Eksplozija streaming platformi u zemljama EU, Netflix ima najviše pretplatnika

Medijska think-tank organizacija European Audiovisual Observatory sa sjedištem u Strasbourgu objavila je u utorak analizu poslovanja VOD servisa (video on demand servisi u što spadaju SVOD streaming platforme i TVOD servisi) u zemljama Europske unije u proteklih deset godina. Njihove brojke pokazuju da su VOD servisi zaradili prošle godine u 28 zemalja Europske unije 11,6 milijardi eura. Usporedbe radi, deset godina ranije VOD servisi zaradili su 388,8 milijuna eura. Razlog za takav rast su streaming platforme koje su prije deset godina zaradile 12 milijuna eura da bi prošle godine zaradile 9,7 milijardi eura i time čine najveći dio zarade u VOD servisima.

Prošle godine, od 28 zemalja Europske unije (računala se i Velika Britanija), u njih 26 najgledanija streaming platforma bila je Netflix dok je u Austriji i Njemačkoj najgledaniji Amazon. Takva je situacija i u Hrvatskoj, od 209 tisuća pretplatnika na neki od VOD servisa odnosno streaming platformi, njih 55 posto pretplaćeno je na Netflix dok je njih 37 posto pretplaćeno na Amazon. Te brojke govore da je u Hrvatskoj na trećem mjestu VOD servis Voyo sa sedam posto pretplatnika. Voyo je VOD servis koji je prije 10 godina pokrenula kompanija Central European Media Enterprises (CME), tadašnji vlasnik Nove TV, ujedno vlasnik još nekoliko tv kuća u srednjoj i istočnoj Europi. Tako se taj servis u Sloveniji zvao Voyo a u Hrvatskoj Oyo. U međuvremenu, 2017. godine, CME je prodao Novu TV američkoj kompaniji United Group. Prije godinu i pol dana VOD servis Oyo preimenovan je u Nova Plus.  Ipak, European Audiovisual Observatory u svojoj evidenciji vodi Voyo kao hrvatski VOD servis. Voyo posluje u Sloveniji i sa 23 posto pretplatnika nalazi se na drugom mjestu, iza Netflixa a za jedan posto ispred Amazona.

U zemljama Europske unije 140,7 milijuna ljudi prošle je godine bilo pretplaćeno je na barem jedan VOD servis odnosno streaming platformu. U 2019. godini bilo je 103,2 millijuna pretplatnika dok ih je 2018. bilo 73,6 millijuna pretplatnika. Tim trendom najviše se okoristio Netflix koji u 28 zemalja Europske unije lani imao 54,4 milijuna pretplatnika čime drži 55 posto EU tržišta i prema procjeni zaradio je 5,34 milijardi eura. Slijedi ga Amazon Prime Video sa 29 millijuna EU pretplatnika i zaradom od 910 millijuna eura, pri čemu drže 19 posto tržišta.

Komentiraj