Veliki interes: Učenici žele seksualnu edukaciju u školama

Autor:

25.10.2023.,  Bjelovar - Terapijski pas Luna i njezina strucna voditeljica Natasa Brekalo na svakodnevnom su radnom zadatku u III. Osnovnoj skoli, ali i povremeno gostuju u mnogim ostalim osnovnim i srednjim skolama na podrucju Bjelovarsko-bilogorske zupanije, ali i izvan nje.  .Naime, terapijska labradorica Luna  svaki dan ide u III. OS gdje provodi pet skolskih sati, a o njezin je zadatak da uz uciteljicu Natasu motivira ucenike za rad, smiruje hiperaktivnost i potice sramezljive i nesigurne ucenike. Dakle Luna pomaze svim ucenicima, ne samo one s
poteskocama. Djeca uz nju usvajaju mnoge vjestine a da tog nisu ni svjesna iRijec je o jedinstvenom skolskom projektu i programu u RH, a III. osnovna skola Bjelovar izradila je projekt s Udrugom za pse vodice i mobilitet Zagreb. Cilj projekta je ucenicima olaksati zivot i rad u skoli te povecati njihovu motiviranost za skolske sadrzaje. Nadalje, uciteljica Natasa kaze da cijeli zivot voli pse i radi s njima, ali Luna je nedvojbeno kruna njezine karijere, te stoga planira napisati i prirucnik o radu s terapijskim psima kako bi na isto u skolama potaknula i ostale kolege nastavnike. Inace Natasa je visestruka najuciteljica, a tom prestiznom titulom se okitila i ove godine.  Photo: Damir Spehar/PIXSELL

Photo: Damir Spehar/PIXSELL

 Istraživanje o stajalištima i potrebama za uvođenje cjelovite seksualne edukacije u škole pokazalo je da to nastavnici i školsko osoblje blago do umjereno pozitivno prihvaćaju, a učenici izrazito žele više takve edukacije, rečeno je u srijedu na konferenciji za novinare. 

Konferencija je održana kao dio projekta “Zdrave veze”, koji provode Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter, Lezbijska organizacija Rijeka “LORI”, SOS Rijeka – centar za nenasilje i ljudska prava i Udruga Delta.

Ana Ajduković iz organizacije “LORI” ističe da je namjera otvoriti dijalog o mogućnosti uvođenja cjelovite seksualne edukacije (CSE) u škole. Uz predstavljanje rezultata istraživanja koje je provedeno među učenicima osnovnih i srednjih škola te nastavnicima u Primorsko-goranskoj, Sisačko-moslavačkoj i Varaždinskoj županiji, na skupu su iznijeti primjeri dobre prakse iz Norveške.

Ajduković je kao prikaz stanja iznijela podatke iz nekih istraživanja po kojima je 50 posto mladih bilo u nasilnim vezama, 50 posto njih smatra da se LGBT osobe ni bi trebale javno eksponirati, a više od 60 posto mladih LGBT osoba je potvrdilo da doživljavaju verbalno nasilje od vršnjaka, a preko 20 posto od nastavnika.

Petra Čargonja iz udruge PaRiter navela je da su sve udruge sudionice projekta uvidjele da postoji potreba za implementacijom CSE u obrazovni sustav zbog prevladavajućih rodnih stereotipa, nedostatka informacija ili netočnih informacija u školama i okolini mladih.

CSE u školama, pokazala su iskustva, dovodi do kasnijeg stupanja u seksualne odnose, manje seksualnih partnera u životu mladih, korištenja pouzdanih metoda kontracepcije i manje maloljetničkih trudnoća, istaknuto je.

Rezultati istraživanja provedenog u sklopu projekta pokazuju da bi najbolji način uvođenja CSE u škole bio kroz poseban izborni predmet.

Učenici su isticali da je postojeći pristup u školi nezanimljiv i previše uopćen, a nastavnici da se o tome u školama premalo govori, dok angažman nastavnika uglavnom ovisi o njihovim osobnim stajalištima.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.