Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu gostovat će u nedjelju 7. listopada u Teatro Argentina u Rimu u sklopu renomiranoga festivala ‘Romaeuropa’.

Izvest će suvremenu baletnu predstavu ‘Apoksiomen’ koju je koregrafirao i režirao poznati brazilsko-belgijski koreograf Claudio Bernardo na glazbu renomirane hrvatske skaladateljice Tamare Obrovac u kombinaciji s elektroničkom glazbom Yvesa de Meyja.

Predstava je praizvedena 13. listopada 2017. godine, a nastala je u koprodukciji Théâtre de Liège, skupine As Palavras iz Bruxellesa, Fédération Wallonie – Bruxelles i Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Gostovanje koje predstavlja prvu suradnju zagrebačkoga HNK i rimskoga Teatro Argentina financijski podupiru Grad Zagreb i Ministarstvo kulture te je organizirano uz pomoć Veleposlanstva Republike Hrvatske u Rimu i Ministarstva vanjskih i europskih poslova.

“Mediteransko more, kao i svako, spaja i razdvaja, daje život i nosi smrt. S jedne njegove obale na drugu, između Europe, Azije i Afrike, i dalje, mnogo dalje kroz Gibraltarska vrata, stoljećima se kreću valovi trgovaca, ratnika, zarobljenika, izbjeglica u potrazi za plijenom, bogatstvom, novim životom ili novim svjetovima. Vjetrovi povijesti određuju njihov ritam, a more, hirovito i nepredvidivo, nekome postaje izbavljenje, nekome grob. U mitskom vremenu Trojanskoga rata ili u našem dvadeset prvom stoljeću, svejedno. Prema lošinjskom je Apoksiomenu more bilo milostivo. Dva ga je tisućljeća čuvalo u svojem krilu, u podmorju pokraj otočića Vele Orjule, kamo je bio bačen s neke rimske lađe kao suvišan teret u nevremenu. A onda ga je jedan belgijski ronilac našao slučajno, gotovo neokrnjena, prekrivena muljem i školjkama, i poslije šestogodišnjega restauratorskog struganja brončani je kip atleta, koji je sastrugao sa sebe prašinu i ulje kao poslije vježbanja, zablistao u punoj ljepoti. Čemu je sve svjedočio u morskoj dubini, tamo gdje ne postoji vrijeme? Jesu li ga plašile eksplozije podmorskih mina? Je li ga tješio pjev Sirena? Je li slušao jauke i zapomaganje izbjeglica i prognanika koji u malim čamcima pokušavaju stići do otoka Lampeduse?

U predstavi kojoj more određuje poetski i misaoni prostor, koreograf Claudio Bernardo je za odgovorima, koje nam Apoksiomenova nijema usta ne mogu dati tragati zaranjajući duboko u svoju umjetničku imaginaciju. Pokretom, ali i glasom, ispunit će ga baletni ansambl, na glazbu Tamare Obrovac koja svojim melosom dodiruje sve rubove Mediterana te uz fragmente Euripidovih Trojanki, koje će odabrati i dramaturški obraditi Lada Kaštelan. Koproducent projekta belgijska je Umjetnička udruga As Palavras – Cie Claudio Bernardo“, piše u najavi baleta.

KREATIVNI TIM

Koreograf i redatelj: Claudio Bernardo

Skladateljica: Tamara Obrovac

Skladatelj elektroničke glazbe: Yves de Mey

Dramaturginja: Lada Kaštelan

Scenografija: Numen

Kostimograf: Silvio Vujičić

Oblikovatelj svjetla: Alekandar Čavlek

Vokalna pedagoginja: Sofia Ameli Gojić

Asistent scenografa: Vanja Magić

Baletni majstori: Mihaela Devald, Ilir Kerni

Glazbenici na snimci: Krunoslav Levačić, bubnjevi; Bruno Urlić, violina

Oblikovanje zvuka: Stipe Smokrović

ANSAMBL PREDSTAVE

Milka Bartolović, Natalia Horsnell, Ozana Mirković, Barbara Novković Novak, Lucija Radić, Cristiana Rotolo, Rieka Suzuki, Atina Tanović, Iva Višak, Iva Vitić Gameiro

Guilherme Gameiro Alves, Gianmarco Beoni, Alen Gotal, Adam Harris, Andrea Schifano, George Stanciu, Simon Yoshida

Komentiraj