Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta (MZOS) u petak je prihvatilo zahtjev Ekspertne radne skupine za ostavkama i najavilo da će tijekom javne rasprave biti imenovano novo tijelo koje će koordinirati doradu kurikulumskih dokumenta, a sedam vodećih ljudi koji su radili na Cjelovitoj kurikularnoj reformi iu priopćenju su ponovili da su razriješenje trražili razlog jer više nisu mogli raditi i obavljati povjerene im zadaće.

Ministarstvo je zahvalilo članovima Ekspertne radne skupine na dosadašnjem angažmanu i entuzijazmu i izrazilo nadu se da će oni, kao što su i najavili, svojim savjetima i konstruktivnim prijedlozima, pomoći u daljnjem provođenju kurikularne reforme, a članovi ekspertne skupine odgovorili su da su spremni pomoći iskustvom i savjetima u daljnjim koracima ostvarivanja Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije Republike Hrvatske..

Radna skupina: zadatke smo izvršavali stručno i savjesno, u Ministarstvu bez primjerene razine podrške

Članovi Radne skupine istaknuli da su stručno i savjesno izvršavali zadatke, ali da u Ministarstvu ne postoji primjerena razina podrške koja bi omogućila dovršetak dionice A (izrada dokumenata) i početak dionice B Cjelovite kurikularne reforme (eksperimentalno uvođenje).

U priopćenju su podsjetili da, na opetovane molbe i upozorenja, nisu izvršene obveze prema članovima Stručnih radnih skupina koji rade u Cjelovitoj kurikularnoj reformi. Dodali su, da u razdoblju od 11. ožujka 2016. do danas, nisu organizirani ni sastanci na kojima bi se pristupilo planiranju daljnjih koraka u reformi, prije svega operativnih uvjeta za sudjelovanje u pripremi eksperimentalne provedbe.

Dodali su da, na njihove opetovane molbe, nisu pokrenuti ni procesi koji bi omogućili sudjelovanje u pripremi dokumentacije za korištenje sredstava iz Europskog socijalnog fonda čime bi se osigurala održivost predloženih promjena, kao niti organizacija.

“Kao skupina Ministarstva koje je osobno imenovao ministar, očekivali smo potporu ministra i suradnika koja je u različitim prilikama izostala”, stoji u priopćenju.  Članovi ekspertne skupine najavili su da će se početkom sljedećega tjedna obratiti medijima kako bi pobliže upoznali javnost s izazovima koji su doveli do ovakvog razvoja situacije.

 MZOS: Otvorena javna rasprava o prijedlogu kurikuluma za umjetničko područje 

Ministarstvo pak navodi u priopćenju da je u četvrtak otvorena javna rasprava o Prijedlogu Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje te je, uz dokument s vidljivim izmjenama i dopunama, objavljeno i izvješće o očitovanjima pristiglim u stručnoj raspravi i odgovorima.

Ističe se kako je “objava dorađenih kurikulumskih dokumenata s vidljivim izmjenama i dopunama, kao i odgovora na priloge iz stručne rasprave, bitan preduvjet za javno savjetovanje radi transparentnosti i otvorenosti za javnost te njegovanja dvosmjerne komunikacije”.

Tijekom javne rasprave, najavio je MZOS, bit će imenovano novo tijelo koje će koordinirati doradu kurikulumskih dokumenta. Ističe se kako je Ministarstvu zamolilo članove dosadašnje Ekspertne radne skupine da do 20. lipnja 2016. godine dostave preostale kurikulumske dokumente s vidljivim izmjenama i dopunama te da na mrežnim stranicama Cjelovite kurikularne reforme objave preostala očitovanja s odgovorima na njih.

Po ispunjenju tih dvaju preduvjeta, Ministarstvo će, navodi se, početi javno savjetovanje o preostalim kurikulumskim dokumentima poštujući hijerarhijsku strukturu zadanu Okvirom nacionalnoga kurikuluma.

Ministarstvo pozivala zainteresiranu javnost da se svojim primjedbama i prijedlozima aktivno uključi u raspravu o kurikulumskim dokumentima kako bi ti dokumenti u konačnici bili što kvalitetniji.

Članovi ekspertne skupine zahvalili su svim učiteljima, odgajateljima, stručnim suradnicima, ravnateljima, znanstvenicima, djelatnicima agencija, ministarstva i mnogim drugima koji su svojim radom pridonijeli Cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Zahvalili su i svim građanima Republike Hrvatske koji su im davali podršku i poticaj za rad, te zaključili  “da su odgoj i obrazovanje kao i razvoj ljudskih potencijala u Hrvatskoj predugo bili zanemarivani”.

Iskustvo rada na Cjelovitoj kurikularnoj reformi i sve što je ona potakla jasno dokazuje da se navedeno može promijeniti i da Hrvatska može bolje, stoji  u priopćenju koje su potpisali Boris Jokić, Suzana Hitrec, Tomislav Reškovac, Branka Vuk, Ružica Vuk, Branislava Baranović i Zrinka Ristić Dedić

Komentiraj

FOTO:Petar Glebov/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.