GLAZBENE RECENZIJE: She Ka Ra, Vedran Peharda Sextet

She Ka Ra „She Ka Ra“ (Intek Music): Vrhunska improvizacija opuštenih glazbenika

Svi koji koliko toliko poznaju hrvatsku glazbenu scenu, jako dobro znaju tko je Valerija Nikolovska. Mnogi je smatraju jednom od najboljih hrvatskih soul, jazz i blues pjevačica. Sa svojim životnim i glazbenim partnerom Viktorom Lipićem snimila je novi album, i to, po svemu sudeći, bez ozbiljne namjere jer je nastao više nego spontano. Nikolovska i Lipić spadaju u onu vrstu glazbenika koji se vole prepustiti trenutku i uživati u izvođenju glazbe. Zahvaljujući istomišljenicima, a to su u ovom slučaju bili Davor Doležal na gitari, Milo Stavros na bubnjevima i Ivan Bonačić na flauti, prepustili su se čistoj improvizaciji na jednom svom zajedničkom sessionu. Album „She Ka Ra“ tako sadrži svega dvije pjesme, ali traje 36:36 minuta i produkt je tog doista nevjerojatnog sessiona sjajnih glazbenika. Na tu improvizaciju naknadno su dodali vokal, sampleove, nešto klavijatura i udaraljke. Rezultat je doista izvanserijsko djelo s posebnom atmosferom nastalom kroz specifičan suvremeni pristup kombinaciji soula, jazza, r’n’b-ja i bluesa. Bez ikakve sumnje, tako nešto ne može napraviti svatko i zato treba pohvaliti i sam session, ali i potez izdavanja takvog albuma. Svejedno, pomalo zbunjujuće djeluje činjenica da takva jedna ekipa vrhunskih glazbenika nije, čak možda i paralelno, ponudila i album sa svojim skladbama koje nisu nastale spontano, već kao plod skladateljske, aranžerske i sviračke kreativnosti. Posljednji studijski album “Well paid girl” Valerija Nikolovska i Viktor Lipić snimili su prije punih sedam godina. Prava je šteta što nam češće ne isporučuju svoje nove pjesme jer se rijetko čuje, kao na ovom albumu, da netko tako uživa u izvedbi i muziciranju. Bez obzira na to – ili pogotovo zato – što je riječ o improvizaciji.

Vedran Peharda Sextet „Swinging With the Stars“ (Hit Records): Šarmantni povratak u jazz šezdesetih

Mladi varaždinski jazz gitarist Vedran Peharda prije par godina osnovao je šesteročlani bend, koji je ovoga ljeta stigao do svog prvog izdanja. Zaljubljenici u jazz 60-ih, takozvani straight ahead jazz koji su obilježili legendarni glazbenici kao što su Count Basie, John Coltrane, Chet Baker, Stan Getz i Dizzy Gillespie, najviše su utjecali na samog Peharda kao i na ostale glazbenike njegova Sexteta. Poučen i ispunjen glazbom jazz velikana, Peharda je skladao sedam prekrasnih skladbi i naslovnu „Singing With the Stars“ u kojoj je kao vokalisticu ugostio glumicu Hanu Hegedušić. Osim što se Hana Hegedušić pokazala kao sjajna pjevačica jazza, Peharda je ostvario tu posebnu atmosferu 60-ih i skoro da je uspio i skladati jazz hit. Ostatak materijala odiše tom jednom specifičnom notom tog vremena, komornim jazzom u fuziji sa swingom. Iako „Swinging With the Stars“ ima svojih mana, ipak je riječ o debitantskom albumu mladog jazz glazbenika koji se pokazao kao zreo skladatelj čiju karijeru svakako treba pratiti. Izuzetno šarmantno ostvarenje.