Nacionalni muzej moderne umjetnosti: Otvorena izložba fotografija Fedora Džamonje

Autor:

Goran Vranić © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb, 2022.

U Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti u srijedu je otvorena izložba fotografija Fedora Džamonje. Izložbu je u ime Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske otvorila Anuška Deranja Crnokić, ravnateljica Uprave za arhive, knjižnice i muzeje.

Otvorenju je prisustvovao i izaslanik gradonačelnika grada Zagreba Filip Miloloža, viši stručni suradnik za likovnu djelatnost u Gradskom uredu za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo.

Izložba, koju zagrebačka kulturna javnost u NMMU ima priliku razgledati do 26. lipnja, prezentira odabrana ostvarenja iz fotografskog opusa Fedora Džamonje. Riječ je o prizorima prirode koja ovog umjetnika ne prestaje zaokupljati od kraja 70-ih godina prošlog stoljeća, pokazanih kroz cikluse Polja lopoča, Trenutak u životu drveća, Refleksije (Na jezeru), Oluje nad Valkanelom, Prirodo, priđi mi.

“Upravo ono što Fedora Džamonju izdvaja među ostalim fotografima visoka je likovna kvaliteta njegove cjelokupne produkcije. Za većinu fotografa može se ustvrditi da su svoj estetski kod, pa uopće i bavljenje vizualnom umjetnosti, zasnovali na inicijalnoj fascinaciji tehnologijom fotografije ili pak predodžbom o fotografu kao karizmatičnom i modernom društvenom akteru, a tek potom umjetniku. Za Fedora se može ustvrditi obrnuto, da je za svoj likovni senzibilitet i nagnuće naposljetku pronašao fotografiju kao medij koji mu najviše ili jedino odgovara”, navodi Branko Franceschi u katalogu izložbe.

Goran Vranić © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb, 2022.

Uz izložbu je otisnut dvojezični katalog na hrvatskom i engleskom jeziku s tekstom povjesničara umjetnosti Branka Franceschija. Grafički dizajn kataloga potpisuje Fedor Džamonja.

“Unutar hrvatskog likovnog diskursa Fedor Džamonja osobno se i profesionalno nalazi na izrazito složenoj poziciji. Sin Dušana Džamonje, jednog od najvećih domaćih kipara i uopće vizualnih umjetnika druge polovice prošlog stoljeća, javnosti je najviše poznat kao skrbnik i promotor očeve umjetničke ostavštine koju uspješno prezentira kako u zemlji, tako i internacionalno. Zaslužan je ne samo za održavanje, razvoj i status Džamonjina parka skulptura u predjelu Valkanela kod Vrsara u Istri, već i za nastavak i kontrolu rada pripadajućeg kiparskog atelijera u kojem se pod njegovim nadzorom iz mnogobrojnih studija, nacrta i dokumentacije nastavlja produkcija Džamonjinih skulptura. Pri tome je i lider u formalizaciji i uvođenju pravnog okvira i uopće pojma zaklade u kontekst našeg kulturnog sustava”, dodaje Franceschi u katalogu izložbe.

FOTO: Goran Vranić © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb, 2022.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.