Schlossberg: “Građani će s našom aplikacijom nadzirati rad gradskih službi”

Autor:

popravi.to

Popravi.to potpuno je besplatna aplikacija koju su pokrenuli zagrebački volonteri, a putem koje je moguće prijaviti komunalni problem i pratiti njegovo rješavanje

Uskoro bi s radom trebala početi aplikacija i internetski portal Popravi.to koji će Zagrepčanima olakšati prijavu nekog komunalnog problema ili štete nadležnim tijelima. Radi se o besplatnoj mobilnoj aplikaciji koju je izradio tim sastavljen uglavnom od volontera iz Zagreba. Popravi.to će funkcionirati tako da građani putem pametnog telefona unesu adresu na kojoj su zapazili neki komunalni problem, dopustiti internetskom pregledniku da ih automatski pronađe, slikati ili opisati problem, a aplikacija će sama prijavu građana poslati odgovarajućoj gradskoj službi. Pored toga, na portalu će stalno biti dostupne informacije o statusu prijavljenog problema, kao i statistike njihova rješavanja.
Više o ovom projektu za Zagreb News je ispričao njegov voditelj Miroslav Schlossberg. Popravi.to je aplikacija bazirana na FixMyStreet otvorenom kodu – to znači da je kod izradila zajednica programera, a pokretač FixMyStreeta je udruga MySociety iz Velike Britanije. Oni su pokrenuli svoju web stranicu 2007. godine, a nakon njih druge zajednice pokretale su slične portale diljem svijeta koji i danas odlično funkcioniraju. Ljudi koji stoje iza takvih projekata najčešće su volonteri koji sami o svom trošku razvijaju i održavaju portale i aplikacije, a takav je slučaj i kod nas u Popravi.to, ispričao je Schlossberg.
Na ideju za pokretanje aplikacije došli su 2012., kada još nije postojao portal MojZagreb u vlasništvu Grada Zagreba. Pokušali su tada stupiti u kontakt s nadležnima u Gradu Zagrebu jer im je trebao server na kojem bi aplikacija bila smještena. Ubrzo smo saznali da je Grad platio za razvoj sličnog softvera kako bi ga integrirali u svoj eRedar sustav. Zbog toga smo malo izgubili elan da se volonterski bavimo projektom jer je Gradu bilo draže platiti vanjskog izvođača, nego uzeti postojeći sustav otvorenog i besplatnog koda koji je već tada pružao mogućnost integracije putem API-ja u njihov interni sustav, objasnio je Schlossberg.
Međutim, kako je pokrenuta aplikacija MojZagreb, saznao je da su neki korisnici imali stanovitih problema. Ispričao je kako su administratori u Gradu Zagrebu odlučivali koje će prijave obrisati, a koje zadržati te da su se neki korisnici zbog toga i žalili. Dodao je i kako na aplikaciji MojZagreb nije jasno opisano kakvi se problemi tamo prijavljuju. Pored toga korisnici ne mogu doći do popisa prijavljenih problema, nisu obaviješteni o važnim izmjenama prijavljenog problema, nema javne statistike problema po parametrima, primjerice brzina rješavanja problema, kategorije, kvartovi itd. A to sve vrlo jednostavno rješavamo putem portala Popravi.to, kazao je Schlossberg.
Zbog svega toga, tvrdi, odlučili su nastaviti s pokretanjem vlastite aplikacije i portala koji  djeluju neovisno od javnih službenika, transparentno i javno. Dodao je kako Popravi.to pruža građanima mogućnost da sami prijave problem i prate status prijavljenog problema; ali ujedno Gradu da nadzire koliko učinkovito njegove tvrtke rješavaju probleme za koje su plaćene iz gradskog proračuna.
Suradnike volontere za projekt okupio je putem društvenih mreža, inicijative Code for Croatia i organizacije civilnog društva GONG. Interes je bio veliki, 20-ak osoba se javilo i svi trenutno aktivno rade. Timove smo podijeliti na područja: dizajn web stranice, razvoj web stranice, lokalizacija sučelja, prikupljanje kontakta za slanje prijava, održavanje servera i aplikacije, konfiguriranje portala te moderiranje prijava. Volonteri su nam se javljali iz cijele Hrvatske, pa i izvan nje, ali većina nas je iz Zagreba, naglasio je Schlossberg.
Rekao je i kako je aplikacija već sada funkcionalna te da su koncem ožujka krenuli u zatvoreno beta testiranje portala. Tako trenutno imaju više od 20 ljudi uključenih u testiranje i već sada šalju prijave javnih komunalnih problema Gradu Zagrebu, ali i na adrese još stotinjak gradova i općina diljem Hrvatske. Nada se da će nakon sitnih prepravaka portal i aplikacija biti spremni za korištenje već sredinom ove godine.
Inače, suradnju sa zagrebačkom upravom ocijenio je kao lošu. Skoro pa je i nema. Sada očekujemo od gradskih ureda da postupaju po prijavama koje građani pošalju s Popravi.to jer bi im trebalo biti u interesu pokazati da se problemi građana rješavaju, ispričao je Schlossberg.
Opisao je i na koji način će aplikacija pronalaziti pravu adresu na koju će pristizati prijava problema. Ovisno o kategoriji problema, komunalni problemi najčešće će biti dostavljeni na email adresu komunalnog redara ili neke dodatne relevantne adrese. Osim ovoga, ako će Gradu biti previše mailova, nudimo i mogućnost spajanja na naše programsko API sučelje gdje će Grad Zagreb moći kopirati i povezivati prijave direktno u njihov IT sustav eRedar te automatski ažurirati i status na Popravi.to. Bilo bi dobro da nas IT služba Grada Zagreba kontaktira jer im možemo pomoći, poručio je Schlossberg.
Na kraju je istaknuo kako je rješavanje problema u rukama gradskih vlasti, ali i da će svatko putem Popravi.to nadzirati rješavanje problema.
“To je ujedno i svrha portala. Sve je na njemu javno i transparentno te će građani nerješavanje problema vrlo lako moći pratiti, a vjerujemo da će i mnogi zastupnici u Skupštini koristiti dostupne informacije, pogotovo u trenucima kada zaprimaju izvješća o radu gradskih tvrtki i ureda”, zaključio je Schlossberg.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.