Croatia Airlines prodala je pet vrijednih slotova u londonskoj zračnoj luci Heathrow američkom Delta Airlinesu za 19 milijuna dolara. Za jedan slot Croatia Airlinesa Delta je sada platila 3,8 milijuna dolara, dok je prije tri godine u jednoj drugoj transakciji jedan slot platila 23,5 milijuna dolara

Hrvatska nacionalna aviokompanija Croatia Airlines sredinom prošlog tjedna prodala je pet vrijednih slotova u londonskoj zračnoj luci Heathrow američkom Delta Airlinesu za 19 milijuna dolara. Iako su se prilikom objave te informacije u upravi te kompanije hvalili da su zadovoljni obavljenim poslom, stručnjaci koji su dobro upoznati s ovom tematikom za Nacional su ustvrdili da je prodaja tih vrijednih slotova za 19 milijuna dolara potpuni promašaj Uprave Croatia Airlinesa. Naveli su da je Delta Airlines 2013. kupila dva slota na londonskom aerodromu za 47 milijuna dolara, odnosno 23,5 milijuna dolara po slotu. Za jedan slot Croatia Airlinesa Delta je sada platila 3,8 milijuna dolara, odnosno gotovo 20 milijuna manje nego prije tri godine. Koliko su slotovi na Heathrowu vrijedni, pokazuje i podatak da je početkom 2016. Oman Air kupio par jutarnjih slotova od tvrtke Air France/KLM za čak 75 milijuna dolara…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

REAKCIJA 

‘Croatia Airlines prodala je slotove na Heathrowu za najbolju tržišnu cijenu’

Dana 17. siječnja 2017. godine u listu Nacional objavljen je članak pod naslovom „UPRAVA CROATIA AIRLINESA slotove na Heathrowu prodala je višestruko ispod cijene“, a u kojemu su iznesene sljedeće netočne tvrdnje:

1. Netočna je tvrdnja u naslovu članka da je Uprava Croatia Airlinesa slotove na Heathrowu prodala višestruko ispod cijene.

Točno je da su slotovi na Heathrowu prodani za najbolju moguću tržišnu cijenu odnosno apsolutno najvišu cijenu koja se mogla postići na tržištu, i to od kada je njihova prodaja od 2013. godine postala sastavni dio procesa restrukturiranja kompanije. Slotovi su ponuđeni na prodaju u međunarodnom kompetitivnom procesu u kojem su sudjelovale sve zainteresirane strane, a ponuda Delte Airlines je bila najbolja, odnosno najviša. Ujedno, postignuta cijena je za 30% viša od procijene Slot koordinacije zračne luke London Heathrow odnosno duplo viša od iznosa planiranog izvorno u programu restrukturiranja.

2.Netočna je tvrdnja da je Croatia Airlines vrijedne slotove prodala u bescijenje samo kako bi pokrpala rupe u financijskom poslovanju. Naime, od 2002. godine pa do danas Croatia Airlines je na letovima u zračnu luku Heathrow kontinuirano stvarala gubitak koji je u navedenom razdoblju dosegao kumulirani iznos od 21.000.000,00 EUR. Uprava Croatia Airlinesa od 2013. godine ulaže velike napore da se ti gubici smanje na najmanji mogući iznos pa je tako gubitak od gotovo 2.500.000,00 EUR iz 2013. godine sveden na iznos od 900.000,00 EUR u 2015. godini. S obzirom na tržišne okolnosti u kojima Croatia Airlines posluje – prodajom slotova će se zaustaviti negativan utjecaj na ukupno poslovanje Croatia Airlinesa.

3. Netočna je tvrdnja da je prodaja slotova za 19 milijuna dolara potpuni promašaj Uprave Croatia Airlinesa. Prije svega, slotovi nisu prodani za 19 milijuna dolara već za 19,5 milijuna dolara.

Nadalje, prodaja predmetnih slotova je dio programa restrukturiranja Croatia Airlinesa. Valja naglasiti kako je Agencija za tržišno natjecanje izdala pozitivno rješenje o Programu restrukturiranja Croatia Airlinesa (NN 105/2013) u sklopu kojeg je prodaja slotova u zračnoj luci London Heathrow bila previđena kao jedna od planiranih mjera. Croatia Airlines je jedina europska kompanija koja je uspješno provela restrukturiranje prema EU pravilima za državne potpore. Osim toga, kompanija je dvije godine nakon završetka restrukturiranja (do kraja 2017. godine) pod monitoringom provedenih mjera.

4. Netočna je i senzacionalistička tvrdnja da je Croatia Airlines prodala znatan dio imovine. Ovo iz razloga jer dio imovine koji je prodan predstavlja samo mali udio ukupne imovine Croatia Airlinesa.

5. Netočna je tvrdnja da Croatia Airlines nije ostvarila planirane prihode, razinu prometa, niti prihod po putniku te da zato kompanija nije niti postigla željene poslovne rezultate.

Croatia Airlines je 2016. godine, nakon završetka restrukturiranja, uvela četiri nove linije (prvi put u povijesti tako veliki broj linija u jednoj godini), obavila 3% više letova i prevezla 4% više putnika. Croatia Airlinesa je danas restrukturirana, profitabilna kompanija čija vrijednost aktive (i bez prodaje slotova) iznosi oko 893,8 milijuna kuna. Pored toga, kompanija vlastitim snagama raste i osigurava sve bolju zračnu povezanost svih dijelova Republike Hrvatske te same Hrvatske i svijeta, i to na dugoročno održiv način.

6. Netočna je insinuacija da će nakon prodaje slotova i smanjenja broja letova do Londona gotovo sigurno pasti broj putnika Croatia Airlinesa. Točno je kako se cjelokupna mreža letova Croatia Airlinesa kontinuirano unapređuje u skladu s principima optimalnih konekcija, te rutne i mrežne profitabilnosti. Svaka promjena reda letenja detaljno se analizira, a kompanija u suradnji s partnerima iz udruge Star Alliance i drugim partnerima pruža povoljne mogućnosti priključnih letova iz svih najvažnijih europskih čvorišta, a slijedom čega broj putnika neće sigurno biti manji od postojećeg.

Stoga, radi potpunog i pravodobnog informiranja javnosti, a temeljem čl. 40. i 56. Zakona o medijima, traži se objava ovog ispravka objavljenih informacija na istom ili istovrijednom mjestu programskog prostora i na isti ili istovrijedan način na koji je bila objavljena i informacija na koju se ispravak odnosi.

U Zagrebu, 15. veljače 2017. godine

Odvjetnik Denis Bajs

Komentiraj

FOTO:Marko Prpic/PIXSELL
PODIJELI
Rođen u Zagrebu 21. kolovoza 1978., novinarstvom se bavim od 2000. godine kada sam počeo pisati za sportski web portal Sportnet.hr. Nakon nekoliko godina u sportskom novinarstvu, 2009. godine prvi put dolazim u redakciju tjednika Nacional gdje radim na portalu www.nacional.hr, a povremeno pišem i za tiskano izdanje Nacionala. Sredinom 2011. s nekoliko drugih novinara Nacionala prelazim u tjednik Aktual, a od ožujka 2013. do lipnja 2014. bio sam zamjenik glavnog urednika poslovne dnevne novine Business.hr. U prosincu 2014. vraćam se u Nacional gdje pišem o aktualnim političkim i gospodarskim temama.