GLAZBENE RECENZIJE: Manntra, Jelusick

Menart, Aquarius Records

Manntra “War Of The Heathens” (Menart): Slavenski bogovi folk metala

U žanru u kojem je pronašla svoje mjesto na globalnoj sceni, grupa Manntra postigla je izniman uspjeh. Ovo je njen već šesti studijski album na kojem je ponovo uspjela pokazati svu svoju snagu i snalaženje unutar folk metala u fuziji s alternativnim rockom i pagan folkom. Manntra tako već godinama drži vrlo dobru poziciju među obožavateljima spomenutog žanra, ali ne toliko u Hrvatskoj, gdje su možda i najslabije prihvaćeni, već širom Europe s naglaskom na njemačko tržište. Pritom valja spomenuti da su na albumu „Oyka!“ 2019. godine ugostili i frontmana grupe In Extremo Michaela Rheina, i to na njegov zahtjev. Nema kod njih na novom diskografskom izdanju nikakvih većih odstupanja od spomenutog žanra ni nekih posebnih glazbeno kreativnih izleta. Energičan ritam s čvrstim gitarističkim rifovima i snažnim bubnjevima te melodije koje lako ulaze u uho, a sve ofarbano slavenskim napjevima ili instrumentima. Moram pohvaliti vokal Marka Matijevića Sekula, koji je sa Zoltanom Lečejem 2011. godine osnovao Manntru nakon razlaza vrlo uspješne grupe Omega Lithium. Sve pobrojeno jasno govori zašto je pred njima europska turneja u sklopu koje će nastupiti u Poljskoj, Švicarskoj i Njemačkoj, dok će se zagrebačkoj publici predstaviti samostalnim koncertom u Tvornici kulture 13. travnja 2024. godine, kada ćemo doznati koliko obožavatelja zapravo imaju u Hrvatskoj. Glazbu koju stvaraju u žanru u kojem su se smjestili, bez obzira na očiglednu nemaštovitost, može se samo pohvaliti.

Jelusick „Follow the Blind Man“ (Aquarius Records): Odličan heavy metal

Ako ste pomalo zbunjeni ovim izdanjem i imenom benda, valja objasniti da je album već snimljen 2019. godine, ali pod imenom Animal Drive, no tada nije objavljen zbog sudskog procesa s bivšim diskografom. „Novi“ album snimljen je s novom postavom i pod drugim imenom. Ukratko, Dino Jelusić, vlasnik impresivnog glasa koji su prepoznali i brojni svjetski uspješni heavy metal bendovi poput grupe Whitesnake, napokon je dočekao svoj prvi pravi autorski studijski album, nastao uz pomoć razigranog gitarista Ivana Kellera, pouzdanog basista Luke Brodarića i snažnog bubnjara Marija Lepoglavca. Grupa Jelusick sjajno se uklopila u aktualne trendove svojim izuzetno energičnim pjesmama, istaknutim gitarističkim solo dionicama te melodijama koje svatko može pjevušiti. U prvom planu ipak je impresivan vokal Dina Jelusića, koji doista zvuči moćno i dobro. „Follow the Blind Man“ odličan je suvremeni heavy metal album koji ne nudi nikakav poseban kreativan pomak u tom žanru, ali pokazuje da nisu samo shvatili kako se to radi već su i pošteno pregazili brojne slične bendove. Fenomenalan album kojem je teško pronaći zamjerku i važno diskografsko izdanje za nastavak karijere Dina Jelusića.