Ford Fiesta (2008. – 2013.): mane i boljke najsolidnijeg modela niže klase, čvršćeg od Pola

Autor:

Ford, Pixabay

Ford Fiesta 6: greška softvera u kontrolnom modulu klime, problemi sa svjećicama, bobinom i visokonaponskim kablovima, propuštanje na brizgaljkama, blokiranje filtra čađe, otkazivanje električnog serva volana…

Ford Fiesta tradicionalno je najveći konkurent modela niže klase (B-segmenta): Volkswagen Polo, Renault Clio, Opel Corsa, Škoda Fabia… Šesta generacija njemačkog aduta ima izvrsnu limariju i mehaniku te uz redovito održavanje rijetko stvara probleme, a zbog neuglednog izgleda u usporedbi s redizajniranim modelom (2014.) cijena je povoljna.

Pitajte iskusnije mehaničare i reći će vam: Ford Fiesta je jedan od najsolidnijih, ako ne i najsolidniji automobil niže klase. Premda nije bio hit, dapače neočekivano je podbacio, ali oni koji su vozili Fordov adut niže klase, koji na naše tržište stiže iz Kölna, znaju da je izvrsno pogođen. Pruža i užitak vožnje, koliko je moguće u nižoj klasi. Kod kupnje rabljenog primjerka znatno je važnije što je vrlo solidan i čvrst te ima dobre reference pouzdanosti i trajnosti. Fieste se rjeđe kradu od Pola, što je također dobrodošlo.

Ford Fiesta šeste generacije, koji se proizvodio od 2008. do 2013., kad je dobio masku u Aston Martin stilu (takav se model proizvodio do kraja 2017.) povoljan je i pruža dobar omjer plaćenog o dobivenog. Najviše se to odnosi na limariju i podvozje, koje je koncepcijski ne samo najbolje riješeno u klasi (Fordov specijalitet), nego i najpostojanije.

Zbog naših neravnih cesta dobra je to preporuka za kupnju rabljenog. Limarija je izvrsno zaštićena od hrđanja. Fieste se isplati kupovati rabljene, jer cijenu drže lošije nego Polo, Fiesta, Corsa, čak i Clio, a po kvaliteti izvedbe su na istoj ili višoj razini. Problem kod Ford Fiesta je znatno manji izbor zamjenskih dijelova, pa su mnogi, protiv volje, prisiljeni birati skuplje originalne dijelove, premda je to povoljnije za pouzdanost i trajnost.

Ako je još model dobro održavan i očuvan, rizici kupnje ‘mačka u vreći su zanemarivi’, pogotovo kod osnovnog atmosferskog benzinca 1.25.  I ostala bitna svojstva su bez zamjerke. Benzinci, uključujući osnovnog 1.25 isplativiji su od često precijenjenog turbodizelaša 1.4 TDCi, koji na tržište rabljenih u pravilu stiže kad mu se približe skupi servisi i popravci.

Premda je hvaljeni 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 EcoBoost, koji je do sada osvojio 11 europskih i svjetskih nagrada, ipak se nemojte zaletjeti. Jest, izvrstan je, ali bilo je slučajeva pucanja glave između trećeg i četvrtog cilindra, što je posljedica lokalnog toplinskog preopterećenja, zbog smještaja turbopunjača tik uz glavu, no takvi su slučajevi rijetkost i povezani sa stalnom forsiranom vožnjom.

Usto, zbog skupih brizgaljki i turbopunjača, koji kod primjeraka ‘u godinama’ mogu biti problem, ‘povoljna kupnja može na kraju ispasti nepovoljna. Preporučljiviji, najpreporučljiviji je atmosferski benzinac 1.25, slavne serije Zetec (konstruirala ga je Yamaha, sredinom 1990-ih).

Ovo su greške i mane obrađene u standardnim servisnim akcijama i raportima:

PROBLEM
Pogrešna indikacija greške DTC B2308 ventilator davača temperature u vozilu.
UZROK
Greška softvera u kontrolnom modulu klima-uređaja.
POPRAVAK
Reprogramirati kontrolni modul klima uređaja.

PROBLEM
1.25 i 1.4: nepravilno paljenje motora benzinca, lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Greška u svjećicama, bobini ili visokonaponskim kablovima.
POPRAVAK
Zamijeniti svjećice, provjeriti ima li pukotina/oštećenja na bobini i visokonaponskim vodovima te ih po potrebi izmijeniti.

PROBLEM
1.0 EcoBoost: osciliranje snage hladnog motora, u području okretaja od 1500 do 2500/min
UZROK
Greška senzoru temperature motora, koji šalje pogrešnu informaciju u upravljački modul, pa se ubrizgava premala količina goriva
POPRAVAK
Zamijeniti senzor temperature motora, s priključcima, reprogramirati upravljačko računalo.

PROBLEM
1.4 TDCi, 1.6 TDCi: crni dim iz ispuha, slab rad motora, prekomjerna potrošnja goriva, greška pri startanju.
UZROK
Prekomjerno propuštanje goriva iz brizgaljki.
POPRAVAK
Testirati brizgaljke na propuštanje goriva, pustiti motor da radi 5 min na praznom hodu, nakon 5 min ispravno propuštanje goriva bi trebalo biti 10-30 ml na svakoj brizgaljki Zamijeniti neispravnu brizgaljku (brizgaljke) goriva.

PROBLEM
1.4 TDCi, 1.6 TDCi: jaki crni dim iz ispuha, slab rad motora, svijetli lampica za indikaciju kvara motora svijetli.
UZROK
Računalo motora treba nadogradnju softvera, blokiran EGR ventil.
POPRAVAK
Ugraditi modificirani EGR ventil. Instalirajte nadograđeni softver računala motora, verzija B44 ili novija. Pristupite memoriji grešaka računala motora (ECM) i obrišite kodove grešaka.

PROBLEM
Gubitak električnog servo upravljača (EPS).UZROK – Utjecanje vode u pumpu električnog servo upravljača (EPS).
POPRAVAK
Potrebno je izmijeniti sklop električnih instalacija 1502032 1 i pumpu električnog servo upravljača (EPS).
POSTUPAK
Staviti novu pumpu električnog servo upravljača (EPS), staviti novi dodatni sklop električnih instalacija. Spojiti sklop električnih instalacija ispod nosača akumulatora. Provjeriti dijagnostičke kodove grešaka i obrišite ako je potrebno.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.