Vodstvo Hrvatske radiotelevizije (HRT) odgovorilo je u ponedjeljak na prozivke Nadzornog odbora zbog odustanka od pokretanja devetoga regionalnog radijskog programa – Radija Sjever, istaknuvši da se tom projektu nije moglo pristupiti jer nisu bili zadovoljeni temeljni zakonski preduvjeti za njegovo pokretanje.

HRT u priopćenju ponovno podsjeća kako je odluka o pokretanju devetoga regionalnog radijskog programa HRT – Radio Sjever, koju je donijelo bivše vodstvo HRT-a, u cijelosti protivna članku 3. Zakona o HRT-u, u kojemu je propisano da HRT svoju djelatnost ostvaruje “emitiranjem osam radijskih programskih kanala na županijskoj ili regionalnoj razini u zemaljskoj radiodifuziji” te je jasno određeno na kojemu broju radijskih programa Hrvatska radiotelevizija ostvaruje svoju djelatnost.

U Zakonu o HRT-u, ističe vodstvo te javne televizije, precizno se navodi kako je riječ o osam, a ne o devet radijskih programa, koliko bi ih bilo da je pokrenut HRT – Radio Sjever.

Naglašavaju i da je Aneks, koji je bivša Uprava Hrvatske radiotelevizije u studenome 2015. potpisala s bivšom Vladom Republike Hrvatske, ništetan prema članku 322. Zakona o obveznim odnosima.

“Slijedom navedenoga ističemo kako nije točna tvrdnja o tome da je bilo potrebno provesti postupak iz članka 13, stavka 7. Zakona o HRT-u, odnosno da je zbog odustanka od pokretanja HRT – Radija Sjever bilo potrebno provesti javnu raspravu u trajanju od 45 dana”, navodi vodstvo te kuće.

Napominju i kako je Hrvatska radiotelevizija 7. prosinca 2015. zatražila dopuštenje Vijeća za elektroničke medije za pokretanje novoga radijskog programa i kako dosad to dopuštenje nije zaprimila.

Vršitelj dužnosti glavnog ravnatelja HRT-a Siniša Kovačić nedavno je donio odluku kojom Hrvatska radiotelevizija (HRT) odustaje od pokretanja devetog radijskog programskog kanala na županijskoj razini u zemaljskoj radiodifuziji pod nazivom Radio Sjever.

Nadzorni odbor (NO) Hrvatske radiotelevizije (HRT) upozorio je da ih Kovačić nije obavijestio ni tražio mišljenje o odustajanju od pokretanja Radija Sjever, premda je, kažu, prema Zakonu o HRT, davanje mišljenje o takvoj odluci u njihovoj nadležnosti.

NO se očitovao i o objašnjenju Kovačićeve odluke kojom je odustao od Radija Sjever, projekta temeljenog na prošlogodišnjem aneksu Ugovora između HRT-a i Vlade, a posebno obrazloženju da je aneks nezakonit, ustvrdivši da v.d. glavnog ravnatelja nema ovlaštenje samostalno prosuđivati zakonitost sklopljenog aneksa s Vladom Republike Hrvatske ili isti samoinicijativno derogirati.

Zatražili su i poštivanje odredbi Zakona o HRT-u, prema kojima je potrebno provesti javnu raspravu u trajanju od 45 dana.

Aneks Ugovora između HRT-a i Vlade za razdoblje od 1. siječnja 2013. do 31. prosinca 2017. godine kojim se “proširuje ponuda programskih kanala i javnih usluga HRT-a” potpisan je u studenome prošle godine, a HRT je tada isticao kako je pokretanje novoga radijskog kanala u skladu s programskim usmjerenjem kojim se želi proširiti ukupnost ponude i javnih usluga.  Aneks Ugovora HRT-a s Vladom potpisao je 6. studenoga prošle godine bivši ravnatelj Goran Radman.

Komentiraj

FOTO:Patrik Macek/Pixsell
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.