Filmska industrija na Islandu iz godine u godinu raste, nekad joj ide bolje, nekad lošije, no nadam se da će tek doseći svoj vrhunac, rekao je jedan od najpoznatijih islandskih glumaca Ingvar E. Sigurðsson, koji na Zagreb Film Festivalu predstavlja nagrađivani film “Vrapci” Runara Runarssona.

 Uz islandski film, u kojem Sigurðsson glumi oca koji se pokušava zbližiti s otuđenim sinom, program konkurencije u srijedu donosi još jednu festivalsku uspješnicu, ovogodišnjeg pobjednika Venecije, venecuelanski film “Izdaleka” Lorenza Vigasa.

U središtu filma “Vrapci”, islandsko-dansko-hrvatske koprodukcije, šesnaestogodišnjak je koji se, nakon što mu majka otputuje u Afriku s novim mužem, mora preseliti iz Reykjavika ocu alkoholičaru na Westfjord, najslabije naseljen i najhladniji dio Islanda.

“Od početka filma osjeća se nada da će se otac i sin zbližiti, moj lik zaista želi biti najbolji otac na svijetu iako mu, opterećenom vlastitom prošlošću i životnim promašajima, to uistinu teško pada”, rekao je Sigurðsson u razgovoru za Hinu.

Islandskom glumcu to nije prvi posjet Zagreb Film Festivalu, na kojem je prošle godine već predstavljao film “O konjima i ljudima” Benedikta Erlingssona. “Prošli put mi se ovdje jako svidjelo, osjećam se dobrodošlo, a ljude koje sam tada upoznao sada već gledam kao svoje prijatelje. Vratio sam se i zato što je ZFF doista dobar festival, s odličnim izborom filmova”, rekao je.

Sigurðsson se u međuvremenu međunarodno afirmirao i ulogom u britanskom hitu “Everest” islandskog redatelja Baltasara Kormakura, za koji je prošao zahtjevne pripreme. “Kako sam želio tu ulogu napraviti što profesionalnije, najprije sam se pripremao na Islandu s alpinistima koji su me podučili kako se penjati po ledu, koristiti užad i ostalu opremu, a potom sam se ostalim glumcima upoznao u talijanskim Alpama”, rekao je.

Kod snimanja s međunarodnom ekipom Sigurðsson, kaže, najviše veseli što se svi međusobno dobro razumiju bez obzira na to odakle dolaze. “Od Kine do Nizozemske i Hrvatske, glumci razmišljaju na isti način, svojevrsna su obitelj i govore istim filmskim jezikom”, ustvrdio je.

Govoreći o razlikama u radu na velikoj produkciji poput “Everesta” i na islandskom filmu, rekao je da je to kao da isti proizvod radite u velikoj tvornici i u maloj garaži. “Proces rada je isti, samo je ekipa u nekim slučajevima puno veća”, dodao je.

“Vrapci” nisu jedini film sve uspješnije islandske kinematografije na ovogodišnjem ZFF-u – na samom otvorenju prikazan je i film “Ovnovi” Grimura Hakonarsona.

“Teško je reći zbog čega je neki film uspješan, najčešće je to dobra priča, redatelj i ekipa koju je okupio, od snimatelja do autora glazbe, nekad se to samo tako dogodi”, objasnio je Sigurðsson dosadašnjih šest festivalskih nagrada “Vrapcima”, u kojemu jednu od uloga tumači i Rade Šerbedžija.

Za sve agilniju islandsku kinematografiju, koju Guardian naziva “Hollywoodom na Sjeveru”, kaže da je rezultat vječne potrebe islandskog naroda da s drugima podijele svoju priču. “Sve je počelo još s islandskim sagama, danas svaka druga osoba na Islandu želi napisati knjigu, a filmski autori kroz filmove donose svoju priču”, istaknuo je.

Osim na filmu, Sigurðsson je aktivan u nacionalnom islandskom kazalištu, a u prosincu s redateljem “Everesta” počinje snimati novi film, triler “The Oath”, u kojemu će glumiti oca koji pokušava spasiti kćer ovisnicu iz ralja dilera.

“Izdaleka” – priča o složenoj vezi dvojice muškaraca

Ovogodišnje iznenađenje filmskog festivala u Veneciji i dobitnik Zlatnog lava, film “Izdaleka”, kroz ljubavnu priču o imućnom pedesetogodišnjaku i mladom delikventu iz sirotinjske četvrti Caracasa, prikazuje današnje klasno podijeljeno venecuelansko društvo, u kojemu su šanse da se različiti svjetovi spoje minimalne.

Glavni lik, stariji muškarac koji ne podnosi fizički kontakt, a zgodne mladiće mami novcem, postaje opsjednut jednim od njih koji ga opljačka i oni se neočekivano zbliže.

Po riječima redatelja Lorenza Vigasa, iz filma je htio izbaciti svu sentimentalnost, jer su osjećaji o kojima govori njegov dugometražni prvijenac sami po sebi dosta snažni, a osim društvenog konteksta zanimalo ga je i pitanje arhetipa oca, s obirom da je latinoameričko društvo vrlo matrijarhalno – majke odgajaju djecu, a očevi ih nerijetko napuštaju

Vigasov prvi kratki film “Elphants Never Forget” režirao  u produkciji Guillerma Arriage, poznatog po filmovima “21 gram” i “Pasja ljubav”.

Komentiraj


FOTO:Davor Puklavec/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.