GLAZBENE RECENZIJE: Detroit Groove Gang, Spotty Mug, Trees of Maine

Detroit Groove Gang „Gotta Feel Love“ (Juda Records): Prilično dobar live rock album

Prije nešto više od godinu dana ista ova rock ekipa objavila je istovremeno album „Motor City Funk“ i EP „Roll with Detroit“, želeći jasno i glasno dati do znanja tko su, što su i kakvi su. Možda se i nisu prikazali baš u najboljem svjetlu, ali dalo se naslutiti kamo streme i da su im uzori u korijenskom garažnom rocku 60-ih i 70-ih godina. Novi album naslovljen „Gotta Feel Live” snimljen je uživo, prilikom nastupa na proslavi njihove diskografske kuće Juda Records 12. prosinca 2018. godine u Vintage Industrial Baru, koji su za potrebe snimanja preimenovali u Vintage Industrial Arenu, dodavši pritom pozadinsko vrištanje brojne publike. Odlična i dobrodošla šala koja im pojačava imidž sirovih rokera koji bespogovorno obožavaju Detroit i garažni rock zvuk pomiješan s funkom. Taj funk posebno dolazi do izraza negdje na sredini albuma, od pjesama „Motor City Funk“ i „Gotta Feel Fine“ kada ulazi brass sekcija koja daje punoću i potreban plesni groove. Svakako valja izdvojiti pjevača koji, kao i ostali članovi grupe, nije naveden imenom i prezimenom, a koji se pokazao sjajnim rock vokalom. Na odlično snimljenim i produciranim live snimkama posebno se ističu upravo njegov hrapavi ali moćan vokal i na momente odlično pjevanje, koje je bilo presudno za vrlo dobru ocjenu albuma. Pritom valja istaknuti i odličnu svirku ostalih članova, kao i same aranžmane i posebno energiju koja iskače iz svake od osam pjesama koliko ih je na albumu. Iskreni rock’n’roll. Zapravo je u pitanju vrlo ugodno iznenađenje i Detroit Groove Gang ovim albumom teško da će nekoga razočarati, a sigurno će razveseliti obožavatelje čvrstog garage rocka.

Spotty Mug „Spotty Mug“ (Lingo Pop/vlastito online izdanje): Ugodno iznenađenje sjajne nove grupe

Ne događa se baš često da neki novi bend snimi tako zreo rock album kako je to uspjelo virovitičkoj grupi Spotty Mug. Iako s očekivanim greškama u produkciji i ponekom aranžmanu, ovaj album pravo je iznenađenje jer nudi bazičan rock koji lagano vuče na jednu stranu u grunge, a na drugu na američku rock scenu i bendove poput Kings Of Leon, ma koliko to možda pretenciozno i nemoguće zvučalo. Pjesme grupe Spotty Mug imaju tu neku neočekivanu uzvišenost, vrlo dobro su odsvirane, no najveća prednost je pjevač, tekstopisac i gitarist Jakov Koščak, čiji glas je opčinjavajući. Istovremeno moćan poput glasa pjevača grupe Tool Meynarda Jamesa Keenana, nježan poput Stinga u laganijim stvarima, ali vrlo uvjerljivog izražajnog vokala koji sjajno koristi u fino razrađenim pjesmama. Iako se pozivaju na jazz i elektroniku, kao i na kraut rock i metal, malo se od svega nabrojanog može čuti u njihovim pjesmama. Možda su ih stvarali pod dojmom brojnih izvođača navedenih žanrova, no ponudili su nam vlastito viđenje na koje i te kako vrijedi obratiti pažnju. Posebno je zanimljivo grleno pjevanje koje na momente uskoči usred neke pjesme kao taman potreban začin koji najmanje očekujete, ali savršeno legne. Gitare su uvjerljive, uz evidentno pažljivo dozirane rifove, odlično nijansirane, ritam kotrljajući uz bas koji taman uvlači u melodiju. Sve je kod njih na svom mjestu. Štoviše, zvuče poput nekog iskusnog benda koji već barem 30 godina nastupa širom svijeta. Izuzetno ugodno iznenađenje.

Trees of Maine „Twin Cities“ (vlastito online izdanje): Pitko i sjetno

Nakon rada s grupom Orange Strips, spiritus movens grupe Valdet Luboteni pokrenuo je samostalnu karijeru te nastavio stvarati glazbu pod imenom Trees Of Maine. Prvim izdanjem predstavio se prije nešto više od dvije godine, dajući do znanja da nije odustao i da još i te kako ima što reći. „Twin Cities“ je daleko pitkiji i melodiozniji od samostalnog debija. I dalje se Luboteni drži ritam-mašine i sintetičkih zvukova obogaćenih gitarama, ali je vidljivo zreliji u svom skladateljskom i aranžerskom radu iako bi mu ipak kao pratnja više sjeo punokrvni rock sastav. Prepoznatljivim vokalom i odličnim izgovorom engleskog izvodi radiofonične angloameričke pjesme ofarbane vlastitom poznatom sjetom i melankolijom. Fino nijansirani pop za intimnu atmosferu, ali i za probranu publiku.