Slavni dizajnersko-fotografski dvojac Bachrach i Krištofić s izložbom gostuje u Muzeju Moslavine Kutina

Autor:

20.03.2015., Zagreb -  Sanja Bachrach i Mario Kristofic sa sinom Reneom i kcerkom Tessom u obiteljskoj kuci u Bukovackoj ulici. Sanja Bachrach, Mario Kristofic. 
Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Davor Puklavec/PIXSELL

Izložba “Bachrach & Krištofić = Dizajn & fotografija” ove veljače održava se u Muzeju Moslavine Kutina.

Izložba je otvorena u ponedjeljak, a prikazat će, kako se kaže u najavi iz MUO-a, vitalan presjek stvaranja ovog autorskog para u proteklih četrdeset godina!

Inače, ova je izložba primarno održana u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu 2016. godine, te je tri godine kasnije gostovala u Rijeci.

Osmog dana veljače ove godine stigla je u Kutinu.

“Izložba u Kutini odraz je činjenice trajnog interesa za upoznavanje s njihovim radom u protekla četiri desetljeća. Ovaj se umjetnički par na ljestvici klasika hrvatskog dizajna izdvaja po specifičnoj aktivnosti svestranog djelovanja u raznim područjima vizualne umjetnosti i kulturne industrije”, stoji u najavi.

Dugogodišnja karijera

Tandem Bachrach & Krištofić tvore Sanja Bachrach-Krištofić i Mario Krištofić. Zajedno djeluju od 1981. pod imenom Bachrach & Krištofić i to na području umjetnosti, fotografije i dizajna.

Stvaraju vizualne identitete, omote ploča, CD-ova, plakata i knjiga. U novije vrijeme radili su i koncepcije i dizajn postava na izložbama.

Do sada su održali 35 samostalnih, a sudjelovali na 70-ak skupnih izložbi. Od početka se potpisuju kao Bachrach & Krištofić, želeći tako naglasiti zalaganje za jednakost spolova i ravnopravnost.

Sanja i Mario upoznali su se početkom 80-ih, on je diplomirani kamerman, ona filozofkinja i povjesničarka umjetnosti. Iza njih su mnoge naslovnice albuma. Među poznatijima je naslovnica albuma grupe Dorian Gray “Sjaj u tami”, zatim, za Denis&Denis radili su album “Ja sam lažljiva”, a za Parni valjak “Lovce snova”.

Na natječaju za najbolju svjetsku studijsku rock-fotografiju dobili su priznanje Diamond Music Photo Award i to za crno-bijele portretne fotografije Davora Gopca, Gorana Bregovića i Jure Stublića. Fotografije su im objavljene u časopisu Camera Austria, jednom od najvažnijih svjetskih magazina specijaliziranih za fotografiju te u prestižnoj japanskoj fotomonografiji Photographic Sensuality.

Tijekom 80-tih bili su jako vezani za Galeriju Studentskog centra u Zagrebu i pop kulturu. Radili su provokativne omote ploča za neke od najvećih zvijezda punka i novog vala: za Prljavo kazalište, Dorian Gray, Denis & Denis, Jura Stublić i Film, zatim za Crvenu jabuku, Josipu Lisac, Olivera Dragojevića i Massima.

 

Sanja Bachrach Krištofić i Mario Krištofić, presnimke obiteljskih fotografija iz privatnog albuma. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Grafički oblikovali više od 400 ploča

Premda su najpoznatiji po komercijalnom radu – uz omote ploča za glazbenike radili su i kazališne plakate za predstave Teatra Itd – tijekom tri i pol desetljeća radili su dosta i na umjetničkom dizajnu, oblikujući autorske knjige i samostalne izložbe.

Prije nekoliko godina imali su izložbu “Spasi znak!”, kojom su se zalagali za očuvanje dizajnerske i industrijske baštine.

Uslijedila je izložba “Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.”, kojom su htjeli prikazati nasljeđe popularne kulture, koje je ta najveća diskografska kuća bivše Jugoslavije ostavila na ovim prostorima.

Do danas su autorski oblikovali više od četiri stotine omota nosača zvuka, a neka od njihovih rješenja – kao što je to rekao njihov dugogodišnji suradnik, poznati likovni i glazbeni kritičar Darko Glavan – smatraju se najintrigantnijim ovitcima domaće estrade uopće.

Stradala im kuća u potresu

Dugogodišnju suradnju Sanje i Marija opisao je grafički dizajner Dejan Kršić u uvodnom eseju kataloga zagrebačke izložbe u Muzeju za umjetnost i obrt.

“Upravo im je četveroručni rad, u kojem se od inicijalne zamisli do konačne realizacije, spajaju i kreativno isprepliću fotografija i dizajn, uz paralelno djelovanje na više različitih polja – od autorske fotografije, dizajna u području kulture do visokokomercijalnih projekata diskografske industrije – omogućio dulji vijek trajanja od drugih autorskih tandema”, napisao je Kršić.

U zagrebačkom proljetnom potresu, u ožujku prošle godine, kuća Sanje i Marija na Bukovcu pretrpjela je značajna oštećenja.

Obnova je skupa, rekli su tada, a posao freelancera nažalost nesiguran, stoga su pokrenuli kampanju za pomoć preko stranice GoGetFunding.com.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.