DIGITALNA TEHNOLOGIJA U TURIZMU Splitsko-dalmatinska županija sustavom DalmatiaNFT službeno zakoračila u virtualni svijet Marka Zuckerberga ‘Metaverse’

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije, koja ove godine ulazi u rekordnu sezonu, još se u travnju pripremila za nove okolnosti projektom ‘Turizam 3.0’, svojevrsnom revolucijom u primjeni tehnologija proširene stvarnosti u prezentaciji turističke ponude destinacije. Na događaju održanom u na početku uspješne predsezone, uzvanici su zakoračili virtualnom Dioklecijanovom palačom realiziranom unutar spomenutog virtualnog svijeta koristeći tehnologije koje definiraju načine društvenih interakcija budućnosti.

U svijetu koji se neprestano razvija i mijenja za sve pojedince i strukture društva, dolazi do promjena preferencija, interesa turista. Znanje i inovacije postaju ključni izvor održive konkurentske prednosti. Od iznimne je važnosti biti u koraku s tehnologijama, te koristiti svu moć današnjih komunikacijskih kanala.

Samo dinamične organizacije, koje mogu procijeniti potrebe svojih dionika i odgovoriti učinkovito na te potrebe, moći nadmašiti svoje konkurente i održati njihov dugoročni prosperitet.

Upravo zbog toga Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije pokrenula je projekt Turizam 3.0, čiji naziv simbolički predstavlja integraciju turističkog sektora u treću fazu evolucije tehnologija na kojima počivaju platforme futurističkog virtualnog svijeta zvanog Metaverse.

Navedeni ishod projekta ostvarit će se kroz realizaciju hiper-relevantnog sustava za distribuciju NFT-eva (eng. Non-fungible Token) u kontekstu valorizacije turističke ponude Srednje Dalmacije u okviru koncepta virtualnog svijeta zvanog Metaverse.

PROMO

Virtualna stvarnost dio nove stvarnosti u turizmu – utjelovljeni internet u kojem ste kreatori doživljaja, a ne samo promatrači

Digitalizacija u turizmu, kao jedan od odgovora na krizu znači i uvođenje novih tehnologija poput virtualne stvarnosti (VR). Virtualna stvarnost biti će važna kao promotor ali i u pripremi putovanja, te očuvanju resursa i zaštiti kulturnih i prirodnih dobara.

“Mi prepoznajemo portret budućeg putnika, koji traži sigurnost i virtualni pristup, ali također osjeća i odgovornost prema odredištima. Svi smo svjesni da je ogroman napor još pred nama, da se turizam oslanja na povjerenje i pouzdan odnos među ljudima. Stoga težimo novoj viziji turizma, odgovornoj, transformirajućoj i izdržljivoj u potpunosti posvećenoj našim novim turistima.  Turizam 3.0 i sustav DalmatiaNFT gradi odnos između turista i domaćina na destinaciji baziran na uključivanju gostiju i sukreiranju turističkih sadržaja”, istaknuo je direktor Joško Stella.

PROMO

“Projekt već traje provoditi kroz 4 faze. U prvoj fazi projekta, organizirana je medijska konferencija radi upoznavanja javnosti s projektom te demonstracija kapaciteta i dosega projekta. U tijeku je pokretanje prvog nagradnog NFT fonda – ‘Dalmatinac NFT’ gdje će se nagrađivanje izvršavati kroz posjete korisnika određenim lokalnim turističkim zajednicama. U drugoj fazi korisnici će moći preuzeti sve nagrade i pregledati cjelokupni dijapazon ponude NFT nagrada i kupona, također ćemo organizirati radionice za lokalne turističke zajednice i turističke djelatnike. Širenje obujma sustava je imperativ projekta. U trećoj fazi početkom lipnja 2023. godine bit će predstavljena svaka lokalna turistička zajednica u Splitsko-dalmatinskoj županiji kao i svaka, u sustav uključena, turistička djelatnost. U četvrtoj fazi aktivirat ćemo sustav Treasure Hunt NFT u kojem su korisnici dužni posjetiti određeni broj lokacija u Splitsko-dalmatinskoj županiji kako bi stekli uvjete za dobivanje nagrade. Tijekom ove faze objavit će se poziv svim umjetnicima da svojim stvaralaštvom pridonesu povećanju broja NFT nagrada”, rekao je Stella.

Ovim projektom se Splitsko – dalmatinska županija u vrlo kratkom vremenu pozicionirala kao lider tehnoloških inovacija u turizmu, obrazovanjem novih stručnjaka, inovativnom interpretacijom kulturne baštine te korištenjem novih tehnologija proširene stvarnosti koja gostima omogućava intenzivniji doživljaj materijalne i nematerijalne baštine.

“Naš identitet svakim danom postaje sve više na internetu. Bila je logična odluka razmišljati o tome kako se ovi trendovi unose u turizam, kako se turista premješta u ovaj digitalni identitet, kako kreiramo prostor oko sebe koji ponesemo sa sobom u ovom metaverzumu”, kazao je Joško Stella.

PROMO

Posljednjih mjeseci velike tehnološke kompanije bruje o mogućnostima koje metaverzum i NFT tehnologija može pružiti

Svi govore o metaverseu, puno je različitih teorija, jedna stvar oko koje se svi slažu je da metaverzum dolazi i da će revolucionirati internet.

Osnivač Facebooka Zuckerberg tvrdi da će za pet godina ova tehnologija apsolutno zavladati svijetom. Premda ćemo u tom svijetu koristiti 2D aplikacije kakve sad dominiraju tržištem, velika nastojanja bit će usmjerena u razvoj ideja proširene i virtualne stvarnosti – sve od digitalne zabave pa do virtualnih putovanja.

Ovim projektom pokazat ćemo što je moguće s ovakvom tehnologijom u turizmu. NFT-ovi stvaraju temelje za stvaran, provjerljiv, virtualni svijet” – kazao nam je Stella.

NFT poboljšavaju virtualne prostore

Održivi interes je pokazao da NFT nisu faza ili hir. Baš kao što kripto i blockchain postaju temeljna tehnologija koja oblikuje nepisanu budućnost, pridružuju im se i NFT -i. Korisnici mogu pokazati NFT umjetnost, putovanja, odjeću, pa čak i prisustvovati događajima uživo sa prijateljima na mreži na kupljenom zemljištu.

PROMO

 

Komentiraj