DOSSIER ‘Kolekcionarstvo je ljubav i strast, na to se troši zadnji novac’

Autor:

Saša Zinaja

Nakon kolekcija Vugrinec, Hanžeković i Roglić, kolekcija Kurjak nastavak je ciklusa ‘Privatne kolekcije u javnoj instituciji’ koji je Umjetnički paviljon pokrenuo 2014. godine. Nacional je istražio kako je nastala ovisnost o kolekcionarstvu kod najvećih hrvatskih ljubitelja umjetnina, koliko troše na slike i kako pridonose razvoju umjetnosti u Hrvatskoj

Asim Kurjak nije samo međunarodno priznati ginekolog koji je najvišu razinu stručnosti dosegnuo u ultrazvučnoj dijagnostici, nego i kolekcionar slika. Zahvaljujući njegovoj suradnji s Umjetničkim paviljonom, publika će na izložbi koja će u tom muzeju biti otvorena od 29. siječnja do 17. ožujka moći vidjeti umjetnine koje je skupljao više od četiri desetljeća, a čuva ih u svojim kućama u Zagrebu, Dubrovniku i Sarajevu. Od sedamstotinjak slika bit će izloženo njih 160, dok se autori kreću od Nikole Mašića, koji je živio od 1852 .do 1902., do Zlatana Vehabovića rođenog 1982.

Nakon kolekcije Vugrinec, kolekcije Hanžeković i kolekcije Roglić, kolekcija Kurjak nastavak je ciklusa “Privatne kolekcije u javnoj instituciji” koji je Umjetnički paviljon pokrenuo 2014. godine. Ravnateljica Umjetničkog paviljona Jasminka Poklečki Stošić istaknula je da u Hrvatskoj postoji respektabilna kolekcionarska tradicija i da su neke kolekcije postale osnove muzejskih zbirki, odnosno poticaj za formiranje pojedinih hrvatskih muzeja…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.