U subotu počinje ‘ProART 2021’, bijenalna izložba Sekcije za fotografiju ULUPUH-a

U zagrebačkoj Galeriji ULUPUH od 2. do 14. listopada održava se bijenalna žirirana izložba Sekcije za fotografiju ULUPUH-a ‘ProART 2021’. Otvorenje izložbe je u subotu u podne,

Na ProART 2021 izlažu: Janko Belaj, Saša Ćetković, Tomislav Dolenec, Robert Gojević, Damir Hoyka, Lorna Kijurko, Damir Klaić, Branimir Kralj, Iva Lulić, Anto Magzan, Miro Martinić, Robert Matić, Alan Matuka, Ratko Mavar, Zoran Osrečak, Mario Periša, Petar Sabol, Hrvoje Serdar, Siniša Sunara, Vladimir Šimunić, Vesna Zednik.

Autori koncepcije su Alan Matuka i Draženka Jalšić Ernečić, selektori Draženka Jalšić Ernečić, Maja Strgar Kurečić i Mario Beusan, a kustosica izložbe Draženka Jalšić Ernečić.

U najavi izložbe navodi se da ‘ProART 2021’ kao bijenale primijenjene fotografije članova Sekcije za fotografiju ULUPUH-a nastoji nastaviti višegodišnji projekt bijenalnih izložbi komercijalne fotografije čiji je idejni začetnik profesionalni fotograf Alan Matuka.

Namjera im je pratiti i bilježiti aktualnu problematiku suvremene fotografske prakse koja je ujedno i okvir bijenala primijenjene fotografije. Kako se radi o članskoj i žiriranoj izložbi fotografije članova sekcije u kojoj je naglasak stavljen na umjetnički element u primijenjenoj fotografiji izložba nastoji predstaviti najuspješniju produkciju primijenjene fotografske prakse u komercijalnom i neprofitnom sektoru nastale u proteklom dvogodišnjem razdoblju.

“Bijenale primijenjene fotografije nastoji naglasiti važnost umjetničkog pristupa fotografa unaprijed zadanoj temi i sadržaju. Pitanje komercijalne i nekomercijalne fotografije u kojoj je fotograf dio tima koji komunicira, oglašava, reklamira ili prodaje – proizvod ili robnu marku, stil ili način života, priču, ideologiju ili ideju. Slika prodaje proizvod u kontekstu primijenjene fotografije ima više značenja, u svojoj osnovi je komercijalna, no ne uvijek korporativna, može biti visokobudžetna i niskobudžetna, što uvelike ovisi o profitnom i neprofitnom sektoru, odnosno o naručitelju fotografije te primjeni primijenjene fotografije. Pitanje komercijalnosti komercijalne fotografije danas je vrlo složeno i slojevito, no uvijek se svodi na pitanje načina na koji komuniciramo fotografskom slikom”, navodi Draženka Jalšić Ernečić u katalogu izložbe.

Komentiraj