Grad Zagreb započeo je s postupkom javne nabave novih vozila za Grad, Zagrebački holding i još nekoliko gradskih poduzeća. Na nove automobile, kojih je 277, potrošit će 44.200.000,00 kuna bez PDV-a, navedeno je u javnoj nabavi u Narodnim novinama. To znači da će se na aute potrošiti 55.2 milijuna kuna s PDV-om. Vozila će koristiti putem operativnog leasinga na 48 mjeseci.

 

Najluksuznije vozilo

Riječ je o jednom od dosad najsmjelijih javnih natječaja za novi automobil.

Veći dio automobila spada u “obična” vozila, no pojedini ipak spadaju u luksuzan tip automobila. Našlo se tako u tehničkim specifikacijama zahtjeva poput kožnih sjedala, petmetarskih limuzina, ogromnog broja konjskih snaga

Naime, prema specifikacijama navedenim u službenoj dokumentaciji, na popisu je i najluksuzniji automobilukoji je moguće kupiti na našem tržištu, vozilu koje odgovara milijun kuna vrijednoj BMW sedmici koja je prvi put u Hrvatskoj predstavljena na Auto-showu 5. travnja, manifestaciji koju je svečano otvorio upravo gradonačelnik Milan Bandić najavivši kako grad time pokazuje da se “uhvatio u koštac s krizom”.

Dapače, Bandić je BMW sedmicu tamo odmah isprobao, sjeo na stražnje sjedalo, ispružio noge i pozirao fotografima.

U automobilu je tada s njim bila i predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, ali njen se ured zasad još nije odlučio na ovako skupu nabavu.

A riječ je o itekako modernom vozilu.

Jednostavno rukovanje

Gradonačelnik Bandić i oni koji će ga koristiti u njemu će imati sjedala u kombinaciji kože i tkanine, a vozaču će na raspolaganju biti volan presvučen kožom.

Novost je i vrlo jednostavno i moderno rukovanje radijem i bluetoothom jer se u BMW sedmici njima upravlja gestikulacijom ruku umjesto pritiskanjem gumbića.

Tu je još i obavezan zračni ovjes, pogon na sva četiri kotača, automatski mjenjač i turbo dizel motor, a pristojna će vozila dobiti i neki drugi Bandićevi kolege.

Natječajem se, naime, nabavlja 13 vozila “srednje klase”.

Oni moraju biti snage najmanje 180 konja, sa sjedalima u kombinaciji alcantara i kože, karoserija treba biti metalik plave boje, a zahtjev su i automatski mjenjač, turbodizelski motor i nešto lošija bi-xenon glavna svjetla.

Sve skupa, za nova će se vozila izdvojiti 44,2 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 55,2 milijuna s PDV-om, što znači da će svaki novi automobil prosječno koštati 199.468 kuna s PDV-om.

Kako su nam objasnili u Službi za informiranje Grada Zagreba, natječajem se nabavljaju 83 vozila za Grad, dok je ostatak namijenjen pojedinačnim naručiteljima Zagrebačkog Holdinga kao što su AGM, Gradska plinara, Vodoopskrba i odvodnja te Zagrebačka stanogradnja.

Ima tu dosta furgona, kamiona s ceradom, pick-upa i terenskih vozila, ali prava je poslastica ipak ovaj model s posljednjeg auto-showa.

“Riječ je o vozilu za posebne namjene čija primjena podrazumijeva prijevoz visokih dužnosnika, konkretno, protokolarnih delegacija koje posjećuju Grad Zagreb, gradonačelnika Milana Bandića, ostalih dužnosnika i zaposlenika u pravnim osobama kojima je osnivač Republika Hrvatska”, napomenuli su iz Službe za informiranje.

Refundiranje troška

Skupocjena nabava dolazi nedugo nakon što je Grad izradio novi Pravilnik o korištenju službenih vozila, i to nakon što je Gradski kontrolni ured otkrio nepravilnosti.

Prema njemu, pravo na službeni automobil i 24 sata uz gradonačelnika imaju šef Skupštine i prva potpredsjednica, a ostalima gradonačelnik iznimno može odobriti korištenje vozila 24 sata dnevno.

No, službenici sada za službene potrebe mogu koristiti privatna vozila, za što će im Grad refundirati dvije kune po prijeđenom kilometru.

Komentiraj


PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.