U Centru KNAP ‘Crta za beskraj’, večer izvedbenih i vizualnih događanja

Autor:

08.05.2014., Sisak - Sisacki konceptualni umjetnik Marijan Crtalic umjetnicki je direktor Festivala Zeljezara koji ce od 6. do 8. lipnja biti odrzan u industrijskoj zoni nekadasnje Zeljezare Sisak i naselju Caprag. rPhoto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Nikola Cutuk/PIXSELL

Od ponedjeljka do srijede u Centru KNAP održavaju se večeri izvedbenih i vizualnih događanja Crta za beskraj, osmišljene kao platforma za afirmaciju i rad mladih autora raznih grana izvedbenih i vizualnih umjetnosti, a potaknute idejom i sjećanjem na prerano preminulog performera, video umjetnika, slikara te producenta i aktivista Marijana Crtalića – Crtu, koji je tijekom svog života vrlo blisko surađivao i prijateljevao s Centrom Knap, planirajući jedan takav projekt. Ovogodišnje, drugo izdanje Crte za beskraj, započinje datumom značajnim za Centar KNAP, ali i biografiju ovog autora. 8.5.1955. osnovan je Dom kulture na Peščenici, 8.5.1968. u Sisku je rođen Marijan Crtalić, a isti je dan važan i za grad Zagreb- 8.5.1945. bilježimo Dan oslobođenja grada.

Autorice i voditeljice programa su Ivana Meštrov, kustosica, voditeljica programa Galerije Događanja i Morana Foretić, redateljica, viša stručna suradnica u Centru Knap.

“U današnje vrijeme izostanka strukturalne solidarnosti, perpetuiranih nesigurnosti i sve veće prekarnosti za većinu, vođeni krilaticom Pronaći srce u svijetu bez srca, zanima nas kako se kroz performativno stvaraju prostori za nove subjektivnosti, ujedinjuju naše krhkosti, ojačavaju međuvrsna i međugeneracijska prijateljstva, umnažaju umjetnički interesi i istraživanja intimnog i javnog u eri digitalnih i izvedbenih obrata, dijalogom umjetnica i umjetnika različitih generacija, koji zajednički, u troglasju, isprobavaju raznorodne prezentacijske formate i aktiviraju najraznolikije lokacije Centra KNAP”, navodi se u najavi.

Ovogodišnja Crta za beskraj predstavlja mlade autorice i autore, studente dvaju Akademija, ALU Zagreb/ Lea Ješovnik, Jana Karaula, Julia Kršlović, Lea Plaščar, Laura Stojkoski, mentorice Vlasta Žanić i Olga Majcen Linn, te UMAS Split/ Luka Jukić, Polina Komyagina, mentorica Sandra Sterle. Primarno plava uz pitanje Što te drži budnim navečer? na koje smo svi/e pozvani odgovoriti, Planning Horizons, Vremenski integrali, Skidamo maske, Evolucijom do dijaloga, samo su neki od naslova njihovih instalacija/izvedbi i akcija.

Osim suradnji s mladim umjetnicima unutra programa s radovima predstavit će se i etablirani umjetnici performativnog medija, pa tako  prvi dan započinje performansom riječke umjetnice Nike Rukavine Don’t be so emotional, kojim kroz iscrpnu fizičku aktivnost uklesavanja u kamen autorica nanovo prolazi, uz podršku slučajne i ciljane publike, borbu s ograničenjima nametnutim izjavama prilikom odrastanja. Večer završava Marko Marković s kolektivom performera i ciljanim happeningom posvećenom dragom prijatelju i čovjeku od otpora prema društvenim nepravdama i zanemarenim temama, Marijanu Crtaliću-Crti.

Drugog dana predstavit će se kolektiv, kojeg su okupili Gabriel Hensche i Engy Moshen oko pitanja How to Love Many in Many Ways? Oni će Galeriju Događanja Centra KNAP pretvoriti u poligon za kolektivnu igru, susret i iskušavanje bliskosti.

Treće večeri slijedi performans/predstava Prema dostojanstvu (starenja), Vlaste Delimar i Vesne Stilinović, emotivno istraživanje procesa aktivnog, zdravog starenja i njegovih potencijala naspram uvriježenih predodžbi o starenju kao propadanju.

Svi navedeni performansi bit će paralelno dokumentirani/izloženi u Centru KNAP tijekom sve tri Večeri izvedbenih i vizualnih događanja, dok je igre u Galeriji Događanja moguće zaigrati do 13.05.2023.

Ovo trodnevno događanje prati i izložbena intervencija Sandra Đukića, serija performerskih portreta i kratkih video formi, koji su nastajali tijekom višegodišnjih druženja s Marijanom Crtalićom-Crtom, a s kojima je Đukić uhvatio neke od bezbrojnih trenutaka ovog homo ludensa.

 

 

OZNAKE: Centar Knap

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.