DANIELA DRČEC: ‘Iz nemogućih okolnosti krenula sam u vlastiti posao’

Autor:

11.10.2022., Zagreb - Danijela Drcec, Adorable soli. 
Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Kada je napustila stresni posao u velikoj firmi koji joj je crpio snagu i okupirao je 12 sati dnevno, Daniela Drčec osmislila je vlastiti brend aromatiziranih soli i pekmeza, a za B&B opisuje kako se sama snalazila i probijala, ali i nastavila usavršavati uz danas uspješni poslovni model

„Kad počinješ graditi svoje mjesto u tržišnoj ili bilo kakvoj konkurenciji i tvrdiš da si ‘mali’, a iza tebe stoji veliki kapital, tada nisi ‘mali’. „Mali, sitan kao mrvica u moru konkurencije si onda kada stvarno bez ičega počinješ od nule“, kaže Daniela Drčec, vlasnica firme Adorable market j.d.o.o., zahvaljujući kojoj su se na hrvatskom tržištu pojavili proizvodi koji, kako kaže, „svojim sastojcima, okusima, mirisima i bojom pričaju o Hrvatskoj“.

Daniela je radila u velikoj firmi posao koji je crpio njenu snagu, okupirao je 12 sati dnevno, a ona je činila sve kako bi dokazala da može bolje i više. Dok jednog dana nije shvatila da nedostaje mrvica pa da zazvoni zvono uzbune. I što se tiče privatnog života koji je totalno morala zanemariti i zdravlja, jer stres se gomilao i ostavljao traga u njenom organizmu.

„Ne želim ništa loše pričati o toj firmi. Jer kad dobro razmislim, svemu tome što se dogodilo moram biti donekle i zahvalna. Da nisu nastale nemoguće okolnosti za daljnju suradnju, nikada ne bih radila posao koji volim, nikada ne bih pokušala nešto sama, imala firmu za koju mogu ponosno reći da sam je sama izgradila“, kaže Daniela pričajući o počecima samostalnog rada, napominjući kako od firme Adorable tada nije postojao niti „A“.

Daniela Drčec osmislila je brend Adorable kako bi tržištu ponudila proizvode koji, kako kaže, ‘svojim sastojcima, okusima, mirisima i bojom pričaju o Hrvatskoj’. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

„Bila sam u groznom stanju i odlučila otići s djecom na more. Naime, na otoku Krku sam s majkom prije desetak godina izgradila apartmansku kuću i ljetno ‘rentanje’ nam je bio prihod s kojim smo krpali rupe da možemo dostojno podmirivati svakodnevne troškove. Kći Dora (po kojoj je brend dobio ime) i sin Ivan bili su još vrtićke dobi, tako da nismo morali biti u Zagrebu. Prije, dok sam radila u firmi, dolazila sam na Krk samo vikendom, napravila bih smjenu i tutnjala dalje. A kako sam nezaposlena mogla biti na licu mjesta, napravila sam Airbnb profil, pa mi se Airbnb Superhost pokazao odličan da se sama brinem o bookingu i komunikaciji s gostima. Dočekivala sam ih, radila im male partyje, bila sam čak i na Airbnb experience, a budući da volim kuhati, gostima sam počela nuditi zalogajčiće od lokalnih sastojaka, organizirala sam kušanja vina otočkih vinara… Počela sam dobivati pohvale i upite da si gosti poneku staklenku pekmeza ponesu za uspomenu. Tada mi je palo na pamet da od plodova i bilja koji su rasli u mom dvorištu i šumarcima mogu raditi jestive darove dobrodošlice, ili takozvane ‘take me home’ darove za uspomenu. Jer zašto bi gosti, pogotovo inozemni, ponijeli delfina s natpisom Croatia, koji je izrađen u Kini. Neka to bude nešto domaće, sto posto hrvatsko“, priča Daniela koja sol za svoje aromatizirane soli nabavlja od solane Nin. Sol je ručno brana, a solana Nin je jedna od samo tri u Europi koja ima bio certifikat.

Kad je nešto kvalitetno, tada raste i potražnja za time, pa je Daniela počela dobivati upite za većom količinom proizvoda. Iz njene su kuhinje najprije izlazili pekmezi koje i dan danas kuha od ekološki uzgojenog voća u vlastitim voćnjacima ili od voća koje nabavlja od certificiranih uzgajivača, malih OPG-ova, potom aromatizirane soli i od nedavno – ljuti umaci koji su nastali zahvaljujući njenom suprugu Ivanu, koji se uz redovni posao brine o uzgoju povrća, voća i naravno ljutih papričica na vlastitoj zemlji u Zagorju.

‘Zašto bi gosti ponijeli delfina s natpisom Croatia koji je izrađen u Kini? Neka to bude nešto domaće, sto posto hrvatsko’

„Za sve što počinješ raditi, a želiš se posvetiti tome i širiti ponudu, potrebna su naravno ulaganja i početnicima nije lako bilo što si priuštiti, pa sam odlučila iskoristiti sve što se nudi, sve što mi može pomoći. Ispočetka sam pekmeze i aromatizirane soli plasirala putem OPG-a koji sam osnovala. Trebalo ih je nekako i prodavati… Dok je bila pandemija, krenula sam s formom Google Forms. To je zapravo nešto slično web shopu, ali ne tako efikasno. Internet je divna stvar ako znaš što tražiš, pa sam tako otkrila da traje nagradna igra za web shop, koja je pokrenuta za male poduzetnike. Prijavila sam se i osvojila ga. Velika je to stvar za malog poduzetnika, jer da ga se ‘otvori’ potrebna su ulaganja od 20.000 kuna. Ja ga naravno administriram, ali eto… počeli su se proizvodi i prodavati“, priča Daniela kontrolirajući stanje u dehidratoru smještenom u kuhinjici iza showrooma.

„Profesionalna kuhinja je druga priča. Naime, kako sam početkom prošle godina bila na burzi, odlučila sam napisati projekt za samozapošljavanje, a kad je prošao, odlučila sam se za novi korak. Naime, iz mjera za samozapošljavanje dobila sam 135.000 kuna, što je tada bilo najviše za proizvodne djelatnosti. Odlučila sam otvoriti firmu i nabaviti profesionalnu kuhinju jer je potražnja za mojim proizvodima rasla, a papire se ne može dobiti ako sve ne ‘štima’. Samo kuhinja me koštala 65.000 kuna, a ostalo se istopilo u investicijama koje sam sve morala opravdati za dobivena sredstva“, priča Daniela.

„Uronila sam u papirologiju jer svaki korak košta. Kao firma Adorable market proizvode nisam smjela plasirati na tržište bez navedenih sastojaka, a njih mora potvrditi nadležna institucija, odnosno dati potvrdu da su deklarirani sastojci stvarno u proizvodu. I tu mi je opet pomogla moja tvrdoglavost i snalažljivost na internetu. Prijavila sam se za ‘Vaučer inovativnosti’. Bilo je potrebno prikazati svoju djelatnost i da je ona stvarno inovativna. Budući da na tržištu ne postoji mnogo aromatiziranih soli napravljenih postupkom koji ja koristim i s takvom kombinacijom okusa, tržište nije preplavljeno veganskim pekmezima bez ikakvih kemijskih dodataka s kombinacijama okusa kakvu imaju samo pekmezi Adorable, osvojila sam vaučer. Bio je to veliki vjetar u leđa, jer vaučer je podmirivao 70 posto troškova bez PDV-a za analize i dobivanje dozvole NZJZ-a Andrija Štampar. Soli nemaju nutritivnu vrijednost, ali pekmezi imaju, pa je trebalo izraditi i tablice, a izračunavanje i potvrda za svaki pekmez stoji 1000 kuna po etiketi!“

Iz kuhinje Danijele Drčec najprije su izlazili pekmezi od ekološki uzgojenog voća, potom aromatizirane soli i odnedavno – ljuti umaci. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Kad je papirologija bila gotova, tada se moglo krenuti u rebrending proizvoda – izradu novih etiketa, vrećica, kutija, izradu profesionalnih fotografija za web shop i na kraju je krenula potraga za show roomom. „Ovaj koji je u blizini mog stana sam pronašla pukom srećom. Malo po malo ga uređujem, u stražnjem se dijelu nalazi kuhinja, a kad su ulazna vrata zatvorena, u ovoj prostoriji i pakiramo, lijepimo naljepnice, a sada smo već spremni i za pakiranje poklon paketa za nadolazeće blagdane“, s ponosom govori Daniela dok se iz kuhinje širi predivan miris kao da se kuha šalša.

„Postupak za izradu aromatiziranih soli mi određuje sirovina, a cijeli asortiman mi se širio jer sam htjela imati boje! Naime, moje su soli prirodno obojene sirovinom i tek onda dehidrirane. Ovisno koliko sirovina ima vode, dehidracija može potrajati jako dugo, pa potom sušenje na zraku, pa ručno usitnjavanje mužarom, jer se ponekad smjesa soli i sirovine pretvori u – kamen. Cijeli dan mi je ispunjen, ali nije mi teško. Sad se pomalo sve posložilo, malo se lakše diše jer uloženo se počelo vraćati. Nastavit ću se educirati i usavršavati. Baš danas su mi javili da sam u užem izboru za stipendiju za Uplift akademiju. To je program edukacije namijenjen mikro, malim i srednjim poduzetnicima u sektoru turizma i ugostiteljstva. Što više znaš, to su ti veći izgledi za uspjeh“, kaže Daniela Drčec.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.