Vlada pokrenula modernizirani portal e-Građani

Od ponedjeljka je građanima na raspolaganju novi portal e-Građani informacije i usluge na kojem su prvi put na jednom mjestu objedinjene usluge za građane i poslovne korisnike te svatko može koristiti usluge i u ime svoje maloljetne djece ili poslovnog subjekta čiji je ovlašten zastupnik.

U priopćenju tim povodom iz Vlade u ponedjeljak ističu osnovne značajke i novine portala koji prvi put obuhvaća sve hrvatske građane i sve one koji u Hrvatskoj namjeravaju živjeti, čak privremeno, poput digitalnih nomada.

Portal svakom korisniku dodjeljuje korisnički pretinac u koji stižu obavijesti i elektronički dokumenti i korisnički profil, a može se koristiti na svim uređajima – na mobitelu, računalu ili tabletu.

Pruža i jasne upute za korištenje vjerodajnica (kojima se dokazuje identitet na internetu) i informacije o besplatnim državnim vjerodajnicama: mToken i ePass, a i dalje je moguće prijavljivanje na portal e-Građani drugim poznatim sredstvima, poput e‑osobne iskaznice ili tokena internet bankarstva.

Šest novina Platforme

Novina je da jedna prijava otvara sva vrata te se od sada pruža jedinstven način prijave za građane i poslovne korisnike. Po OIB-u portal prepoznaje sve subjekte u čije ime korisnik može djelovati npr. maloljetno dijete ili u ime nekog poslovnog subjekta.

Tu je i profil korisnika u kojem se može uređivati prečice često korištenih usluga ili odrediti koliko se često želi davati privolu na obradu osobnih podataka, korisnički pretinac se sada dodjeljuje svim korisnicima, jednostavno, informativno i intuitivno sučelje.

Novina je i prepoznatljiva crvena navigacijska traka koja se provlači kroz sve usluge gdje god se na sustavu nalazili. Ona sadrži profil korisnika, filtar usluga, korisnički pretinac, promjenu subjekta kojeg korisnik zastupa (e‑ovlaštenja) te omogućava podešavanje za pristupačnost.

Svima je dostupna i korisnička podrška s brojem telefona, adresom elektroničke pošte i odgovorima na često postavljana pitanja.

“Roditeljima ova platforma odsad omogućava korištenje usluga za svoje maloljetno dijete putem nove funkcionalnosti e-ovlaštenja. Roditelji će sad, primjerice, preko usluge Portal zdravlja moći obnoviti terapiju za svoje dijete. Odobrenje za obnovu terapije treba od pedijatra ili liječnika osobno zatražiti prilikom prvog propisivanja”, ističe se u priopćenju.

Personalizacija profila korisnika

E-Građani prvi put donosi i profil korisnika koji omogućava personalizaciju, te će roditelji koji koriste usluge za svoje dijete moći, u svom profilu e-Građana, kreirati grupu prečica koje su namijenjene isključivo njihovom djetetu, što će olakšati često korištenje.

Nova je funkcionalnost i što će fizička osoba pri prijavljivanju u portal e-Građani svojom osobnom vjerodajnicom, primjerice tokenom internet bankarstva, imati uvid i u sve tvrtke u kojima je osoba ovlaštena za zastupanje, a moći će i dodjeljivati prava svojim zaposlenicima putem nove funkcionalnosti e‑ovlaštenja.

Uvid u listu tvrtki dostupan je korisnicima na navigacijskoj traci pritiskom na strelicu pokraj svog imena te pritiskom na tipku promjena subjekta. Građani koji koriste poslovne usluge moći će kreirati grupe prečica namijenjene poslovnoj svrsi.

Portal se odsad obraća i svim Hrvatima izvan domovine te se u toj kategoriji mogu pronaći “korisne informacije o programima, stipendijama, podacima o povratku u domovinu ili ostvarivanju hrvatskog državljanstva te popunjavanju registra svih Hrvata diljem svijeta”, ističe se u priopćenju.

Prvi put se i svim stranim državljanima koji žive u Hrvatskoj pružaju informacije o tome kako mogu koristiti portal e-Građani, bili oni u Hrvatskoj trajno ili samo privremeno kao, na primjer, digitalni nomadi.

Iz Vlade ističu da je otklonjena i velika prepreka koju su dosad imali naši sugrađani koji koriste čitače za slijepe i slabovidne osobe te novi portal provodi preporuke koje im olakšavaju pristup uslugama u e-Građanima.

Državni tajnik Središnjeg državnog ureda za digitalizaciju društva Bernard Gršić u povodu redizajna portala ističe da su prilagodili informacije vezane uz sve usluge koje prate životne situacije građana i poslovnih subjekata, a posebno informacije za “hrvatske građane izvan Hrvatske i strance koji žele boraviti ili borave u Hrvatskoj, a osobito za građane Europske unije koji elektroničkim uslugama odsad mogu pristupati digitalnom identifikacijom koja im je izdana u matičnoj zemlji”.

Posebna savjetnica predsjednika Vlade i voditeljica agilnog tima Ivana Vukov ističe da je  redizajn nastao kao odgovor na dva ključna nedostatka dosadašnjeg sustava – fragmentiranost sadržaja i manjak korisničke perspektive, najavljujući daljnji razvoj portala.

Komentiraj