Izložba “Politika”, s recentnim radovima međunarodno priznatog hrvatskog ilustratora, strip-autora, scenarista, i redatelja Milana Trenca koji pokazuju svestranost njegova dugogodišnjeg stvaralaštva, otvorena je u četvrtak u Muzeju za umjetnost i obrt (MUO).

Multimedijalno koncipirani postav izložbe ponajprije predstavlja autorove ilustracije iz tjednika Globus, subotnjeg priloga Večernjeg lista “Obzor” i The New York Timesa, no donosi i izbor njegovih animiranih filmova, televizijskih emisija i kazališnih režija.

S obzirom da je Trenc autor koncepcije i likovnog postava, izložba je autorefleksivni pogled umjetnika na svoj rad,  a referira se na razdoblje nakon što se vratio u Hrvatsku iz New Yorka, gdje se proslavio slikovnicom “Noć u muzeju”, prema kojoj je snimljen istoimeni filmski serijal, te u stručnim krugovima stekao ugled kao ilustrator The New York Timesa, Fortune Magazina, Timea i drugih američkih časopisa i novina.

“Fokus izložbe je na političkim ilustracijama za hrvatske medije, ali predstavljen je i manji izbor radova koje je napravio za američke časopise koji pokazuju kako su egzistencijalni problemi svih nas u svim dijelovila zemaljske kugle isti”, rekla je kustosica izložbe Jasmina Fučkan. “U političkim temama Trenc pronalazi optimistične elemente, obraćajući se pritom svakome od nas kao nekome tko ima svoju ulogu u svijetu”, dodala je.

Ravnatelj MUO-a Miroslav Gašparović opisao je Trenca kao “specifičnog autora na domaćoj umjetničkoj sceni”. “U ilustratorskom segmentu Trenc daje briljantne komentare koji potpuno samostojno funkcioniraju i danas, ne zato što se odnose na konkretni politički događaj, nego zato što uspije izvući bitno iz onoga što se događa iza političkog cirkusa u Hrvatskoj ili Americi”, ustvrdio je.

Trenc je na otvorenju zahvalio urednicima koji su mu dali povjerenje i prostor u okviru kojega je mogao stvarati te Muzeju za umjetnost i obrt u kojemu je ostvario “izložbu optimalnih mogućnosti”. “Dopustili su mi da svoj san opredmetim u jedan prostor i sretan sam što sam stvorio okoliš za milijun stvari koje sam radio”, objasnio je.

Okosnica postava su političke ilustracije iz domaćeg tiska nastale u proteklih pet godina, od crteža do digitalnih foto-montaža, upotpunjene svjetlosnim instalacijama u prostoru.

Dio izložbe prikazuje autorove nagrađivane animirane filmove “Slonić ide u vrtić” (2008.) i “Samoća” (2010.) te predstavlja igrano-animirana televizijsku seriju “Šareni vremeplov” i kazališnu predstavu “Emil i detektivi”, koju je režirao u ZKM-u.

 

  • Milan Trenc (1962.) svestrani je umjetnik – bavi se animacijom, stripom, filmskom i televizijskom režijom, pisanjem scenarija i knjiga, a već ga se naziva klasikom moderne knjižne i novinske ilustracije.

 

Maturirao je na Odjelu grafike Škole primijenjenih umjetnosti, a diplomirao filmsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u klasi profesoera Kreše Golika.

Uz studij početkom osamdesetih počinje objavljivati stripove u Poletu i Studentskom listu, te surađivati u Zagreb filmu, najprije kao fazer, a zatim i kao animator.

Objavljuje tjedni strip u magazinu Danas, autor je stripova “Košćak”, “25 godina Zida”, “Morrocco” i “Milan Blenton”. Od 1985. pa do njegova gašenja bio je glavni ilustrator magazina Start. Njegov animirani film “Veliki provod” iz 1990. prikazan na Londonskom filmskom festivalu u izboru kritike, i danas se smatra jednim od klasičnih djela Zagrebačke škole.

Od 1991. do 2004. u New Yorku objavljuje stripove u Heavy Metal Magazinu, a na tisuće ilustracija objavio je u ponajboljim američkim tiskanim medijima, među ostalim, u The New York Timesu, Timeu, The Wall Street Journalu, New Yorkeru, Fortune Magazinu, Washinton Postu, Business Weeku.

Za svoje ilustracije u The New York Timesu dobio je nagrade magazina Print (1993.) i Society of Publication Designers (2003.)

Knjigu “Noć u muzeju”, po kojoj je snimljena holivudska filmska uspješnica, napisao je i ilustrirao 1993. godine, a 2000. završava dugometražni film “Zen Priče”. U New Yorku 2013. objavljuje “Another Night at the Museum”, nastavak “Noći u muzeju”.

Po povratku u Zagreb, 2005. godine, predaje filmsku režiju na Odjelu animacije i novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti. Zagrebačkoj publici se iste godine predstavlja retrospektivnom izložbom u Galeriji Klovićevi Dvori, na inicijativu kustosice Marine Viculin i u stručnoj koncepciji Darka Glavana. Sada priprema igrani film po predlošku “Ribanje i ribarsko prigovaranje” Petra Hektorovića.

Njegova izložba u MUO bit će otvorena do 28. veljače.

 

Komentiraj

FOTO:HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.