HARI TABAK: ‘Ugledni svjetski proizvođači čestitali su mi na novom brodu’

Hari Tabak, vlasnik tvrtke Monachus Yachts koja u svom pogonu u Dalmatinskoj zagori proizvodi ekskluzivne jahte, otkriva kako je dizajnirao novu jahtu Monachus 70 Flybridge čijom proizvodnjom planira nadmašiti dosadašnji investicijski ciklus

„Koncem svibnja ove godine, samo dva dana prije početka velikog nautičkog događaja Boat Show Venezia, naš prvi brod iz elitne jahtaške klase, naša nova luksuzna motorna jahta Monachus 70 Flybridge, porinuta je u more u splitskoj Sjevernoj luci. Tako je prvi put naš novi model dotakao more i odmah s posadom krenuo na prvu probnu vožnju dugu 250 milja do Venecije, do predstavljanja na tom uglednom sajmu, na kojem je stigao i do međunarodnog uspjeha i priznanja“, kazuje Hari Tabak, osnivač, vlasnik i dizajner brenda Monachus Yachts. Najnoviji proizvod, luksuzna i sofisticirana motorna jahta Monachus 70 Flybridge, odmah je izazvala veliku pozornost na talijanskoj i hrvatskoj strani jadranskog tržišta te je nakon prezentacija na sajmovima brodova u Veneciji i nedavno u Biogradu, proizvođač spreman narednih dana svoju prvu jahtu iz ove serije prodati i prvom kupcu.

Brend Monachus Yachts je od 2019. godine u novom investicijskom ciklusu, koji nakon dviju relativno skromnih godina i pada tržišta zbog pandemije korone, već bilježi rast veći od 25 milijuna kuna. Samo u prvoj polovici ove godini ostvaren je prihod od skoro 8 milijuna kuna, dok će puno jači financijski rezultati nastupiti uskoro, prodajom prvog i drugog broda iz serije 70 Flybridge. Zanimljivo, njihove jahte grade na suhom, u halama brodogradilišta u industrijskoj zoni u Muću Gornjem, mjestu u Dalmatinskoj zagori, udaljenom 30-ak kilometara od Splita. Tako je Tabak sa suradnicima i svojim majstorskim timom 2005. počeo pripremati, potom proizvoditi i razvijati liniju luksuznih motornih jahti koje su danas postale međunarodni brend.

Hari Tabak, osnivač, vlasnik i dizajner brenda Monachus Yachts, tržište je osvojio modelima Pharos 43 iz 2007. i Issa 45 iz 2015., a demo model Monachus 70 Flybridge do sada nije bio na prodaju. FOTO: Monachus Yachts

„Naši modeli Monachus Yachts Pharos 43, potom i Monachus Yachts Issa 45 prvo su zaplovili hrvatskim dijelom Jadrana, potom smo 2012. dospjeli i na tržište ruskog Dalekog istoka, da bi nas od 2016. počeli otkrivati Talijani i izbirljivo talijansko tržište. No 2019. prvi brod smo izvezli i na Floridu i na Sjeverno more u Njemačkoj“, ističe Hari Tabak.

Utoliko pristojan doček i solidno sudjelovanje na sajmu luksuznih motornih jahti u Veneciji, obnovljenom 2019. pod pokroviteljstvom regije Veneto Friuli, i nije trebao biti neočekivan. „Ali u prostoru starog Arsenala u Veneciji, koji inače služi kao vojna baza talijanske mornarice, dogodilo nam se baš veliko i ugodno iznenađenje. I priznanje hrvatskoj maloj brodogradnji. Prvo nam je ukazana čast da našu Monachus 70 Flybridge izložimo na vezu baš uz vrhunske talijanske i svjetske proizvođače jahti. No svi predstavnici uglednih svjetskih tvrtki, poput Azimut Yachts, Ferretti Yachts, Sanlorenza, Absoluta i engleskog Sunseekera, izravne nam konkurencije, dolazili su detaljno gledati i proučavati naš brod i glasno izricali iznenađujuće dobre komentare i iskrene, a ne kurtoazne komplimente. Mogli su, ali nisu, kazati ‘ovo je ozbiljan brod, a oni kao da su pali s Marsa’. Neočekivano, recimo, predstavnik Sanlorenza, svjetski vrlo uglednog proizvođača s tradicijom većom od pola stoljeća, sa zadovoljstvom je čestitao i rekao: ‘Ovo doista nije ništa lošije od nas’. Dakle, na svjetskoj premijeri našeg broda čuli smo u Veneciji i svjetsku elitu, konkurenciju, i posjetitelje i nove klijente. Jasno nam je da Boat Show u Veneciji ima veliki potencijal rasta i stalno ćemo sa 70-icom na njemu biti prisutni. Baš kao što smo nedavno u listopadu Monachus 70 Flybridge i novi model Monachus Issa 45 Flybridge, predstavili i na hrvatskom Sajmu brodova u Biogradu, koji se uspješno održava već dvadeset godina. Do sada smo 14,5 metara dugu jahtu Issa 45 proizvodili bez flybridgea. I u Biogradu smo opet pobrali odlične ocjene i izazvali interes klijentele. Na sajmu u Biogradu smo prvi brod iz brenda Monachus izložili još davne 2007. Na Jadranu za sada postoje dva razvijena Boat Showa, u Veneciji i u Biogradu. Nažalost, Croatia Boat Show koji se skoro 25 godina održavao u Splitu, više se neće održavati, jer su Split i splitska luka turistički bukirani“, kazuje Hari Tabak.

Nakon uspješnog predstavljanja na sajmovima u Veneciji i Biogradu, tvrtka Monachus Yachts planira proizvodnju ekskluzivne jahte Monachus 70 Flybridge za prvog kupca, a prvi primjerak bez flya predstavit će u Kanadi. FOTO: Monachus Yachts

Tabak i njegovi suradnici predstavljaju otmjeni Monachus Yachts 70 Flybridge kao najnoviji dodatak svojoj floti, „impresivnu i elegantnu jahtu sportskog duha i atraktivnog izgleda te kao jahtu koja zadržava mediteranski stil i savršeno integrirani moderni dizajn“. Zanimalo nas je što se krije pod tom odrednicom mediteranski stil. „Zadnjih dvanaest godina na moru vidimo brodove koji izgledaju kao pegla na paru. Mi ne želimo graditi takve brodove. Želimo zadržati mediteransku liniju broda, brod s mediteranskim pramcem koji otvara val, hidrodinamičku liniju broda, pa tek onda tome prilagođavamo i uređujemo interijer. Za razliku od brodograđevnih tvrtki koje se vode statističkim podacima i brod grade prema tome kakvu to kuhinju ili uređenu spavaonicu ili WC žele kupci koji imaju novca, ali nemaju plovnog iskustva. Zadržali smo filozofiju da luksuzna motorna jahta mora biti plovni objekt, s hidrodinamičkim svojstvima, geometrijom trupa i plovnim svojstvima, a ne kamp-kućica na moru. I u tome imamo uspjeha. Kupci prepoznaju da prema parametrima trupa radimo interijer broda i pružamo komfor, ergonomiju, odnosno maksimalnu iskoristivost prostora i funkcionalnost“, objašnjava razvojnu filozofiju brenda Monachus Yachts Hari Tabak.

Zanimljivo je da je logotip brenda i zaštitni znak na svakom brodu sredozemna medvjedica. Zašto? Monachus na latinskom je riječ kojom se na hrvatskom imenuje sredozemna medvjedica, za koju su znanstvenici prije desetak godina utvrdili da je izumrla i više ne obitava u Jadranu. „Međutim, ima je, osobno sam se na moru uvjerio. Nije to velik broj, ali je ima u moru oko Dubrovnika i u Istri. Mjerama zaštite očigledno uspijevamo vratiti u Jadran to divno biće kojeg u Dalmaciji još zovu i morski čovik. Jer kada se ona pojavi na površini, doista iz daleka izgleda kao čovjek koji se kupa. I trebamo ustrajati u pomoći morskoj medvjedici da opstane u Jadranu i na Mediteranu. Ponosni smo što smo naše jahte nazvali po sredozemnoj medvjedici i što je nosimo na logotipu“, ističe Hari Tabak.

‘Luksuzna motorna jahta mora biti plovni objekt s hidrodinamičkim svojstvima, a ne kamp-kućica na moru’

Možda je to u izravnoj vezi s njegovom tvrdnjom da su brodovi brenda Monachus Yachts bezvremenske motorne jahte, jer tradicionalnu mediteransku liniju broda prati moderna dizajnerska linija, pa su brodovi uvijek jednako atraktivni. Pharos 43 prvi put more je dotakao 2007., a i danas je kupcima i stručnjacima jednako atraktivan. „Issa 45 je iz brodogradilišta izašla 2015. Do danas smo proizveli 30-ak brodova kroz ta dva modela. Monachus 70 Flybridge je naš demo brod, prvi brod u novoj modelskoj liniji koji do sada nije bio za prodaju. Ali nakon svih testiranja, probne vožnje, dvaju sajmova u Veneciji i Biogradu, sada ga stavljamo na prodaju već zainteresiranim kupcima. Proizvodit ćemo ga u dvije varijante, s i bez flya, a prvi primjerak bez flya će u dogledno vrijeme u Kanadu. Okrećemo se domaćem tržištu, a pod tim ne mislimo samo na hrvatsko, već i slovensko, crnogorsko, austrijsko, talijansko i njemačko tržište, prema svima koji će ploviti našim dijelom Jadrana. Proizvodnja 70 Flybridgea je ekskluzivna, proizvodi se prema redoslijedu rezervacija jedan brod godišnje, prilagođen osobnosti i željama kupca. Istovremeno, proizvodimo i Issa 45, Issa 45 Fly, Pharos i razvijamo dva nova modela“, naglasio je Hari Tabak.

Monachus pruža servisnu liniju na svojem portalu „korisnička podrška“ kako bi korisnici plovili morem, telefonsku 24-satnu liniju, pomoć na engleskom, njemačkom i hrvatskom jeziku. Brodovi brenda Monachus 70 Flybridge dostupni su za čarter i mogu se unajmiti.

Proizvodnja u brodogradilištu Monachus Yachtsa odvija se u halama u industrijskoj zoni u Muću Gornjem, 30-ak km od Splita. FOTO: Monachus Yachts

Monachus 70 Flybridge je dug 21,5 metara, širok je 5,7 metara, trup na vodenoj liniji širok je 4,7 metara. Plovilo tako ima dinamiku s velikim manevarskim i pomorskim sposobnostima. Posjeduje dva motora Volvo od 900 KS svaki, u kombinaciji sa sustavom transmisije IPS-1200 koji daje učinak kao motor od 1200 KS koji ima propulzijski sustav na osovini. Monachus ima DPS sustav (sustav dinamičkog pozicioniranja) koji omogućava plovilu da ostane stabilno u zadanom položaju. Model 70 Flybridge proizvodi se u dvije opcije: s četiri kabine i četiri WC-a ili s tri kabine i tri WC-a. U obje verzije kabine su s dvostrukim krevetima i skiperskim WC-om koji ima izlaz na pramcu. Na razini glavne palube je moderno opremljeni salon i kormilarnica, a kuhinja je smještena na ulazu u vanjski kokpit. Težina Monachus 70 Flybridgea je 40 tona, razvija više nego respektabilnu putnu brzinu od 25 čvorova i maksimalnu brzinu od 31 čvora. Cijena je 2,3 milijuna eura.

FOTO: Monachus Yachts

Issa 45 i Pharos 43 slične su dužine, 14 i 14,5 metara. Uz naglašeni hidrodinamički trend, imaju tri kabine, neprobojno vjetrobransko staklo, tendu iznad kokpita. Razlike između njih su u krmenom dijelu i veličini kokpita, kod Issa 45 je 9 m2, a Pharosa 43 je 6 m2. Zaobljenost krme i silueta daje im sportsko-dinamički retro izgled.

FOTO: Monachus Yachts

Hari Tabak, osnivač i vlasnik brenda Monachus, po obrazovanju je pomorski tehničar koji je s jedanaest godina, nakon završene škole jedrenja, znao da će mu život biti vezan uz more i brodove. Prošao je sve obuke jedrenja, sudjelovanja na regatama krstaša, bio serviser, skiper, čarter menadžer, brodski menadžer, zaposlenik ACI-ja do 1991., kada odlazi u privatnike. Od 1990. razvija ideju o dizajniranju niskoprofilnog broda mekih linija s najboljom mogućom stabilnosti te lakoćom kretanja tijekom deplasmanskog, polu-deplasmanskog ili glisirajućeg načina plovidbe. Zato je postao osnivač i vlasnik tvrtke koja je pokrenula proizvodnju takvog brenda luksuznih motornih jahti. Tabak je i dizajner brodova linije Monachus, u suradnji s naval arhitektom, inženjerom brodogradnje Srđanom Đakovićem koji je studij naval dizajna brodova završio u SAD-u. U timu posebno se oslanja na voditelja marketinga Olivera Kolovrata i Bojana Križana, voditelja proizvodnje od 2007. godine.

Komentiraj