Tomašević: “I sami smo rekli da nismo za neka zatvaranja, ali činjenica je da jako raste broj zaraženih”

Autor:

19.10.2021., Zagreb - Gradonacelnik Grada Zagreba Tomislav Tomasevic sa suradnicima odrzao je konferenciju za medije u predvorju Gradske uprave. Luka Korlaet, Danijela Dolenec, Tomislav Tomasevic. 
Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Goran Stanzl/PIXSELL

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u utorak održava redovnu konferenciju za medije.

Na početku je govorio o imenovanju Upravnih vijeća u zdravstvenim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb.

Gradonačelnik je imenovao četiri nova člana Upravnog vijeća bolnice Srebrnjak, za predsjednika Gorana Tešovića, šefa dječje intenzivne na Fran Mihaljeviću, potom Darka Velimira Vrdoljaka sa KBC Sestre milosrdnice, Danijelu Širinić, članicu odbora za zdravstvo Gradske skupštine i  Snježanu Pavlovski iz Razvojne agencije grada Zagreba.

“U najkraćem mogućem roku dogodit će se sjednica Upravnog vijeća dječje bolnice Srebrnjak i raspisat će se natječaj za novog ravnatelja”, rekao je Tomašević i najavio da će uskoro biti raspisan i natječaj za ravnatelja odnosno ravnateljicu bolnice Sveti duh.

Imenovani su i članovi vijeća na Svetom duhu te Domu zdravlja Istok, Poliklinici za srčane bolesti, Specijalnoj bolnici Goljak.

“Želim reći nešto i o javnom pozivu za pomoć za obnovu nekretnina koje su oštećene u potresu u Zagrebu. U 2020. je odobreno 230 prijava, a u 2021. je bio drugi poziv. Radi se o pomoći do 50.000 kuna po kući. Ukupno dosada će u ovoj godini biti isplaćeno 22 milijuna kuna, do kraja godine bi to moglo doći do 30 milijuna kuna”, dodao je gradonačelnik.

Na novinarsko pitanje u kojoj je fazi nabava drobilica za Jakuševac, Tomašević je rekao da za drobljenje glomaznog otpada treba ishoditi dozvole. Poručio je da će poštovati ono što je po zakonu potrebno. “Postupak je još u tijeku i to je razlog zbog čega unajmljena drobilica još ne funkcionira. Što se tiče kupljenih drobilica, ali postoji rok za prodavače da dobave te drobilice i to je po uvjetima natječaja 6 mjeseci, ali dobili smo informaciju da bi to moglo biti za 3 mjeseca”, rekao je.

Rok za žalbu za natječaj za biootpad je 28. listopad. “Mislim da dosad nije bilo žalbi, ako tako ostane do kraja, onda će odluka o CIOS-u biti konačna”, istaknuo je.

Najavio je da će, nakon izgradnje sortirnice, dobar dio te plastike koja se odvaja prodavati. “I sortirnica i kompostana su višegodišnji projekti. Uskoro će ići pozivi za oboje od strane ministarstva, mislim prvi kvartal sljedeće godine, dakle za par mjeseci i tu bi Zagreb trebao biti spreman”, rekao je zagrebački gradonačelnik.

“Ne mogu reći što je izgledno a što nije da će CIOS dobiti. Svaki put kad surađujemo s bilo kojom privatnom firmom, moramo raspisati natječaj i odabrati najbolju ponudu”, dodao je.

O obnovi javnih zgrada rekao je da postoje četiri kategorije javnih zgrada. “Škole su u prvoj fazi išle u hitnu sanaciju, a onda imamo 13 objekata koji idu u cjelovitu obnovu”, objasnio je.

Na novinarsko pitanje koliko je još privatnih vlasnika čije zgrade i kuće nisu sanirane, Tomašević odgovara da je čekaju obnovu privatnih zgrada, jer ona, kaže, u pravom smislu riječi nije ni krenula. “Očekujemo od novog zakona, po kojem se financiranje prebacuje na državu, da se ta obnova ubrza”, rekao je.

“Obnova će sigurno trajati godina, ali moramo vidjeti da ona zaista krene. Ja to ne vidim kao vraćanje u neko normalno stanje jer obnovu vidimo kao unaprjeđenje grada, a ne vraćanje u prvobitno stanje. Konstrukcije moraju biti otpornije na potrese. Pokušavamo napraviti cjelovitu obnovu. I to mislim da bi se u zakonu još moglo raspraviti, da se građane potakne da rade cjelovitu obnovu”, poručio je gradonačelnik.

O eventualnoj online nastavi za zagrebačke školarce, Tomašević je rekao da će sve dogovarati s Ministarstvom obrazovanja. “Situacija nije dobra. Pozivam sve građane da se cijepe i da poštuju mjere. I sami smo rekli da nismo za neka zatvaranja, ali činjenica je da jako raste broj zaraženih. Ono što se jasno vidi je da više od tri četvrtine onih koji su na respiratorima nisu cijepljeni”, poručio je.

Što se tiče nastave, i dalje će se, kaže, koordinirati s Ministarstvom, ali zasad ostaje kako je.

Komentirajući pad rejtinga Možemo!, Tomašević je rekao da se gleda rezultat na kraju utakmice i da se ne zabrinjavaju.

“Što se tiče Uprave Holdinga, oni će biti prisutni na sjednici Skupštine u četvrtak, tada će odgovarati i na pitanja zastupnika”, rekao je.

Za devedesetak lokacija na Adventu stiglo je, kaže, više od 200 prijava. “Još tjedan dana će se one analizirati i onda će se vidjeti hoće li se ići u novi krug ili će se ostati na ovom broju kućica”, rekao je.

Na pitanje što će od infrastrukture i programa ponuditi grad osim što će naplatiti zakup, odgovorio je: “Nešto od programa će raditi Grad, nešto Turistička zajednica. O tome smo informirali radnu skupinu koja će se baviti rješavanjem potencijalnih problema. I dalje to nije Advent iz 2019. nego drugi pandemijski Advent pa ćemo morati biti fleksibilni obzirom na razvoj epidemije”.

O prodaji poslovnih prostora rekao je da je, prema postojećim zakonima, moguće prodati te prostore, a moguće je ići i na natječaj. “Htjeli smo razmotriti različite opcije prije nego što smo išli na ovaj model, da vidimo možemo li dobiti neke veće cijene, zato je ta točka povučena”, objasnio je.

Tomašević dodaje da Grad ima katalog svojih nekretnina, ali imovinsko-pravni odnosi nisu skroz čisti, postoje i pravni sporovi i tu ima puno posla na evidentiranju gradske imovine.

“Zato je i donijeta strategija o upravljanju gradskom imovinom i mi želimo da ta evidencija bude maksimalno transparentna, da se vidi gdje su ti prostori, tko je u zakupu i koliko plaća, da ljudi mogu točno znati kad se mogu javiti na natječaj i kad ih mogu očekivati. Primijetili smo da su cijene za neke prostore puno puno preniske za neke, tu govorim o komercijalnim prostorima”, rekao je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.