista odlične pjesme koje se nalaze na ovom albumu, pomalo je bizaran taj kopirani autorski rukopis Urbana & 4. Štoviše, na momente LES nudi pjesme koje bi Urban i te kako poželio kao svoje jer je riječ o stvarno odličnim pjesmama sjajnih aranžmana i izražajne energije, čak i potencijalnim velikim hitovima. Bizarno, ali vrlo kvalitetno diskografsko ostvarenje.