Kazališni redatelj Oliver Frljić u srijedu je gostovao u ‘Novom danu’ N1 televizije, gdje je najavio svoju novu predstavu ‘Šest likova traži autora’ u Kerempuhu, te komentirao aktualne događaje u Hrvatskoj.

“U Hrvatskoj se događa ono što je Tomislav Karamarko zacrtao, a Hasanbegović počeo sustavno provoditi – okupiranje institucija. Čini mi se da je sljedeći Teatar &TD”, kazao je Frljić. Nacional je, podsjetimo, o ovoj temi pisao u novom broju.

Upitan zašto se kultura i mediji pojavljuju kao novo bojno polje ideologija, Frljić kaže kako se na taj način dobiva velika vidljivost, a tu je, kaže, i ekonomski aspekt. “Postoji određen scenarij decentralizirane cenzure – ona se ne radi iz centara političke moći, nego kroz razne udruge, kao što smo imali prosvjed protiv Ministarstva ljubavi. Jasno se tako može prebaciti kontekst s drugih problema u zemlji, poput Agrokora”, smatra.

Kulturne institucije u Hrvatskoj, vjeruje, teško mogu održati svoju neovisnost. “Možda se borimo za dostojanstvo u porazu. Mislim da ne treba dopustiti da se to nenormalno stanje održi. Scenarij se sad već zna, zna se na koji se način to radi, od HAVC-a pa nadalje”, kaže Frljić.

Smatra da se HDZ ne može reformirati. “Svi pokušaji reformiranja su dosad pali u vodu. HDZ se uvijek vraća jednoj te istoj retorici. HDZ se najbolje snalazi kad otvori lov na nacionalne vještice. I hrvatski narod u BiH je žrtva politike HDZ-a i službenog Zagreba. Taj narod nikad nije samostalno odlučivao. Oni jesu neka tampon zona i instrument interesa Zagreba,ali žive u jednoj drugoj državi i trebali bi svoj suživot graditi primarno s ljudima s kojima žive u toj državi”, rekao je.

Upitan kako komentira rad ministrice kulture Nine Obuljen Koržinek, kaže: “Bio sam nemalo iznenađen onime što je rekla jučer u Otvorenom i oponirala Željki Markić i svemu ono čemu je Željka Markić promotorica – da kultura i umjetnost moraju biti autonomno područje. Jednom dijelu HDZ-a očito postaje jasno kakvo su čudovište stvorili i da će ono, kad pojede druge, doći i po njih”, zaključio je.

Komentiraj