Hrvatski nogometni savez (HNS) treba imati dobre odnose s državom kako bi se mogla popraviti situacija s izgradnjom i obnovom infrastrukture bez koje ćemo teško održati korak s konkurencijom, rečeno je na prvom božićnom Nogometnom forumu HNS-a koji je u srijedu održan u Zagrebu.

Teme Nogometnog foruma bile su uloga i važnost medija u hrvatskom nogometu, te povezanost nogometa i gospodarstva o čemu su govorili novinari, urednici, medijski djelatnici, te ekonomski stručnjaci, gospodarstvenici i nogometni dužnosnici, a raspravu je moderirao Ivica Bražičko.

“Hrvatski nogometni savez je tu zbog navijača ali nama je te teško stvoriti pozitivno ozračje u situacijama kada je 95 posto tekstova o reprezentaciji negativno intonirano ili kada igramo na stadionima od kojih većina nemaju ni pošteni WC”, kazao je predsjednik HNS-a Davor Šuker naglasivši da je hrvatski nogomet najbolji hrvatski izvozni proizvod.

Po riječima novinara Slobodne Dalmacije Mladena Bariše većina problema u našem nogometu proizilazi iz činjenice da je u hrvatskom društvu srušen sustav vrijednosti.

Glavni urednik Sportskih novosti Robert Šola kazao je da tiraža SN poraste i do 50 posto kada nogometna reprezentacija u nekoj važnoj utakmici pobijedi te naglasio da unatoč činjenici što svi tiskani mediji prolaze kroz teško razdoblje jer se teži senzacionalizmu.

“Istini se može prići s puno strana, a nas u SN zanima isključivo sport o kojemu pišemo svaki dan. Afere su nam narušavale nakladu”, rekao je Šola.

Govorilo se i o tabloizaciji medija čemu najviše pridonose pojedini portali, a novinar riječkog Novog lista Marko Cvijanović istaknuo je da nije svaki kritički tekst “pljuvački”.

“Nikad ne bih napisao da su igrači nakon plasmana na veliko natjecanje popili dvije, tri čašice vina. Međutim, reagirat ćemo kad se ne plasiraju na SP u Južnoj Africi i kad igrači zalome vani i vraćajući se u rovinjski hotel ne mogu pronaći vrata. Tad treba reagirati jer je takav kontekst kad su bili neodgovorni”, rekao je Cvijanović.

Novinar Jutarnjeg lista Alen Lesički rakao je da često po portalima čita razmišljanja i stavove osoba koje nikada nije vidio ni utakmicama, a kamoli na treningu momčadi o kojoj pišu.

“Najlakše je skrivati se jer osobu o kojoj pišeš ne susrećeš svaki dan na presicama, a na temelju nečijeg mišljenja gradiš svoje mišljenje”, kazao je Lisički koji smatra da senzacionalistički naslovi ne prodaju novine.

Novinar Hrvatskog radija Marko Šivak zatražio je od vodstva HNS-a da na stadionima osiguraju novinarima barem korektnu internetsku vezu.

“Mislim da bi trebalo doći do zaokreta u komunikaciji s novinarima i da bi prije svake utakmice najveće zvijezde trebale dati izjave. Nakon pobjede od 5-1 protiv Norveške svi su reprezentativci otišli u autobus, a samo su Kramarić i vratar Subašić stali pred novinare. Znam da igrači imaju odbojnost prema negativnoj atmosferi, u kojoj jedna portal poziva na bojkot reprezentacije i HNS-a, ali to treba popraviti”, zaključio je Šivak.

Glasnogovornik HNS-a Tomislav Pacak upozorio je da neki mediji pišući o reprezentaciji i aktivnostima HNS-a ignoriraju činjenice.

“Jučer smo imali Skupštinu HNS-a  s koje su neke TV kuće kao najvažniju vijest prenijele samo izjavu predsjednika Šukera u kojoj on daje podršku predsjedniku UEFA-e Michaelu Platiniu, a to sigurno nije bila najvažnija informacija sa jučerašnje Skupštine na kojoj je najavljen početak radova na novom kampu na Sveticama i donesen financijski plan za 2016. godinu”, rekao je Pacak.

 

  • U drugom dijelu panel diskusije o poziciji hrvatskog nogometa i njegove komercijalne vrijednosti govorio je prvi predsjednik HNS-a, a sada počasni predsjednik Mladen Vedriš koji je kazao da su prošla vremena kada se na nogomet gledalo s romantičarske strane jer je to sada posao u kojem se okreću veliki novci.

 

“Nogomet je najbolji hrvatski izvozni proizvod. U svijetu se velike tvrtke natječu tko će biti sponzor, ali da bi stvorili uvjete za ulaganje moramo izgraditi odgovarajuću infrastrukturu. Samo zato što Split ima stadion na Poljudu na njemu se mogao održati festival Ultra. Bez tog stadiona sigurno tog događaja ne bi bilo u Splitu,” kazao je Vedriš.

Direktor marketinga Zagrebačke pivovare Darko Ivančević kazao je kako Zagrebačka pivovara već 18 godina ima ugovor s HNS-om i da je njihov najpopularniji proizvod Ožujsko pivo neraskidivo vezano uz utakmice hrvatske reprezentacije.

Najuspješniji predsjednik HNS-a, tijekom čijeg je mandata osvojena svjetska bronca, Branko Mikša kazao je da bi se u suradnji s lokalnim vlastima, državom i europskim fondovima mogla popraviti nogometna infrastruktura.

“Mađari su prije pet godina izradili strategiju nogometnog razvoja, investirali u stadione koji su većinom izgrađeni novcem iz europskih fondova. Dobili su potporu države i nakon 27 godina izborili plasman na Europsko prvenstvo,” rekao je Mikša. Naglasio je i kako su naši drugi susjedi Slovenci obnovili stadion u Mariboru sa sredstvima iz EU fondova.

Izvršni direktor Europapier Grupe i bivši član Nadzornog odbora Hajduka Vjekoslav Hrabar naglasio je da se u HNS-u mora naći zajednički jezik između ‘sjevera i juga’.

“Hajduk je jedan od rijetkih klubova koji ima podršku navijača, ali kada smo došli u klub zatekli smo dug od 100 milijuna kuna kojega smo sveli na 40 milijuna kuna. Imamo jasnu viziju izlaska iz krize. Može se pokrenuti niz manjih marketinških akcija, ali prvi preduvjet za to je publika,” kazao je Hrabar.

Glavni direktor GNK Dinama Tomislav Svetina rekao je da je za vrijeme igranja ‘modrih’ u Ligi prvaka ove sezone, Zagreb posjetilo više od 10.000 gostiju koji su u glavnom gradu Hrvatske donijeli prihod od 10 milijuna eura.

Direktor marketinga Hrvatskog telekom Richard Brešković naglasio je da je prijateljska nogometna utakmice između Rusije i Hrvatske bio najgledaniji sportski događaj na platformi Arena 1.

“Bez obzira što smo mi imali izuzetno visoku gledanost, smatram da nogometna reprezentacija treba biti prenošena na programima nacionalne televizije,” zaključio je Brešković.

Komentiraj

FOTO:HINA/ Daniel KASAP
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.